خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش نامزد ترامپ برای عضویت در دیوان عالی به اتهامات جنسی

نامزد دونالد ترامپ برای عضویت در دیوان عالی آمریکا اتهامات جنسی علیه خود را رد کرد و گفت که سناتورهای دموکرات این «حمله سیاسی حساب‌شده و ساختگی» را علیه او به راه انداخته‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «برت کاوانا» نامزد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای عضویت در دیوان عالی آمریکا، روز گذشته اتهامات جنسی علیه خود را رد کرد.

«کریستین بلیسی فورد» در جلسه کمیته امور قضایی مجلس سنا شهادت داد و برت کاوانا نیز در این جلسه از خود دفاع کرد.

در این جلسه پس از آن‌که بلیسی فورد با ذکر جزئیات، کاوانا را متهم کرد که ۳۶ سال پیش قصد تجاوز به او را داشت، برت کاوانا این اظهارات را رد کرد و گفت: «من امروز قسم می‌خورم و مقابل سنا، ملت، خانواده‌ام و خداوند سوگند یاد می‌کنم که این اتهام را مرتکب نشده‌ام».

کاوانا که با حرارت سخن می‌گفت، اظهار کرد که به وضوح قربانی یک «ترور شخصیتی مضحک» شده است.

فورد که پروفسور روانشناسی در دانشگاه‌های کالیفرنیا است، در این جلسه اظهار داشت زمانی‌که او ۱۵ ساله و کاوانا ۱۷ ساله بود در مهمانی شاگردان دبیرستانی در مریلند، کاوانا قصد تعرض به وی را داشت.

برت کاوانا پس از این اظهارات پشت تریبون قرار گرفت و تمامی اتهامات علیه خود را «خبیثانه و نادرست» خواند و نوک حمله خود را به سمت سناتورهای دموکرات نشانه رفت.

او گفت که سناتورهای دموکرات پس از آن‌که متوجه شدند که احتمال دارد عضویت وی در دیوان عالی تایید شود٬ این به گفته وی «حمله سیاسی حساب‌شده و ساختگی» را به راه انداختند.

دونالد ترامپ تیرماه برت کاوانا، قاضی فدرال فعلی در دادگاه استیناف حوزه ناحیه کلمبیا، را برای این کرسی خالی معرفی کرد.

تکیه بر این کرسی مادام‌العمر است و تایید کاوانا به معنی افزایش وزنه محافظه‌کاران در نهاد ارشد قضائی ایالات متحده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا