خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کنگره آمریکا تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه را محکوم کرد

نمایندگان کنگره آمریکا با ۳۵۴ رای مثبت به یک قطعنامه فراحزبی، سیاست دونالد ترامپ مبنی بر خروج نیروهای نظامی این کشور از شمال سوریه را محکوم کردند. بیش از ۱۲۰ نماینده جمهوری‌خواه نیز علیه سیاست ترامپ در سوریه رای دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری دویچه وله، همراهی اکثریت نمایندگان جمهوریخواه در کنگره آمریکا با نمایندگان دموکرات درباره سیاست عقب‌نشینی از شمال سوریه حکایت از انتقادهای گسترده‌ای دارد که سیاست خاورمیانه‌ای ترامپ برانگیخته است.

خبرگزاری آلمان با انتشار گزارشی از واشنگتن خبر مربوط به رای‌گیری پیرامون قطعنامه‌ای فراحزبی درباره سیاست دولت ترامپ در قبال سوریه را رسانه‌ای کرده است.

در این قطعنامه فراحزبی، سیاست خروج نیروهای نظامی آمریکا از شمال سوریه، سیاستی خطا ارزیابی شده است. در جریان رای‌گیری روز چهارشنبه، ۳۵۴ نماینده کنگره با رای خود به این قطعنامه، سیاست خروج آمریکا از شمال سوریه را محکوم کردند.

این قطعنامه تنها ۶۰ رای منفی داشت. به این ترتیب ۱۲۹ نماینده جمهوریخواه نیز با رای خود به این قطعنامه، با نمایندگان دموکرات در این رابطه هم‌صدا شده‌اند.

در این قطعنامه همچنین از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه درخواست شده است بی‌درنگ به عملیات نظامی خود در شمال سوریه پایان دهد.

مخالفان سیاست آمریکا در قبال سوریه بر این باورند که سیاست دولت ترامپ درباره خروج نیروهای نظامی آمریکا، راه را برای شروع عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه هموار ساخته است.

ترامپ این انتقادها را بی اساس خوانده و اعلام کرده است که او مایل به خروج سربازان آمریکایی از “جنگ‌های بی‌پایان“ است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا