خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روح الله زم یا تتلوی سیاسی

علیرضا شاکر، دبیر سیاسی وقت روزنامه کلمه سبز، در یادداشتی تلگرامی در تحلیل دستگیری روح اله زم نوشت:

سپاه اطلاعیه داد که روح الله زم را بازداشت کرده است. بعد از آن موج خوشحالی در اکانت های حقیقی و فیک خاص در توییتر شکل گرفت. این دوستان چنان خوشحالی کردند که گویا خرمشهر آزاد شده است. من از این شکل پایکوبی و ابراز اقتدار می ترسم. چراکه احساس می‌کنم آنچه ما می‌بینیم نمایشی از اقتدار است. اگر در مورد دستگیری تتلو هم همین اتفاق بیفتد؛ مطمئن باشید این موج پایکوبی در بخش دیگری خواهد بود.

در مورد زم؛ با توجه به مانورهایی که داده بود و طبق انتظار، عموم مردم از شنیدن این خبر شوکه شده بودند. بسیاری هنوز سکوت کرده‌اند. تعداد قابل ملاحظه‌ای اعضای کانال آمدنیوز لفت دادند.

تحلیل‌ها چیست؟

برخی نوشتند که زم آدم جمهوری اسلامی بود و تاریخ مصرفش تمام شده است. در اطلاعیه‌ی سپاه آمده بود که وی در داخل ایران دستگیر شده. شاید چنین باشد. هر چند پدر وی مصاحبه کرده و گفته از حضور پسرش در کشور بی خبر است. اما برخی دستگیری در داخل کشور را باور ندارند و نقش دولت‌های خارجی مانند ترکیه یا امارات را در این‌ماجرا دنبال می‌کنند.

به اعتقاد برخی دیگر؛ دولت ترکیه از بابت سکوت ایران در قبال ماجرای حمله به کردها، زم را تحویل داده است. اگر این موضوع و تحلیل صحت داشته باشد، خیلی جای تاسف دارد که مطالبه‌ی دولت ما به این موضوع تقلیل پیدا کند. یک عده هم از ربایش وی صحبت می‌کنند که خب این احتمال هم وجود دارد. اما می‌خواهم بگویم؛ در مجموع نحوه‌ی بازداشت وی چندان مهم نیست.

مهم این است که دستگاههای مسوول داخلی بدانند که تا ساختار دارای فساد و معیوب درمان نشود، زم و امثال زم‌ها وجود خواهند داشت و اتفاقا خوراک بسیار خواهند داشت.

افرادی مانند وی با اطلاعات تزریق شده از داخل کشور برای خود کاسبی راه می‌اندازند. اینها حتی اپوزیسیون و مخالف هم نیستند. به قول علی صارمیان عزیز اینها تتلوهای سیاسی هستند. همانطور که میلیون‌ها نفر در پست تتلو کامنت می‌گذارند، صدهها هزار نفر هم مخاطب روح الله زم می‌شوند و به یک شب می‌روند تا تتلو و زم دیگری پیدا شود.

خطر واقعی اینجاست که سطح دانش و فهم سیاسی اجتماعی حامیان، منتقدین و حتی مخالفین جمهوری است به شدت تنزل پیدا کرده است.

طی سالها سرکوب رسانه‌ها، خودفروشی جمع قابل ملاحظه‌ای از اصلاح طلبان و احزاب سیاسی و خانه نشینی روشنفکران، نتیجه این شده که به نقطه‌ای به شدت وحشتناک و نگران کننده رسیده‌ایم. به نقطه‌ای که حامیان جمهوری اسلامی از دستگیری یک تتلوی سیاسی چنان پایکوبی می‌کنند که چه فتح الفتوحی شده است؟ این ماجرا بیشتر از هر چیز از این زاویه قابل ملاحظه است. اینکه یک تتلوی سیاسی در سطح یک دشمن واقعی بالا برده شده است.

واکنش پدر روح الله زم به بازداشت پسرش: دنیا دار مکافات است

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. خدا وکیلی حال کردم و ازاینکه برای سربازان گمنام امام زمان غیر ممکنی وجود نداره، احساس غرور میکنم.
    خداقوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا