خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واعظی: رویکرد تقابلی عربستان نسبت به ایران تغییر کرده

«محمود واعظی»، رئیس دفتر رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری از تغییر در رویکرد تقابلی عربستان و امارات با جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: اماراتی‌ها برای ارتباط با جمهوری اسلامی پشقدم شدند.

به گزارش ایسنا محمود واعظی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان سمنان با اذعان به اینکه شرایط بین‌المللی به نفع کشورمان تغییر کرده اظهار کرد: جمهوری اسلامی از ابتدا سیاست‌های خود را به وضوح اعلام کرده و آماده روابط خوب و نزدیک با همه همسایگان است.

وی با بیان اینکه ما باید با همسایگان خود زندگی کنیم ادامه داد: جمهوری اسلامی علی‌رغم برخی دشمنی‌ها و بی‌مهری‌ها از سوی برخی همسایگان اساس خود را بر همکاری با همسایگان گذاشته چرا که ما باید برای همیشه با هم زندگی کنیم و از همین رو از ابتدا اعلام کرده بودیم که آماده برقراری روابط خوب با همسایگان خود هستیم.

وی با بیان اینکه با وجود برخی خامی‌ها از سوی کشورهای همسیه می‌دانستیم که به مرور این کشورها به مرور به ما نزدیک می‌شوند افزود: امروز همان روزها رسیده و روابط اماراتی‌ها به آرامی تغییر کرده و سعودی‌ها هم به تدریج از آن روابط خصمانه فاصله گرفتند و ادبیات‌شان مسالمت‌آمیزتر شده است.

واعظی روابط بسیار خوب با همه کشورهای اسلامی را سیاست جمهوری اسلامی در این بخش ارزیابی و تصریح کرد: جمهوری اسلامی منافع خود را در روابط حسنه با همسایگان و در گام بعدی با کشورهای اسلامی و در گام سوم با کشورهای آسیایی تعریف کرده است.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه این کشورها گام به گام به سمتی حرکت کردند که متوجه شدند که امریکایی‌ها به دنبال پول آنها هستند افزود: همه دیدیم که امریکایی‌ها در اتفاقات منطقه به یاری آنها نمی‌آید و در حقیقت “قاشق خالی در دهان آنها گذاشته است”. حمایت امریکایی‌ها از آنها محدود شد به یکی دو توئیت لذا آنها باید بدانند در آخر آنچه در منطقه می‌ماند این کشورهای منطقه هستند که باید با هم زندگی کنند.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اذعان به اینکه جمهوری اسلامی با یکی از شدیدترین تحریم‌ها در طول تاریخ روبرو است گفت: امریکایی‌ها این تحریم‌ها را با این هدف وضع کردند که جمهوری اسلامی بعد از دو سه ماه تسلیم شود.

وی تحریم‌های ظالمانه امریکا را بی‌سابقه‌ترین تحریم‌های یک کشور بر علیه کشور دیگری دانست و گفت: سابقه ندارد که تحریم یک کشور به دغدغه اصلی رئیس جمهور یک کشور دیگر تبدیل شود. آنها همه توان و ابزارهای سیاسی، اقتصادی و… خود را بکار گرفتند که فروش نفت ما را به صفر برسانند و از همین رو یک جنگ تمام عیار اقتصادی، تبلیغاتی و روانی بر علیه کشورمان به راه انداختند.

واعظی با بیان اینکه صهیونست‌ها و چند کشور منطقه نیز با امریکا همراهی کردند افزود: این کشورهای منطقه امروز پشیمان شدند.

وی با بیان اینکه سال 97 سال بسیار سختی بود ادامه داد: جنگ تبلیغاتی و روانی دشمن از جنگ اقتصادی آنها شدیدتر و سخت‌تر بود و از همین رو بود که به دلیل بمباران مداوم اطلاعاتی افکار عمومی و ایجاد نوعی عدم قطعیت نسبت به آینده، شاهد نوسانات قیمت در بازار و بحث ارزهای خارجی بودیم. ضمن اینکه در آن شرایط کمتر سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاری رغبت پیدا می‌کرد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب و مسوولان کشور به گونه‌ای عمل کردند که همه به این نتیجه رسیدند که جنگی در کار نخواهد بود اضافه کرد: هجوم به برخی کالاها و نوسانات قیمت در بازار بیش از همه ناشی از عملیات سخت روانی و جنگ تبلیغاتی دشمن بود.

وی با بیان اینکه اقتصاددان‌ها پیش‌بینی می‌کردند که سال 98 به مراتب از 97 سخت‌تر خواهد بود افزود: با همدلی که بین مردم و قوای سه‌گانه زیر چتر هدایت رهبری بوجود آمد توانستیم از آن شرایط به خوبی عبور کنیم به طوری که شرایط امروز ما چه از نظر سیاسی و چه از نظر بین‌المللی و اقتصادی شرایط به مراتب بهتری است.

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا