خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علت ریشه کن نشدن گدایی «درآمد بالا» است

مدیر مرکز جمع‌آوری و ساماندهی متکدین شهرداری سنندج، با اعلام اینکه متکدیان نصف روز حدود ۲۰۰ هزار تومان درآمد دارند گفت: «درآمد بالا» یکی از مشکلاتی است که موجب ریشه کن نشدن گدایی شده است.

به گزارش ایسنا، صلاح‌الدین وکیلی امروز(۲۴ مهرماه)‌ در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی، سلامت و زنان که در سالن اجتماعات مرکز آموزش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان، برگزار شد، اظهار کرد: بعد از اعتیاد و طلاق، بحث تکدی‌گری یکی از معضل‌های اجتماعی دامن‌گیر جامعه است.

وی نبود گرمخانه برای متکدیان را یکی از مشکلات در سطح شهر دانست و افزود: ما طی سال گذشته افراد معتاد و بی‌سرپرست را در مرکز نگهداری، اسکان داده‌ایم که به دلیل عدم امنیت، مشکلات زیادی برای شهرداری ایجاد شد.

مدیر مرکز جمع‌آوری و ساماندهی متکدین شهرداری سنندج، عنوان کرد: نحوه جمع‌آوری متکدین به‌صورت شبانه‌روزی در قالب گزارش‌های مردمی و اماکن مشخص‌شده در نماز جماعات‌ و مراکز درمانی انجام می‌گیرد.

وکیلی با اشاره به مجهز بودن ۸ استان در کل کشور به سامانه آسیب دیدگان اجتماعی، بیان کرد: اطلاعات کاملی از مشخصات متکدین در این سامانه ثبت می شود و در آینده نزدیک کل کشور به این سامانه متصل می شوند.

وی با اعلام اینکه متکدیان نصف روز حدود ۲۰۰ هزار تومان درآمد دارند گفت: درآمد بالای متکدین یکی از مشکلاتی است که موجب ریشه کن نشدن تکدی‌گری در سطح شهر شده است.

مدیر مرکز جمع‌آوری و ساماندهی متکدین شهرداری سنندج، با اشاره به افزایش کودکان بد سرپرست و بی‌سرپرست متکدی از شش ماه نخست سال جاری در کردستان، عنوان کرد: کودکان متکدی توسط والدین خود مجبور به تکدی‌گری در سطح شهر می شوند، که این کار جرم به‌حساب می‌آید و بعد از شناسایی به قوه قضایی معرفی خواهند شد.

وکیلی ذکر کرد: به ازای هر چهار متکدی در سطح شهر یک نفر از آن‌ها غیربومی است و همچنین اشخاصی با اتباع خارجه از کشورهای پاکستان، افغانستان و عراق با اسکان در اماکن تفریحی اقدام به تکدی‌گری می‌کنند.

وی گفت: در سال ۹۲ و ۹۳ موفق به شناسایی سه باند متکدی گری خارجی شدیم که با همکاری نیروی انتظامی از کشور خارج ‌شده و خوشبختانه از سال ۹۲ تاکنون هیچ باند خارجی نداشته‌ایم و با توجه به گزارش ها در شهرستان بانه و مریوان چندین باند متکدی خارجی شناسایی‌شده است.

مدیر مرکز جمع‌آوری و ساماندهی متکدین شهرداری سنندج، با اشاره به آمار جمع‌آوری متکدیان در کردستان، بیان کرد: در شش ماه نخست سال جاری ۱۶۳ نفر متکدی جمع‌آوری شدند که از این تعداد ۶۹ نفر زن و ۹۴ نفر مرد هستند و ۲ نفر از متکدین معتاد نیز به کمپ معرفی شدند.

وکیلی با اشاره به اینکه از سال نخست تاکنون ۳۲ نفر کودک متکدی شناسایی‌شده است، خاطرنشان کرد: اگر مراجع قضایی پای‌کار بیایند در بحث متکدی گری کاهش چشمگیری خواهیم داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا