خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض دانشجویان دانشگاه کردستان به تهاجم ترکیه علیه کردهای سوریه

رحمت صادقی، رییس دانشگاه کردستان در تجمعی که برای اعتراض به اقدامات ترکیه علیه کردهای سوریه در دانشگاه کردستان صورت گرفت، گفت: تاریخ شاهد مرگ دیکتاتورهایی چون صدام دجال و قذافی جلاد است که یکی با دار اعدام و دیگری با ضربات چاقو تکه تکه شد این یعنی دیکتاتورها نیز می میرند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، رحمت صادقی در تجمعی که به منظور محکوم کردن تجاوز ترکیه علیه کردها در دانشگاه کردستان صورت گرفت، اظهار کرد: گرد هم آمده ایم که در این مکان مقدس علمی و به شیوه کاملا متمدنانه و آکادمیک ضمن محکوم کردن تجاوز رژیم اردوغان به شهرها و روستاهای کردنشین شمال سوریه و به خاک و خون کشیدن مردم بیگناه و زنان و کودکان و سالخوردگان این مناطق، صدای مظلومیت، آنان را از درون یک دانشگاه به گوش جهانیان برسانیم.

وی افزود: از وقتی کابوس داعش شرق تا غرب را وحشت زده می کرد، شیرمردان و شیرزنان این سرزمین بودند که تا آخرین نفس دلاورانه جنگیدند و به عنوان موثرترین نیروی پیاده، جهان را از این ویروس خطرناک پاک کردند.

رئیس دانشگاه کردستان عنوان کرد: در دنیایی که صلح، آشتی و برادری و عدالت جای خود را به جنگ، نفرت و بی وفایی و خیانت و از پشت خنجر زدن بدهد، دیگر آرامشی در دل انسانیت نخواهد بود و به خاطر بشریت و آرامش جهان نباید اجازه داد چنین اتفاقی بیافتد.

وی تصریح کرد: تصاویری که این روزها در فضای مجازی از به خاک و خون کشیده شدن و کشتار بیرحمانه کودکان بیگناه منتشر می شود دل هر انسان آزاده ای را به رنج می آورد که وظیفه انسانی همه است که نسبت به این جنایت بی تفاوت نباشند.

صادقی ادامه داد: تاریخ شاهد مرگ دیکتاتورهایی چون صدام دجال و قذافی جلاد است که یکی با دار اعدام و دیگری با ضربات چاقو تکه تکه شد این یعنی دیکتاتورها نیز می میرند.

وی خاطرنشان کرد: این دیکتاتورها هم همانند گروه های تکفیری چون داعش بنام سوره های مبارک قرآن، اهداف پلید خود را پیاده می کنند یکی بنام سوره انفال نسل کشی می کرد و اینک این یکی هم بنام سوره فتح چشمه خون را بجای صلح به راه انداخته است که داستانی تکراری و انشاءالله سرنوشت تکراری خواهد بود.

رئیس دانشگاه کردستان بیان کرد: امروز دفاع از مردم مظلوم شمال سوریه یا مردم مظلوم فلسطین، صرفا یک دفاع انسانی یا سیاسی نیست بلکه اقدامی برای آشکار ساختن ظاهر و چهره واقعی و راستین سیاست غرب به همه جهانیان است.

وی ادامه داد: ما امروز در هم صدایی با همه آزادیخواهان جهان و با امید به برچیده شدن ظلم و سایه شوم افراطی گری و سلطه‌جویی از خاورمیانه و جهان، ضمن محکوم کردن این حملات شنیع به زنان و کودکان بی گناه شهرها و روستاهای کردنشین سوریه، از مسئولین کشور عزیزمان که همواره حامی و مدافع مظلومین سراسر جهان بوده اند می خواهیم که برای جلوگیری از کشتار بیشتر مردان و زنان کرد تحت ستمی که اصالتا ایرانی هستند و به جرم ایرانی بودن توسط داعش قتل و عام می شدند، اقدام عاجل کنند.

وی یادآور شد: همچنین ما دانشگاهیان از این مکان علمی مقدس، همه دانشمندان و دانشگاهیان سراسر جهان را به دخالت هرچه سریعتر به منظور جلوگیری از کشتار هرچه بیشتر این مردم مظلوم و بیگناه دعوت می کنیم.

صادقی ادامه داد: آرزومندیم که روزی فرا برسد که جنگ و خونریزی از میان مردم این منطقه هم رخت بربندد و مردم خاورمیانه به عقلیتی برسند که به همدیگر و حقوق هم احترام بگذارند و فریب سیاست های کثیف استکبار را نخورند. از جنگ جهانی اول به بعد هدف تمامی جنگ هایی که در خاورمیانه اتفاق افتاده و با تمسک به بیگانه هراسی و برخورد تمدن ها، فرهنگ ها و مذاهب به پیش رفته است برای جبران بحران های اقتصادی غرب و اقتصاد نئولیبرال سرمایه داری است.

رئیس دانشگاه کردستان در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدواریم این منطقه هم همانند نقاط آرام جهان در کمال صلح و دوستی و برادری در کنار هم زندگی کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا