خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“شیفته ی ایران شدم”


 «سه سال طول کشید تا قرآن را خواندم، قبل از آن معماری ایرانی و اسلامی را مطالعه کرده بودم، شیفته ایران شدم و بعد به اینجا آمدم.»

به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایسنا، «جویس جانسون» 84 سال دارد و مادر سه فرزند است. مادر شدن را جزو اتفاقات شگفت‌انگیز زندگی‌اش می‌داند و بی‌آنکه سوالی در این‌باره پرسیده شود، درباره این‌که سال‌های زیادی است مادر شده، سخن می‌گوید. او جزو پیرترین مسافران قطار لوکسی است که چند روز پیش به ایران آمد.

جویس اولین‌بار است که به ایران سفر می‌کند، اما مطالعه زیادی درباره‌ی این کشور داشته و همه‌چیز درباره‌اش می‌داند؛ حتا این موضوع را که هتل خوب در ایران سخت پیدا می‌شود، برای همین هم با قطار سفر کرده که نگرانی از این بابت نداشته باشد و سفر به ایران را از دست ندهد.

او که تبعه آمریکاست می‌گوید: به خاطر نبود هتل مناسب در ایران تصمیم گرفتم با قطار سفر کنم، من اطلاع دارم هتل خوب در ایران کم پیدا می‌شود؛ اما امیدوارم شرایط مهیا شود تا آمریکایی‌ها در ایران هتل‌هایی را بسازند.

جویس که درباره معماری اسلامی و ایرانی مطالعات گسترده‌ای داشته، اظهار می‌کند: ساختمان‌ها، معماری‌ها، کاشی‌کاری‌ها و تمدن ایرانی بسیار شگفت‌انگیز و دوست‌داشتنی هستند، برای همین می‌خواستم به ایران سفر کنم. ایران کشوری صلح‌طلب و آرام است که از مردم‌اش خوبی‌های زیادی شنیده‌ام و آن‌ها را خیلی دوست دارم.

این گردشگر آمریکایی درباره خواندن قرآن هم توضیح می‌دهد: بعد از آن‌که مطالعاتی درباره معماری اسلامی و ایرانی داشتم، شروع به خواندن قرآن کردم که سه سال طول کشید. علاوه‌بر این در شهری که زندگی می‌کنم (کالیفرنیا) گروه موسیقی داریم که درباره قسمت‌های مختلفی از قرآن مطالعه و بحث می‌کنند، یکی دیگر از مطالعات اخیر این گروه جاده ابریشم بوده، این مطالب برای من واقعا جالب و شگفت‌انگیز بوده‌اند.

جویس که تا به حال فقط درباره‌ی ایران مطالعه کرده بود، می‌گوید: خیلی هیجان زده‌ام که در این سن فرصت پیدا کردم ایران را از نزدیک لمس کنم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا