خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد نماینده هرمزگان از «ستایش»

نماینده هرمزگان در مجلس نسبت به نحوه به تصویر کشیدن هرمزگان در برنامه‌های تلویزیونی به ویژه قسمتی از سریال ستایش انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، کیانوش جهانبخش صبح امروز در جلسه شورای عالی استان‌ها با قرائت تذکری خطاب به صدا و سیما گفت: رسالت صدا و سیما آگاهی بخشی و صیانت از فرهنگ و آیین کشورمان است و به همین دلیل آن را رسانه ملی می‌نامند که وظیفه اصلی آن توجه به خرده فرهنگ‌ها، اعتقادات و داشته‌های قومیت‌ها است اما علی رغم تاکیدات و توصیه‌های رهبری مبنی بر حفظ وحدت و انسجام ملی و حفظ حرمت‌ها و پرهیز از تفرقه و توهین به ادیان و مذاهب رسمی کشور، شاهدیم به دلیل ناآگاهی یا آگاهی ناکافی برخی از مدیران و برنامه سازان رسانه‌ی ملی  در مقاطع مختلف شاهد هتک حرمت، بی اعتنایی و آزرده خاطر کردن هموطنانمان با مذاهب و قومیت‌های مختلف هستیم.

وی با بیان این که استان هرمزگان پایتخت مهمان نوازی ایران است که با پذیرفتن اقوام اصیل و شریف ایرانی همواره مورد بی مهری و توهین برخی از برنامه سازان صدا و سیما قرار می‌گیرد گفت: علی رغم اعتراضات گسترده مردم شریف این سرزمین و هشدارهای اهالی فرهنگ و هنر و نخبگان این استان باز هم شاهد تکرار اشتباهات، تحریف تاریخ و فرهنگ و دهن کجی و زیر سوال بردن شرافت و مهر ورزی و سخاوت مردم این استان هستیم.

وی با بیان این که این حجم از بی توجهی و ناآگاهی دیگر قابل چشم پوشی و بخشش نیست گفت: این یک تذکر جدی است که به  نمایندگی از مردم هرمزگان مطرح می‌کنم. و چگونه است که صدا و سیما در سریال‌هایش به ویژه قسمتی از سریال ستایش بدون مطالعه هرمزگان را به تصویر می‌کشد و حتی حاضر نیست زحمت مشورت با همکارانشان در صدا و سیمای مرکز خلیج فارس را به خود بدهد.

نماینده مردم هرمزگان در شورای عالی استان‌ها با بیان این که چگونه است که در رسانه‌ ملی ، نقشه‌ای جعلی از کشورمان را هر بار به تصویر می‌کشند و در آن استان همسایه را به خلیج فارس وصل می‌کنند تا عاملی باشد برای ایجاد تفرقه و متشنج کردن فضای صمیمی بین مردم مهربان و با فرهنگ دو استان، اما حاضر نیستند سری به کتابخانه صدا و سیما بزنند و حداکثر یک بار نقشه واقعی ایران زمین را ببینند. به همین دلیل به مدیران ارشد صدا و سیما توصیه می‌کنم که به جای پرداختن و میدان دادن به ستاره مربع‌ها، بدنه کارشناسی و تخصصی خود را تقویت کنند اما متاسفانه می‌بینیم افراد خبره و محبوب و عادل را هم حذف می‌کنیم.

وی با  ارائه دو پیشنهاد به صدا و سیما گفت: بنده دو پیشنهاد را مطرح می‌کنم و بررسی و اجرایی شدن آن را به کارشناسان و متخصصین واگذار می‌کنم؛ پیشنهاد اول این است که برای ساخت فیلم‌های سینمایی که با مجوز وزارت ارشاد و با موضوع استانی و قومیت‌ها ساخته می‌شود، شرط لازم برای ساخت آن را ارائه فیلم نامه به ادارات کل ارشاد استان‌ها و اخذ تاییدیه قرار دهند. همچنین برای ساخت برنامه‌ها و سریالهای صدا و سیما ، تاییدیه و نظر مشورتی کارشناسان خبره و شورای پژوهش مراکز استان‌ها مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان این که امیدواریم با توجه به این نکات موجبات هم‌گرایی اقوام ایران و اعتماد بیشتر به رسانه‌ی ملی محقق شود تا آن را دیگر رسانه میلی خطاب نکنند گفت: البته نسبت به حضور برنامه سازان ، فیلم سازان و غیره در هرمزگان و معرفی زیبایی‌های  هرمزگان استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا