خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا رییس واگنر زنده است؟

 ایسنا به نقل از العربیه نوشت: کاخ سفید در واکنش به حضور پریگوژین در هواپیمای سقوط کرده در شمال روسیه گفت: اگر چنین چیزی تایید شود، هیچ‌کسی نباید غافلگیر شود.

همچنین خبرگزاری آناتولی گزارش داد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان سقوط هواپیمای شخصی در روسیه که منجر به کشته شدن ۱۰ تن شده، قرار گرفته است.

شامگاه چهارشنبه، جت شخصی متعلق به پریگوژین، رئیس واگنرها در نزدیکی مسکو سقوط کرد که در نتیجه آن، ۱۰ نفر جان باختند.

فایننشال تایمز به نقل از کانال تلگرامی وابسته به واگنر نوشت که اطلاعات اولیه حاکی از آن است که پدافند هوایی، هواپیما را در شمال مسکو سرنگون کرده است.

دومین هواپیمای پریگوژین در مسکو فرود آمد

رسانه‌های روسیه گزارش دادند که دومین هواپیمای متعلق به پریگوژین بدون افشای هویت مسافران در مسکو فرود آمد.

سازمان هواپیمایی کشوری روسیه اعلام کرد که پریگوژین، رئیس گروه نظامی خصوصی واگنر در فهرست مسافران هواپیمای شخصی بود که در شمال مسکو سقوط کرد.

وبسایت نظامی ریبار گزارش داد که اطلاعات درباره حضور فرماندهان واگنر در میان مسافران هواپیمای سقوط کرده در شمال مسکو هنوز تایید نشده است.

وبسایت روسی ریدووکا نوشت: ممکن است پریگوژین فقط به دلایل امنیتی نام خود را به عنوان مسافر در هواپیما ثبت کرده و سوار هواپیمای دیگری شده باشد.

وزارت وضعیت فوق العاده روسیه اعلام کرد که اجساد هشت مسافر هواپیمای سقوط کرده در شمال مسکو پیدا شد


خبرگزاری تاس روسیه نوشت:

مطابق با ویدیوهای منتشر شده در فضای مجازی، یک هواپیمای امبرائر متعلق به پریگوژین در استان تور و در ۱۵ کیلومتری فرودگاه نظامی خوتیلوو سقوط کرده است. گفته می‌شود که این هواپیما حامل ۳ خدمه و ۷ مسافر بوده است.

در همین حال، شبکه بی‌بی‌سی مدعی شد رییس واگنرها در حادثه سقوط هواپیما جان باخته است.

هنوز مقام‌های روسیه و یا رسانه‌های متعلق به گروه واگنر، جان باختن پریگوژین را اعلام نکرده‌اند. اما سرگئی مارکوف، مشاور سابق پوتین گفت که «جان باختن پریگوژین دستاورد اصلی اوکراین است و همه دشمنان روسیه خوشحال خواهند شد».

کانال تلگرامی نزدیک به گروه مزدوران واگنر ضمن تایید مرگ پریگوژین، مدعی شد که قتل او به دستور پوتین صورت گرفته است.

به گزارش اکوایران، کانال تلگرامی نزدیک به گروه مزدوران واگنر با انتشار عکسی از یوگنی پریگوژین، رهبر این گروه مرگ او را تائید کرد. این کانال نوشت: «ما مطمئن هستیم که خیل عظیمی از مردم به تشییع جنازه این مرد خواهند آمد. فکر می‌کنیم او را در سن پترزبورگ دفن کنند. به هر کسی که این فرصت را دارد به صراحت توصیه می‌کنم که شخصاً با او خداحافظی کند.»

این کانال به صراحت بر قتل پریگوژین به دستور پوتین تاکید کرد. در این کانال آمده: «اگر کسی به پایمردی این مرد شک داشت. قتل او به دستور پوتین در نهایت تایید کرد که همه چیز واقعی است. »

این پست تلگرامی می‌افزاید: «یقین داریم تاریخ بیش از یک بار از قیام گروه واگنر با تلخی و حسرت یاد خواهد کرد، که چرا موفق نشدند

انتهای پیاو

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا