خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جزئیاتی از عملیات ۳۵۰آتش نشان تهران در سیل اخیر

مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران جزئیات اقدامات و عملیات بیش از ۳۵۰ آتش نشان تهران در سه استان سیل زده گلستان، لرستان و خوزستان را تشریح کرد.

داوری در گفت وگو با ایسنا درباره اقدامات انجام شده از سوی آتش نشانان تهرانی اعزام شده به مناطق سیل زده، اظهارکرد: پس از وقوع حادثه سیل در کشور که از استان گلستان آغاز شد، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با هماهنگی شهردارتهران، مدیریت شهری و استانداری تیم‌های امدادی از آتش نشانان تهرانی را به مناطق سیل زده گلستان اعزام کرد.

وی با بیان اینکه عمده اقدامات انجام شده از سوی آتش نشانان تهرانی در استان گلستان مربوط به تخلیه آب از منازل و معابر بود، گفت: آتش نشانان با استفاده از پمپ‌های آب ، میلیون‌ها متر مکعب از آب‌هایی را که وارد منازل شهروندان و معابر شهری شده بود، تخلیه کردند و پس از فروکش کردن آب بعد از گذشت حدود سه هفته از حضور در این مناطق به مأموریت خود خاتمه دادند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی آتش نشانی تهران در استان لرستان نیز گفت: شهرداری تهران در شهرستان پلدختر مسئولیت‌هایی را برعهده گرفته بود و به همین دلیل نیز عمده آتش نشانان تهرانی در این شهر مستقر شدند، نوع مأموریت‌های آتش نشانی در پلدختر متفاوت از گلستان بود، چراکه سیل در پلدختر ساعاتی پس از وقوع فروکش کرده و تنها هزاران مترمکعب لجن و گل برجا گذاشته بود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اضافه کرد: در همین راستا نیز آتش نشانان تهرانی در پلدختر اقدام به تخلیه گل و لای از منازل، پاکسازی معابر، بازگشایی مسیرها و حتی نجات احشام و دام از داخل باتلاق‌ها کردند. عملیات در پلدختر یکی از عملیات‌های بسیار دشوار آتش نشانان در سیل بود.

 

داوری در مورد عملیات آتش نشانی در استان خوزستان نیز گفت: آنچه که در خوزستان رخ داده بود، بالا آمدن سطح آب و جاری شدن روان آب‌ها در برخی از معابر بود. در این استان عوامل آتش نشانی با هماهنگی شهرداری تهران و ستاد بحران در شهرهای سوسنگرد، بستان و… منطقه دشت آزادگان و شهر اهواز حضور داشتند و مأموریت هایشان نیز بسیار گسترده بود.

وی ادامه داد: گروهی از آتش نشانان اقدام به تخلیه آب از معابر و برخی منازل شهروندان کردند که تخلیه آب از معابر شهرک پیام و محله گلبهار از جمله این اقدامات بود و آتش نشانان با پمپ‌های آب میلیون‌ها مترمکعب آب را خارج کرده و به پشت سیل بندها منتقل کردند. در این مناطق همچنین اقدام به بازدید ایمنی از برخی از منازل در معرض آب نیز شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده از سوی آتش نشانان تهرانی در خوزستان گفت: تخلیه آب بالا آمده از فاضلاب، همکاری با دیگر عوامل شهرداری تهران و سازمان‌ها در ساخت و ترمیم سیل بندها و… از جمله اقدامات انجام شده است.

داوری با بیان اینکه حضور آتش نشانان تهرانی در خوزستان همچنان ادامه دارد، گفت: در سفری که چند روز پیش برای بازدید از استقرار و اقدامات آتش نشانان تهرانی در خوزستان داشتم، با برخی از مدیران شهری از جمله مدیرعامل آتش نشانی اهواز دیدار داشتم و در آن تاکید شد که آتش نشانان تهرانی با هماهنگی ستاد بحران تا هرزمانی که به کمک و حضورشان نیاز باشد، آماده حضور در مناطق سیل زده خوزستان هستند.

وی با بیان اینکه چند تیم از آتش نشانان تهرانی همچنان در اهواز حضور دارند، درباره اینکه درمجموع چند آتش نشان در عملیات سیل و آبگرفتگی در سه استان کشور حضور داشتند، به ایسنا گفت: در مجموع و علاوه بر نیروهای اعزامی از سوی دیگر بخش‌ها در شهرداری تهران بیش از ۳۵۰ آتش نشان به سه استان سیل زده اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه حضور آتش نشانان در مناطق سیل زده کاملاً داوطلبانه و به خواست خودشان بوده است، اظهارکرد: این آتش نشانان طی چند نوبت به مناطق سیل زده اعزام شده و پس از چند روز تیمی جدید جایگزین آنها می‌شد که لازم می دانم از حضور آنان و امدادرسانی هایشان قدردانی کنم.

داوری درباره اینکه آیا حضور این تعداد نیرو از تهران در دیگر استان‌ها خللی در مأموریت‌های آتش نشانی در تهران ایجاد کرده بود، یا خیر گفت: برنامه ریزی کاملی در این خصوص از سوی معاونت عملیات آتش نشانی تهران انجام شد، به طوریکه هیچ مشکلی در تأمین نیرو و تجهیزات در تهران نداشتیم و حتی گروهی از آتش نشانان به شکل داوطلبانه در شیفت همکارانشان که در مأموریت بودند، حاضرشدند که لازم می دانم از آنان نیز قدردانی کنم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا