خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“ارج” از دولت قبل تعیین تکلیف شده بود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اعلام اینکه فقط ۱۹ درصد از واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی تعطیل‌ هستند،گفت: کارخانه “ارج” از آن دسته از واحدهایی است که در دولت قبل تعیین تکلیف شده بود. ضمن اینکه هر واحد تولیدی برای ادامه فعالیت خود به عرضه تولیدات به روز و کیفی نیاز دارد و باید بتواند در بازار رقابت کند وگرنه بازار و خریداران آن را کنار می‌زنند.

علی یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در سمنان، اظهار کرد: به‌طور متوسط ۱۹ درصد از واحدهای صنایع کوچک و متوسط کشور در مجموع راکد و تعطیل هستند. اگر چه این رقم در برخی استان‌ها بیشتر از ۱۹ و در برخی‌ استان‌ها زیر ۱۹ درصد است.

وی با بیان اینکه برخی شهرک‌های صنعتی واحدهای تعطیل آنها بسیار ناچیز است، افزود: در حال حاضر شهرک‌ها و نواحی صنعتی در کشور وجود دارند که بیش از ۹۰ درصدشان فعال‌ هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فعال و غیرفعال بودن واحدها به نوع فعالیت و تولید آنها وابسته است، خاطرنشان کرد: تولیدات برخی از این واحدهای تولیدی و صنعتی از بازار خوبی در سطح ملی و بین‌المللی برخوردارند؛ لذا در این شرایط آسیب زیادی ندیدند.

یزدانی از پیش‌بینی مشوق‌هایی برای واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: وزارتخانه برای اعطای تسهیلات نیز اولویت را به واحدهایی داده که از بازار خوبی در داخل یا خارج برخوردارند.

فعالیت بیش از ۸۰ هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط

وی با بیان اینکه بخش عمده واحدهای صنعتی کشور در حوزه صنایع کوچک و متوسط تعریف می‌شوند، اضافه کرد: در سطح کشور بیش از ۸۰ هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط داریم.

یزدانی از وجود ۳۷۷ واحد بزرگ تولیدی در سطح کشور خبر داد و تصریح کرد: سهم استان سمنان از این واحدهای بزرگ که هر کدام بیش از ۱۰۰ نیروی کار دارند ۵۷ واحد است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از حمایت واحدهای تولیدی از طریق پنج صندوق تابع این وزارتخانه خبر داد و افزود: چهار صندوق از این پنج صندوق در استان سمنان فعال هستند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوصی چرایی واحدهای تولیدی سابقه‌داری همچون “ارج” گفت: مسئولان ذی‌ربط حتما درباره این واحد توضحیات مناسب را خواهند داد اما کارخانه “ارج” از آن دسته از واحدهایی است که در دولت قبل تعیین تکلیف شده بود. ضمن اینکه هر واحد تولیدی نیز همچون هر موجود زنده‌ای برای ادامه حیات به مولفه‌هایی نیاز دارد.

یزدانی ادامه داد: هر کارخانه‌ای برای ادامه فعالیت خود نیاز به عرضه تولیدات به روز و کیفی است و باید بتواند در بازار با رقبای خود رقابت کند وگرنه خود بازار و خریداران آن را کنار می‌زنند.

حمایت دولت از کارخانه‌های قند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسشی در خصوص شایعه تعطیلی برخی کارخانجات قند، گفت: فعالیت کارخانجات قند معمولا ارتباط مستقیمی با فصل برداشت چغندرقند دارد و در فصولی از سال فعالیت کمتری دارند.

وی از حمایت دولت تدبیر و امید از کارخانجات قند خبر داد و تصریح کرد: دولت یازدهم علاوه بر کمک به کارخانجات موجود حتی به فعال‌سازی برخی کارخانه‌های قند همچون کارخانه قند دزفول در استان خوزستان که از قبل تعطیل شده بود پرداخته است. ضمن اینکه دولت آمادگی دارد که هر واحد تعطیل شده‌ای که امکان فعال‌سازی را دارد حمایت کند تا به رقابت در بازار برگردد.

دولت از نقد سازنده استقبال می‌کند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به انتقادات غیرمنصفانه برخی رسانه‌ها گفت: دولت تدبیر و امید از هر نوع نقد سازنده استقبال می‌کند اما برخی رسانه‌ها تنها به دنبال تخریب دولت هستند و از این رو با بزرگ‌نمایی برخی اتفاقات، خدمات شایان دولت را نادیده می‌گیرند در صورتی که یک نقد در کنار بیان نقاط ضعف باید به بیان نقاط قوت نیز بپردازد.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم دولتی پاسخگو است، اظهار کرد: دولت از صنعت و تجارت کشور حمایت می‌کند و آماده است که در هر کجا که ابهامی باشد به صورت شفاف پاسخگو باشد.

انتهاي پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا