خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دستور رئیس‌جمهور برای حل مشکلات مردم «غیزانیه»

رئیس‌جمهور روحانی روز دوشنبه در گفت‌وگوهای جداگانه با دکتر رضا اردکانیان وزیر نیرو و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، با اشاره به برخی از مشکلاتی که اخیرا برای مردم در تامین آب آشامیدنی در بعضی از مناطق اهواز بوجود آمده، دستور داد تا هرچه سریعتر اقدامات لازم برای رفع این معضل توسط بخش های ذیربط انجام شود.

حجت‌الاسلام حسن روحانی همچنین تاکید کرد: باید استاندار، مسئولان استانی و تمام دستگاه های مرتبط برای جلوگیری از بوجود آمدن مشکل و سختی برای مردم خوزستان در زمینه تامین آب آشامیدنی در فصل تابستان برنامه ریزی و اقدامات لازم را داشته باشند تا شاهد بروز چنین مشکلاتی برای مردم نباشیم.

استاندار خوزستان با اشاره به روند تکمیل طرح آبرسانی به غیزانیه گفت: ظرف مدت دو هفته آینده آب غیزانیه و مشرحات وصل خواهد شد.

به گزارش ایسنا غلامرضا شریعتی امروز، ۵ خردادماه پس از بازدید سرزده از مسیر و تاسیسات آبرسانی بخش غیزانیه اهواز اظهار کرد: برای حل مشکلات آب غیزانیه از سال ۹۶ به طور جد پیگیر هستیم اما این طرح یک پروژه بزرگ است که در حال انجام است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۴۵ میلیارد تومان برای طرح آبرسانی غیزانیه هزینه شده است و امیدواریم با اجرای آن مشکلات آب بخش های غیزانیه بزرگ و مشرحات حل شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: ۱۲ اردیبهشت ماه آخرین بازدید من از تاسیسات آبرسانی پروژه بود. در همان روز به مردم قول دادم که در مدت زمان ۴۵ روز مشکلات حل شود. خوشبختانه کار طبق برنامه ریزی پیش رفته است و ظرف مدت دو هفته آینده آب غیزانیه و مشرحات وصل خواهد شد.

شریعتی عنوان کرد: حدود ۶ کیلومتر از خط لوله انتقال آب در مسیر صفیره به سمت نزهه نیز دچار فرسودگی است که بازسازی آن حدود یک تا یک ماه و نیم زمان نیاز دارد و با تکمیل آن، آب منطقه به صورت کامل پایدار می شود.

وی با بیان اینکه مشکل آب غیزانیه یک مشکل ۱۵، ۱۶ ساله است، ادامه داد: مردم منطقه در این شرایط و گرما حق دارند که آب را طلب کنند و وظیفه ما است که این آب را تامین کنیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: خط آب غیزانیه در سال ۱۳۶۱ راه اندازی شده و پس از آن این خط بازسازی و نوسازی نشده و گسترش پیدا نکرده و از این رو منطقه با مشکلاتی مواجه شده است.

شریعتی اظهار کرد: با تکمیل این طرح، آب پایداری برای ۱۰ تا ۱۵ سال در منطقه غیزانیه فراهم خواهد شد تا مردم بتوانند بدون دغدغه از این آب بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه با تکمیل خط لوله ۶ کیلومتری صفیره به نزهه بیش از ۹۵ درصد از غیزانیه از آب پایدار بهره‌مند می‌شوند، گفت: ۳۶ روستای دیگر نیز در منطقه غیزانیه وجود دارند که با مشکلاتی در بحث تامین آب رو به رو هستند و بنا است تا از محلی دیگر نسبت به تامین آب آن ها اقدام شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: در طول این مدت تعداد تانکرهای آبرسانی به منطقه افزایش یافته است تا در طول این دو هفته نسبت به تامین نیاز مردم اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: از همراهی مردم و همچنین حمایت آن ها از نظام در شرایط مختلف تشکر می‌کنم. آن ها در این شرایط نیز انتقاد خود را درست منتقل کرده اند و از آن ها صمیمانه تشکر می کنم.

انتهای پیام

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا