خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ورود دفتر رهبری به پرونده‌ی فعالان محیط زیست بازداشت‌شده

رييس فراكسيون محيط زيست مجلس اعلام کرد: اتفاق مهمی در جريان رسيدگي به پرونده فعالان محیط زیست بازداشت‌شده و درپي تهيه آن گزارش‌ها رخ داد، ارجاع پرونده ازسوي دفتر مقام معظم رهبري به دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي و متعاقبا ملاقاتي بود كه ما با دبير شوراي عالي امنيت ملي داشتيم؛ ملاقاتي كه عملا بار ديگر كورسوي اميد را در دل‌مان زنده كرد و ما، افكار عمومي، فعالان زيست‌محيطي و ديگر ناظران را داخل و خارج كشور اميدوار ساخت تا اين پرونده درنهايت به خير و خوشي به اتمام برسد.

محمدرضا تابش در «اعتماد» نوشت: آنچه مسلم است، در پرونده فعالان محيط‌زيستي از همان ابتداي كار، ميان وزارت اطلاعات به عنوان نهاد تشخيص جرم جاسوسي در كشور و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، اختلاف‌نظر وجود داشته است. با اين همه اما واقعيت آن است كه بنده حتي به عنوان رييس فراكسيون محيط زيست مجلس نيز تا زماني كه به منابع و اطلاعات دقيق دسترسي نداشته باشم، قادر به اظهارنظر در اين رابطه نيستم و حقيقتا صحيح آن است كه مراجع ذي‌ربط در اين خصوص اظهارنظر كنند.

با اين همه اما برخي از اين نهادهاي مسوول، ازجمله هيات ويژه چهارنفره‌اي كه به دستور رييس‌جمهوري در اين رابطه تشكيل شد و همچنين بعضي مسوولان و متخصصان محيط‌زيستي در گزارش‌هاي متعددي كه در ارتباط با حوزه‌هاي كاري اين عزيزان تهيه و تدوين كرده‌اند بر رفع اين اتهام تاكيد داشته‌اند. به بيان ديگر اين گزارش‌ها همگي مؤيد رفع اتهام جاسوسي از اين عزيزان است.

همزمان اتفاق مهم ديگري كه در جريان رسيدگي به اين پرونده و درپي تهيه آن گزارش‌ها رخ داد، ارجاع پرونده ازسوي دفتر مقام معظم رهبري به دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي و متعاقبا ملاقاتي بود كه ما با دبير شوراي عالي امنيت ملي داشتيم؛ ملاقاتي كه عملا بار ديگر كورسوي اميد را در دل‌مان زنده كرد و ما، افكار عمومي، فعالان زيست‌محيطي و ديگر ناظران را داخل و خارج كشور اميدوار ساخت تا اين پرونده درنهايت به خير و خوشي به اتمام برسد.

درمجموع همگي اميدواريم كه خبرهاي اخير در راستاي تقليل 4 نفر از فعالان محيط‌زيستي و رفع اتهام افساد في‌الارض از پرونده آنها صحيح باشد و تكليف باقي متهمان اين پرونده نيز كه از ناحيه ضابط قضايي با اتهام‌هايي از اين دست مواجه شده‌اند، با اعمال تخفيف و رأفت اسلامي مشخص شده و آنها بتوانند بار ديگر به آغوش جامعه و خانواده‌هاي خود بازگردند و خادم محيط‌زيست ايران عزيز باشند.

حال ضمن ابراز اميدواري نسبت به مختومه شدن اين پرونده به خير و خوشي، اميدواريم احيانا اگر خطا يا غفلتي صورت گرفته يا تلاش‌هايي براي سوءاستفاده از آنها وجود داشته است، توسط مراجع قضايي بررسي شود و درصورت اثبات چنين اتهام‌هايي نيز باتوجه به طولاني شدن روند رسيدگي به پرونده، به اين دليل كه نوعي تنبه صورت گرفته، مشكل مرتفع شود و اين عزيزان بتوانند بار ديگر در چارچوب قانون و در راستاي حفاظت از طبيعت و صيانت از محيط‌زيست ايران فعاليت كنند. ضمن آنكه بايد متوجه باشند كه دشمنان اين آب و خاك از هر موقعيتي براي بهره‌برداري به نفع خودشان استفاده مي‌كنند.

بار ديگر تاكيد دارم كه نمي‌توانم درباره روند حقوقي اين پرونده هيچ‌گونه اظهارنظري داشته باشم اما باتوجه به شنيده‌هاي بنده در ملاقات و ديدارهاي مختلف با مسوولان ذي‌ربط، متاسفانه اين پرونده باعث شد كه شوكي جدي به فعالان محيط‌زيست و ديگر حوزه‌هاي مردم‌نهاد وارد شود. اين عزيزان البته بايد مراقب باشند كه همواره افرادي مغرض و بدخواه در كمين نشسته و تلاش دارند كه از حسن نيت آنها سوءاستفاده كنند. اما درهر حال به نظر مي‌رسد امروز باتوجه به طولاني شدن روند پرونده، اسباب تنبه حاصل شده و بهتر است كه اين پرونده را هرچه سريع‌تر مختومه كنيم تا به فشاري كه از جانب افكار عمومي و ناظران داخلي و خارجي ايجاد شده، خاتمه دهيم. علي‌الخصوص اجازه ندهيم جايگاه امروز سپاه پاسداران كه به‌واسطه اقدامات شجاعانه در راستاي دفاع از اين مرز و بوم داشته و دارد، نزد مردم خدشه‌دار شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا