خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقدی بر اعتراض چیستا یثربی به بیانیه زنان سینماگر درباره آزار جنسی

بنفشه جمالی، فعال حقوق زنان و مترجم درباره‌ی انتقادات چیستا یثربی از بیانیه‌ی زنان سینماگر درباره‌ی آزار جنسی در صفحه‌ی توییتر خود نوشت:

‏اول متاسفم ‎چیستا یثربی ۱٠سال پیش در روند شکایت آزاری که دیده تنها مانده است.

دو:  اینکه یثربی در نقد بیانیه زنان سینماگر میپرسد چرا امروز سکوت خود را شکسته‌اید، جواب مشخص است: به دلیل جنبش ‎«من_هم». این جنبش و اتحاد چه در دنیا و چه در ایران به زنان شهامت شکستن سکوت داده است.

‏سه: با صیغه‌ای و معشوقه خواندن زنان سینماگر، به جای سرزنش مردان صاحب قدرت که چه در جهان و چه در ایران از این حربه استفاده کرده‌اند، عملا به سرزنش قربانی پرداخته‌اید.

‏مگر روند جنبش می تو و افشاگری‌های زنان سینماگر جهان غیر از این بود؟ بسیاری از بازیگران مطرح امروز هالیوود در گذشته خود قربانی آزار و اذیت جنسی بوده‌اند اما هیچ کدام شهامت بیان آن را تا زمان ظهور جنبش می تو پیدا نکرده بودند.

‏بجای سرزنش زنانی که امروز برای مقابله با سواستفاده مردان صاحب قدرت کنار هم قرار گرفته‌اند، به مردان قدرتمندی بتازید که آزار و اذیت جنسی برایشان تبدیل به سرگرمی شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. نقاد محترم یا واقعا خودت هم نفهمیدی ایشون داره چی میگه یا میخوای فرافکنی کنی.
    شکایت به حق ایشان از تهدیدات و فشارهایی است که از طرف برخی از همین زنان فریبکار و بی حیا روزگاری خیلی پیشتر از این که چیستا تنها و شجاع برای افشای همه این مسائل ایستاده بود انجام شده، اینها همان فریبکارانی هستند که روزگاری که منافعشان حکم کرد امثال چیستا و مرحوم سلحشور را با هوچی گری و فرافکنی میخواستند ساکت کنند و امروز که احتمالا مشتری ندارند راه جدیدی برای مطرح کردن خود میجویند، لعنت به نیرنگ و فریب و فساد
    اگر جیره خور جناحی نیستید اگر شجاع و حقیقت جو هستید مطلب من را منتشر کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا