خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نماینده بانک مرکزی: هیچ بانکی مشکل اساسی ندارد

طی ماه‌های اخیر موجی از شایعه و اخبار مشکوک علیه سیستم بانکی به راه افتاده و در حال خالی کردن دل سپرده‌گذاران است اما به گفته نماینده بانک مرکزی در غرب کشور ‘هیچ بانک و موسسه‌ای مشکل اساسی و بنیادی ندارد’.

رضا حواس بیگی روز پنجشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: ادعاهایی که به تازگی در فضای مجازی علیه سیستم بانکی مطرح می شود، شایعه پراکنی است و صحت ندارد.

او تاکید کرد: عوامل این شایعه پراکنی‌ها در حال شناسایی هستند و برخورد قانونی لازم با آنها خواهد شد.

به گفته حواس بیگی ‘شایعات فضای مجازی برای سیستم بانکی و سپرده‌گذاران ایجاد مشکل می‌کند زیرا عملکرد مطلوب سیستم بانکی نیازمند آرامش است.’

او با بیان اینکه بانک‌ها و موسسات استان کرمانشاه هم مشکل خاصی ندارند، عنوان کرد: بانک مرکزی شرایط مالی موسسات و بانک‌ها را به صورت مستمر رصد می‌کند و اکنون مشکلات بنیادینی که برای سپرده‌ گذاران ایجاد خطر کند وجود ندارد.

نماینده بانک مرکزی در غرب کشور به سپرده ‌گذاران هم توصیه کرد که آرامش خود را حفظ کنند و تنها در بانک ها و موسسات مالی مجاز و مندرج در سایت بانک مرکزی سپرده گذاری کنند.

او افزود: اگر بانک یا موسسه ای هم ادعای پرداخت سود بالاتر از میزان مصوب را داشت، نشان‌دهنده وجود ایراد و اشکال در عملکرد آن است و مردم نباید به آن اعتماد کنند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران روز 29 خرداد در اطلاعیه ای اعلام کرد: در روزهای اخیر برخی افراد و گروه ها با اهداف و اغراض شخصی و سیاسی، از طریق برخی رسانه ها به ویژه شبکه های اجتماعی به انتشار شایعاتی از قبیل ورشکستگی بانک ها و در خطر بودن سپرده های مردمی اقدام می کنند.

به نوشته این بانک، انتشار این شایعات با هدف تشویش اذهان سپرده گذاران و ایجاد نگرانی در بین آنها انجام می شود اما بانک مرکزی ضمن تاکید بر سلامت و صحت نظام بانکی در بانک ها و موسسات مجاز، اعلام می کند عوامل تولید این شایعات و بازنشرکنندگان آن از سوی مراجع ذی صلاح در حال پیگرد قانونی است.

بانک مرکزی توصیه کرده که مردم اخبار موثق و مورد تایید را از طریق پایگاه اطلاع رسانی www.cbi.ir و یا مصاحبه های مسئولان بانک مرکزی دریافت کنند.

بیشتر شایعات مطرح شده در فضای مجازی در باره موسسه های اعتباری کاسپین و ثامن است که به گفته مسئولان بانک مرکزی این موسسات در حال ساماندهی و آغاز پرداخت سپرده ها هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا