خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عراقچی: عدم توافق در ژنو 2 شکست نیست

انصاف نیوز: یک عضو تیم مذاکره کننده ایران با 1+5 از نزدیک بودن به دستیابی به توافق با این گروه خبر داد و در عین حال با بیان اینکه «ژنو 2 فرصتی بود که از دست رفت»، گفت: اینکه در ژنو 2 نشد به توافق برسیم اسمش شکست نیست.

سید عباس عراقچی در گفتگو با آسمان گفت: وقتی خبر پخش شد که آقای کری راهی ژنو شده است همه به سرعت خود را رساندند، برخی برای همراهی و برخی برای بر هم زدن.
وی درباره ی موارد اختلافی توضیح داد: غربی ها در تفسیر ان.پی.تی نظر متفاوتی نسبت به ما دارند، از نظر ما در ان.پی.تی حق غنی سازی برای ایرانیان محفوظ است.
همچنین به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به ژنو، عراقچی صبح امروز (شنبه) پیش از ورود به جلسه با اعضای 1+5 در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موارد اختلافی بین دو طرف هنوز وجود دارد گفت: دستیابی به توافق نزدیک است.
مذاکرات کارشناسی میان معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 برای رفع اختلاف‌نظرها و رسیدن به متنی مشترک ظهر شنبه آغاز شد.
گفته می‌شود موضوع تحریم‌ها و شفاف‌سازی برخی مسایل در این زمینه از جمله مباحثی است که در گفت‌وگوهای کارشناسی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
تاکنون سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا وارد محل اقامت هیات‌های دیپلماتیک شده‌اند.
گفته می‌شود وزیران خارجه شش کشور برای کمک به پیشرفت در مذاکرات به ژنو می‌آیند.
صبح شنبه و پیش از دیدار معاونان، وزیران خارجه ایران و روسیه با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا