خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بررسی ممنوعیت استفاده از طبل و شیپور در لیگ برتر بسکتبال

مسعود عماری، دبیر کل فدراسیون بسکتبال و پیام سیفی‌زاده، رییس کمیته‌ی داوران به تازگی خبر از قانون منع استفاده کردن از طبل و شیپور در لیگ برتر بسکتبال  دادند که این موضوع واکنش های مختلفی را به همراه داشت.

انصاف نیوز در این باره با تالین طهماسبیان مسوول کمیته‌ی برگزاری مسابقات بسکتبال،فرزاد کوهیان سرمربی تیم ذوب آهن و ویدا رحیمی، متخصص شنوایی سنجی به گفت‌وگو پرداخت.

طهماسبیان: طبل و شیپور باعث مهیج شدن بازی نمی‌شود

مسوول کمیته‌ی برگزاری مسابقات فدراسیون بسکتبال با اشاره به استاندارد نبودن سالن ها گفت: «متاسفانه ما سالن های آکوستیکی نداریم. همچنین فاصله‌ای که میان هواداران و زمین لازم است وجود داشته باشد،وجود ندارد. صدای طبل و شیپور باعث اذیت شدن بازیکنان و کادر اجرایی تیم ها می شود. من موافق این موضوع هستم، اگر سالن ها استاندارد بود مشکلی برای آوردن طبل و شیپور وجود نداشت.

او درباره‌ی تاثیر طبل و شیپور بر هیجان بازی‌های بسکتبال گفت: «فقط این وسایل نیستند که هیجان بازی را بالا می برند. تیم‌ها لیدرهای مختلفی دارند که می توانند شعار دهند و تشویق کنند.»

او نقش تماشاگران را بر کیفیت مسابقات حیاتی دانست و اضافه کرد: «آن ها تاثیر مستقیم بر بازی ها و بازیکنان می گذارند و می توانند باعث برانگیخته شدن بازیکنان شوند. بازیکنان هم با بازی خوبی که از خود ارائه می دهند می توانند هیجان را به هواداران انتقال دهند. چیزی که ما در کشورهای دیگر دیدیم این بود که تشویق ها به آرامی با دست و به وسیله ی اشیای پلاستیکی انجام می‌شود. من به یاد ندارم طبل برای تشویق به ورزشگاه آورده باشند.»

کوهیان: تشویق‌ها باید بسکتبالی شود

فرزاد کوهیان از تصمیم فدراسیون استقبال کرد و گفت: «به نظرم بسیاری از اوقات سر و صدایی که ایجاد می شود برای بازیکنان و کادر فنی نامناسب است.جو تماشاگران و سکوها باید به سمتی برود که تشویق ها بسکتبالی شود.من فکر می کنم این تصمیم به درستی گرفته شد. این کار باعث کم شدن هیجان بازی‌ها نمی شود چون بازی در زمین اتفاق می‌افتد نه روی سکوها.»

 

رحیمی: صدای طبل و شیپور باعث کم شنوایی می‌شود

ویدا رحیمی، متخصص شنوایی سنجی درباره‌ی آسیبی که ممکن است بر اثر صدای طبل و شیپور ایجاد شود گفت: «این صدا در کوتاه مدت باعث آسیب شنوایی و در دراز مدت موجب کم شنوایی گذرا می شود زیرا صدایی که این وسایل ایجاد می کنند بیش از حد مجاز برای گوش است و شنیدن آن به صورت ناگهانی هم آسیب‌زا است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا