خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عزت نفس مردم را حفظ كنيم

بهروز شاهرخ نيا، عضو حزب اتحاد ملت در یادداشتی با عنوان «عزت نفس مردم را حفظ كنيم» در «امتداد» نوشت:

این روزها نام سیستان و بلوچستان بسیار شنیده میشود، از تعریف مناظر و طبیعت بکر و زیبای استان گرفته تا خبرهای تلخ محرومیت و نا امنی. روزی در فیلمها هر کجا میخواستند مواد مخدر و قاچاق را نشان دهند نام سیستان و بلوچستان بود و مردم مظلوم این دیار و امروز دیار آفتاب تبدیل به عرصه ای برای خودنمایی و تبلیغات افراد و گروههایی شده که با نام خیریه مشغول کمک رسانی به مردم هستند.

به جای آنکه طبیعت بکر و صنایع دستی کم نظیر، معرف نام این استان باشد، محرومیت و نا امنی تابلوی معرفی شده است. افزایش کمکها به نام خیریه وجهه و عزت نفس مردم استان سیستان و بلوچستان را نشانه گرفته است. مردمانی غیور که روزی به رشادت و مرزبانان شریف و کشاورزان سختکوش و صیادان شجاع معروف و شهره بودند امروز عزت نفسشان نشانه رفته و هر جا سخن از محرومیت است نام استان سیستان و بلوچستان را میبینیم، گویی این استان به دور از هرگونه آثار تمدن و مدرنیته است و مردمانی در آن زندگی می‌کنند که اگر برایشان کمکی ارسال نشود با بحران تغذیه و لباس و … روبه رو هستند.

خیریه ها؛سمن های نا آشنا به شرایط استان، سوداگری عده ای و ضعفى که در جامعه وجود دارد همه و همه موجب شده این تفکرات در جامعه پر رنگ شود‌ و صد البته که ازماست که برماست. نوع کمک همراه با تبلیغات در رسانه ها مردم استان به ویژه دانش آموزان را دچار احساس حقارت کرده، نشان دادن تصویر کودکان محروم با چه هدفی است ؟

البته نیت خوانی نمیکنم و امیدوارم نیت خیر باشد ولی این تصاویر و فیلمها و به تبع آن اینستاگرام و توییتر و … را پر کردن، نیت را شبهه دار می‌کند. اگر نیت کار خیر است باید بدون تبلیغات و به ویژه تصاویر دانش اموزان باشد.در استان شخصیتهای ثروتمند و خیر کم نیستند و میتوان به صورت کاملا برنامه ریزی شده از این توان اقتصادی در جهت توسعه پایدار استفاده کرد که این امر نیازمند تقویت فرهنگ کمک به مردم به ویژه در راستای آموزش و پرورش است. اتفاقی که در بسیاری از شهرها ی کشور رخ داده و مدارس توسط افراد محلی از نظر اقتصادی اداره می شوند و حتی کسی نام خیرین را نمی داند. زیرا هدف تبلیغات نیست کمک به آینده جامعه است.

امیدوارم گروهها و افرادی که نیت خیرشان محرز است به جای اینگونه توزیع اقلام و تبلیغات اینستاگرامی و توییتری و … برنامه های بلند مدت با هدف توسعه پایدار داشته باشند تا بدور از فضای هیجانی و تبلیغاتی اقدامات زیربنایی و اساسی انجام شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا