خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مرجعيت، مرجع و ملجاء ملك و ملت عراق

محمدتقى فرجى در یادداشت ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «مرجعيت، مرجع و ملجاء ملك و ملت عراق» نوشت:

آیت‌الله سیستانی قبلاً و پيش از اين، از سال 2011 تاكنون به ادله‌اى كه نزد خبرگان و كسانى كه خبرويت دارند روشن است، درب خانه خود را به روی دولتمردان عراق بسته و بدينوسيله عدم رضايت خود را از عملكرد متوليان اُمور اعلام، و خواستار انجام اصلاحات و رسيدگى عاجل به مشكلات معيشتى مردم شده بود.

اكنون با علنى‌تر شدن اعتراضات مردم عراق، دو مهم بيش و پيش از هر چيز حائز اهميت و قابل توجه است. اول، ضرورت اهتمام بيشتر نسبت به مقام مرجعیت و پيروى از رهنمودهاى آيت الله سيستانى، و دوم، لزوم انجام اصلاحات سياسى، پاسخ گويى به مطالبات مردم و مبارزه جدى با فساد و مفسدان است.

محمدتقی فرجی
محمدتقی فرجی

مردم عراق قبل از هر چيز خواستار استقلال، آسايش، توسعه و آبادانى كشور، در سايه امنيت ملى و رفاه اجتماعى هستند. مثلث خارجى “عبرى – عربى – غربى”، با دخالت در اُمور داخلى عراق و تشديد ناامنى‌هاى كنونى، در حقيقت عِرض خود ميبرند و زحمت ما ميدارند! عراق بايد به دست عراقى‌ها ساخته شود.

مرجعیت دینی بعنوان ملجاء و پناهگاه مردم همواره از مطالبات بر حق مردم حمايت مى‌كند. همچنان و مثل هميشه از جریان‌ها و طرف‌های مختلف که کنترل قدرت را در دست دارند، مى‌خواهد که رویکرد خود به مشکلات کشور را تغییر دهند، و با انجام تغييرات و اصلاحات عاجل مشكلات مردم و جوانان را بر طرف نمايند.

بر اساس رهنمودهاى اخير آيت الله سيستانى انجام اصلاحات در عراق یک ضرورت اجتناب ناپذير است. بايد در اولين فرصت و تا ديرتر نشده است، نشانه‌های تغيير و بهبود شرايط زندگى مردم مشاهده شود. اگر امروز اقدامات لازم انجام نشود، فردا موجب ندامت و پشيمانى همگان، بويژه دولت و مجلس عراق مى‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. عراق قانون اساسی دارد این مهمترین رهنمود اصلاحات است دوم ایا حقیقت دارد که یک ملت از مقابله با مثلث توهمی عبری عربی غربی عاجز است. توهم توطئه. کرم از درخت استبداد عشایری است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا