خرید تور تابستان ایران بوم گردی

لاریجانی: راه امام حسن مورد توجه سیاستمداران باشد

«علی لاریجانی»، رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سه ویژگی که در مکتب تفکری امام حسن مجتبی (ع) برای یک سیاست‌مدار واقعی تعریف شده است، گفت:‌ امیدواریم راه آن ولی حق، مخصوصا در سلوک واقعی سیاست مورد توجه سیاستمداران باشد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس با تسلیت شهادت سید شباب اهل جنت، امام حسن (ع) به ملت ایران و نمایندگان اظهار داشت: از امام حسن (ع) روایتی نقل است که معنای سیاست را در مکتب او بیان می‌کند. حضرت می‌فرمایند که سیاست‌مدار واقعی دارای سه ویژگی است. اول این که در رعایت حق الله پیشگام باشد. ایشان برای سیاست مدار واقعی داشتن حکمت را ضروری می‌دانند. اما حکمت چیست؟ در روایتی می‌فرمایند اوج حکمت ترس از خدا است. و در روایت دیگر فرموده‌اند: ای فرزند آدم از حرام الهی خود را پاک نگه دار که عابد خواهی بود و راضی به آنچه خدا تقسیم کرده باش تا بی نیاز شوی.

رئیس مجلس ادامه داد:‌ در مکتب او سیاست‌مدار واقعی کسی است که حق الله را رعایت کند. موضوعی که امروز در عالم سیاست کم پیدا می‌شود. دوم سیاست‌مدار واقعی کسی است که در ادای حق مردم پیشگام باشد و در رفع نیازهای مردم استوار باشد، حضرت در روایتی فرمودند با مردم همان گونه رفتار کن که دوست داری با تو رفتار کنند. که اگر چنین کنی عادل خواهی بود. همچنین در مباحث اسلامی ما آمده که در رعایت حق مردم و حق الله گاه رعایت حق مردم اولویت پیدا می‌کند چرا که حقوق مردم به همان گستردگی است که در رساله حقوق امام سجاد ذکر شده است.

لاریجانی با اشاره به سومین ویژگی که در مکتب امام حسین (ع) برای سیاست مدار واقعی مورد توجه  است، گفت: سومین ویژگی این است که سیاست مدار واقعی نسبت به گذشتگان هم احساس مسئولیت می‌کند و حقوق آنها را یاد می‌کند که اولین امر در این زمینه آن است که از آنها به نیکی یاد کند. امیدواریم راه آن ولی حق، مخصوصا در سلوک واقعی سیاست مورد توجه باشد و راه‌هایی که سیاست مداران واقعی باید بپیمایند مورد اهمتام قرار گیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا