خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فریبکاری دلواپسانه برای طرح سوال از روحانی

رویداد۲۴: پروانه مافی، از اعضای فراکسیون امید تاکید کرد: متنی که در مجلس مورد امضا قرار گرفت بحث سوال از رئیس‌جمهور روحانی نبود، موضوع نوشتن نامه به او بود و این موضوع متاسفانه خلط شد.

مرداد ماه مراسم تحلیف رئیس‌جمهور برگزار خواهد شد و بلافاصله حسن روحانی همکاران جدید را برای همکاری در دومین کابینه خود را معرفی خواهد کرد، اما در ظاهر عده‌ای در مجلس که پیش از انتخابات منتقدان رئیس‌جمهور به حساب می‌آمدند در حال حفظ شرایط دوران تبلیغات انتخاباتی هستند و هنوز باورشان نشده که انتخابات پایان یافته و همگی باید برای حل مشکلات به دولت کمک کنند.

در صحن علنی مجلس روز چهارشنبه اعلام شد که برخی نمایندگان مجلس در حال جمع‌آوری امضا برای سوال از رئیس‌جمهور در پی بحران ایجاد شده توسط برخی از موسسات مالی هستند؛ که خود این مسئله سبب شد تا برخی از امضا کنندگان خواستار پس گیری امضاهای خود شوند.

برگه‌ای که در مجلس برای جمع‌آوری امضا دست به دست می‌شد، طرح سوال نبود بلکه نامه به رئیس‌جمهور برای رسیدگی به مشکلات مالباختگان در رابطه با موسسات مالی بود که پس از کسب امضاها اعلام شد جهت طرح سوال از رئیس‌جمهور این کار انجام شده است علاوه بر این برخی از نماینده‌ها اعلام کردند حتی نامه را هم به امضا نرسانده‌اند، اما اسامی آنها وجود دارد.

اقلیت مجلس دهم درصدد انجام کاری است که درمجلس نهم با وجود همراهی اکثریت صورت نگرفت وبا توجه به اینکه مسئولان اقتصادی کشور برای ادای توضیحات در این رابطه در جلسه غیر علنی حضور پیدا کرده بودند و تعداد امضاها نیز کاهش یافته است، این گروه به خوبی می‌داند که طرح سوال از رئیس جمهور نتیجه بخش نخواهد بود، اما به کدام دلیل آن را پیگیری می‌کنند؟ حتی اگر دغدغه واقعی آنان موسسات مالی باشد باید وزیر اقتصاد و دارایی را به مجلس فراخوانند و یا نشستی با رئیس کل بانک مرکزی داشته باشند و نکته بسیار مهم این است که در نامه فوق اذعان شده است که سابقه این مشکل به دولت نهم و دهم باز می‌گردد.

پروانه مافی، از اعضای فراکسیون امید که امضای خود را پس گرفته است، گفت: متنی که در مجلس مورد امضا قرار گرفت بحث سوال از رئیس‌جمهور نبود، موضوع نوشتن نامه به ایشان بود و این موضوع متاسفانه خلط شد.

وی در این‌باره اضافه کرد: همکار محترمی که برای امضا به نمایندگان مراجعه می‌کرد به درستی موضوع آن را توجیه نکرده بود و برخی هم بدون مطالعه متن بر این تصور بودند که با توجه به صحبت‌های صورت گرفته، همان نامه به رئیس‌جمهور است، اما بعد متوجه شدند که طرح سوال بوده که مورد اعتراض قرار گرفت و بسیاری درخواست حذف نام خود را کردند.

مافی در ادامه یادآور شد: نماینده‌ها خطاب به رئیس‌جمهور نامه‌های فراوانی می‌نویسند و درخواست توجه به موضوعات را در آنها مطرح می‌کنند، این کار کاملا طبیعی است، اما این بار با قدری بداخلاقی برخی از همکاران در مجلس همراه شد.

این عضو فراکسیون امید دلیل امضا نامه به رئیس‌جمهوردرباره موسسات مالی در حالی مطرح شد که مسئولان آن در جلسه غیر علنی حاضر شده بودند، مطرح کرد: نام موسسه مالی دیگری غیر از جلسه غیر علنی با مسئولان در متن آورده شده بود زیرا موسسات مالی فراوانی وجود دارد. در واقع درباره موسسه مالی آرمان در صحن توضیح داده شد که پاسخ هم قانع کننده نبود و قرار برآن شد تا در قالب نامه‌ای از رئیس‌جمهورتوجه بیشتری درخواست شود، بطوریکه بانک مرکزی را موظف به پاسخگویی مردم کند.

مافی در ادامه افزود: البته این نامه هنوز ارسال نشده و هیچ اتفاقی در رابطه با آن نیفتاده است.

وی دلیل طرح چنین نامه‌ای که از روز اول نتیجه مشخصی دارد را چنین توضیح داد: مشکلاتی برای مردم در این زمینه به وجود آمده و باید پذیرفت. مردم سرمایه‌هایشان را به اعتبار بانک مرکزی در این موسسات قرار داده‌اند و چه بسا اگراین تائید نبود کسی به موسسات مورد بحث اعتماد نمی‌کرد، لذا باید پاسخگو باشد و شفاف مشکلات را مطرح کند که در این زمینه مقداری کند عمل می‌شود و دلیل نگارش نامه به رئیس‌جمهور به جهت اعلام تعلل بانک مرکزی در حل مشکلات مردم بود.

این نماینده مردم تهران در خانه ملت تاکید کرد: هر روز در برابر مجلس شاهد اجتماع مالباختگان هستیم که از نمایندگان تقاضای کمک دارند، خواسته‌شان هم برگشت مال از دست رفته‌شان است و ما هم نمی‌توانیم خواسته مردم را زیر پا گذاریم.

عضو فراکسیون امید درباره دلیل رفتار اخیر دلواپسان در مجلس اظهار داشت: این گروه در صدد هستند تا حرکت‌های ایضایی انجام دهند و می‌خواهند در حوزه خودفعالیت داشته باشند که طبیعی است.

وی در رابطه حرکت به سمت تضعیف دولت از سوی اقلیت مجلس گفت: در صورتی که دولت را قبول نداشته باشند بحث تضعیف دولت معنا نمی‌دهد، البته نباید چنین باشد زیرا دولت به کل کشور و مردم تعلق دارد یعنی هم کسانی که به رئیس‌جمهور رای دادند و هم کسانی که نظرشان فرد دیگری بود. وقتی دولتی مستقر می‌شود ورای اکثریت را کسب می‌کند همه باید به او احترام گذارند ولی متاسفانه بداخلاقی‌هایی در این زمینه دیده می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. این روزها بسیاری از کانالهای تلویزیونی سریال امام علی را پخش می کنند و بسیاری از آن ها به قسمتهای مربوط به خوارج رسیده اند. همه اش نگرانم به دلواپس ها بربخورد و اعتراض کنند و مانع پخش سریال شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا