خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح نعیمی پور درباره‌ی درگیری پرسنل مترو با او

محمد نعیمی پور رییس هیات مدیره متروی تهران در گفت و گو با خبرنگار جماران درباره ویدیویی که نشان می دهد تعدادی از پرسنل مترو در محوطه آن اداره با وی درگیر شده‌اند، گفت:

حدود ٧ ماه است که صحبت‌هایی با تعدادی از پرسنل انتظامات مترو که در کارگاه‌های پیمانکاران کار می کردند، شده بود و از آنجا که این موضوع با اصول کار کارفرمایی مغایرت داشت قرار شد آنها با توجه به کمبودهایی که در بخش انتظامات شهرداری وجود دارد به جای خدمت در کارگاه های پیمانکاران به نام کارفرما، در قسمت های دیگر  خدمت کنند.

از آنجا که این موضوع ابعاد مختلفی داشت با معاونت منابع انسانی شهرداری، یگان حفاظت و با مسئولینی که در این رابطه بودند در میان گذاشته شد و همچنین در چندین جلسه موضوع برای پرسنل مربوطه توضیح داده شد. از جمله اینکه آنها کارمند و مستخدم مترو خواهند ماند و تنها ماموریت پیدا می کنند که به جای خطوط مترو در یکی از مناطق شهرداری کار کنند. این در حالی است که حقوق و مزایای خود را همچنان از مترو دریافت خواهند کرد. حتی اینکه احتمال افزایش حقوقشان نیز بود.

اما متاسفانه تصور کسانی که در حراست و انتظامات مترو حضور داشتند این بود که چون سال ها در مترو کار کرده اند مدیریت باید تابع آنها بوده و باید هرچه می خواهند فراهم شود. در واقع در موقعیت سازمانی خود قرار نمی گرفتند و ادعاهای بیشتری داشتند.

در چنین حالتی مدیریت می توانست دو کار کند، یا بگوید سری که درد نمی کند دستمال نمی بندند و یا اینکه بگوید در قبال مدیران مسئول بالاتر و شرکت مسئولیت دارم و باید تصمیم گیری کنم. متاسفانه افرادی که به نوعی خود را مالک مترو می دانند سعی کردند تا کارها را دچار مشکل کرده و مدیریت را فاقد اختیار نشان دهند.

تعداد کسانی که معترضند بیشتر از شش نفر نیست، با اینکه حراست شهرداری چندین بار در این خصوص مذاکراتی با آنها داشته اما شاید این افراد با کسانی دیگر در ارتباط باشند که البته از این بابت بی خبرم. چون این اندازه احساس قدرت در پرسنل انتظامات موضوع عجیبی بوده و بدون پشتوانه بعید است که این افراد بتوانند خود را مالک و تصمیم گیر نهایی بدانند.

این آقایان از صبح امروز منتظر ورود من به محوطه اداره بودند وقتی وارد شدم جلو آمدند و گفتند با شما حرف داریم. من نیز از آنها خواستم با هم به سالن آمفی تئاتر رفته و آنجا صحبت کنیم. اما از همان ابتدا چندنفر از آنها گفتند باید همین جا صحبت کنیم. حس خودم این بود که آنها در صدد بودند نمایشی اجرا کنند و طوری جلوه دهند که تظاهراتی شده و شرکت مترو با مشکل مواجه شده‌است. من بازهم از آنها خواستم به سالن آمفی تئاتر بیایند ولی توجهی نکردند.

با اینکه مسئولین شرکت چندین بار طی ٧ ماه با این آقایان حرف زده بودند فکر کردم که کار درست این است که امروز هم حرف های آنها را در سالن آمفی تئاتر مجموعه بشنوم ولی متاسفانه قصد آنها این بود که وضعیت مترو را نابسامان جلوه دهند. با اینکه برخی افراد خود را جزو خودی ها و دلسوزان نظام می دانند اما به راحتی از ماجراهای درون سازمانی فیلم می گیرند و برای شبکه هایی نظیر من و تو می فرستند. این در حالیست که نسبت به انتشار فیلم کارگرانی که اعتراض صنفی می کنند واکنش منفی نشان می دهند.

اینجا این ابهام ایجاد می شود که اگر یک کاری بد است در همه مواقع باید بد تلقی شود. من یک مدیر هستم و به مدیریت خود نیز واقفم و تنها راه حل این مسائل را در این می بینم که باید گفت و گو شود. با اینکه مدیران مترو ٧ ماه با این افراد گفت و گو کردند و همچنان نیز ادعا دارند که منافع حداکثری این افراد را در نظر گرفتند.

خوشبختانه بنده مدیری هستم که سابقه طولانی دارد و هیچ وقت در مدیریت اجرایی ام مسائل سیاسی لحاظ نشده، اما کسانی که  شعار فتنه گر طراحی می کنند احتمالا مورد راهنمایی برخی جریان ها قرار گرفته اند. این موضوع اساسا سیاسی نیست و نباید چنین تعبیر شود. بدون شک در میان کسانی که اخلال می کنند خودی و غیرخودی معنا ندارد و مسئولین مربوطه باید مداخله کنند.

شرکت مترو تا سال ٨٩ ، ٥۰۰ پرسنل داشته و در سال ٩١ الی ٩٢ نیز تعداد پرسنل به ٩۰۰ نفر رسیده بود و موقعی که من وارد مترو شدم حدود ٦٧۰ نفر پرسنل داشته است. از ٦٧۰نفر یک شرکت توسعه مهندسی، بیش از ٢۰۰نفرشان نیروهای انتظاماتی، نگهبان و خدماتی بودند. این مساله نشان می دهد که اشکالاتی در مدیریت وجود داشته وگرنه هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد که بیش از ٣٥ درصد نیروهای یک شرکت تخصصی، خدماتی باشند. ممکن است کسانی از این قضیه برداشت های سیاسی کنند در حالی که بحث ها مدیریتی هستند نه سیاسی.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا