خرید تور تابستان ایران بوم گردی

8 تفاوت شکست عشقی دخترا و پسرا از نظر روانشناسی

رپورتاژ آگهی

چکیده : شاید فکر کنید فرق شکست عشقی دخترا با پسرا چندان زیاد نیست، اما روانشناسی نظر دیگری درباره تفاوت شکست عشقی دختر و پسر دارد! یک رابطه رضایت بخش و متعهدانه می‌تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و شادی زیادی به ارمغان بیاورد. اما حتی زیباترین روابط هم گاهی اوقات از هم می‌پاشند و افراد موجی از احساسات را تجربه می‌کنند که باعث می‌شود آنها احساس غرق شدن و سردرگمی کنند.

تفاوت شکست عشقی دخترا و پسرا چیست؟

درد و اندوه احساساتی مشترک در همه انسان‌ها هستند، با این حال مردان و زنان آنها را به طور متفاوتی پردازش می‌کنند. در این مطلب به تفاوت شکست عشقی در مردان و زنان پرداختیم. مردان و زنان با از دست دادن عشق خود به سبک متفاوت برخورد می‌کنند. اما کمتر کسی میداند فرق شکست عشقی دخترا با پسرا چیست و چه واکنشهایی دارند!

تفاوت‌های شکست عشقی در مردان و زنان چیست؟

هر رابطه ای مستلزم درجه خاصی از درک، سازش و اعتماد است، اما مواقعی وجود دارد که این ارزش ها از بین می‌روند و احساس منفی در شما ایجاد می‌شود؛ زمانی است که متوجه می‌شوید جدایی قریب الوقوع است. در چنین شرایطی چیزهایی که برای ایجاد یک رابطه زیبا برای آن تلاش کرده اید متوقف می‌شود.

شکست عشقی، اغلب پیچیده است و می‌تواند از نظر احساسی خسته کننده باشد، اما گاهی اجتناب ناپذیر است. مردان و زنان هم هیجانات را به صورت متفاوتی درک می‌کنند و هم واکنش‌های مختلفی پس از شکست عشقی نشان می‌دهند. در ادامه به 8 تفاوت شکست عشقی در مردان و زنان می‌پردازیم.

1- استرس اولین فرق شکست عشقی دخترا و پسرا است

ضربه و استرس پس از جدایی هم برای مرد و هم برای زن عمیق است. با این حال، مردان بیشتر از ناامنی رنج می‌برند و سخت تلاش می کنند تا ذهن خود را منحرف کنند و از درد دوری کنند. تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه لنکستر می‌گوید که زنان نیز با استرس پس از جدایی مبارزه می کنند، اما می‌توانند خود را بهتر مدیریت کنند.

2- بازه زمانی برای غلبه بر غم جدایی

فرق شکست عشقی در آقایان و خانم ها

طبق مطالعات درباره تفاوت شکست عشقی دختر و پسر، مردها معمولاً زمان بیشتری طول می‌کشد تا از شکست عشقی بیرون بیایند. زیرا از دست دادن برای آنها بسیار عمیق است و برای مدت طولانی ادامه دارد.

برعکس، زنان با غم و اندوه و رها کردن احساسات غم و اندوه خود، جدایی را پردازش می کنند که به آنها کمک می‌کند زودتر بر درد غلبه کنند.

مردان برای پردازش شکست عشقی تلاش می‌کنند و از آن اجتناب می‌کنند، در حالی که زنان می‌توانند با احساسات خود کنار بیایند و سریعتر از آن عبور کنند.

3- ابراز خشم یا ناامیدی دیگر تفاوت شکست عشقی دخترا و پسرا است

طبق باور عمومی، احساس خشم و رنجش پس از پایان یک رابطه در مردان در مقایسه با زنان بیشتر است. مردان می‌توانند این خشم را به عنوان قصدی برای انتقام گرفتن از شریک سابق خود هدایت کنند، در حالی که تمایل به انتقام گرفتن از خیانت در زنان بسیار کمتر است.

از نظر کلیشه ای و تاریخی، عصبانی بودن بیشتر مردانه تلقی می‌شود. این احتمال وجود دارد که مردان در ظاهر خشم یا ناامیدی را نشان می‌دهند، اما در درون احساسات پیچیده تری از تعارض را پس از شکست عشقی تجربه می‌کنند.

4- از دست رفتن اعتماد به نفس

صرف نظر از جنسیت، افرادی که عزت نفس پایینی دارند، پس از جدایی بیشتر مستعد پریشانی و آسیب پذیری هستند. برخی ممکن است احساس کنند که بخشی از خود را از دست داده اند و شروع به این سوال کنند که بدون شریک زندگی خود چه کسی هستند.

آنها شروع به احساس جذابیت کمتری می‌کنند و با تضادهای هویتی در درون خود مبارزه می‌کنند که باعث می شود احساس کنند به اندازه کافی خوب نیستند.

با این حال، مردان ممکن است در مرحله‌ای از تصمیم خود پشیمان شوند و شروع به مبارزه با این درگیری‌ها کنند. این شاید مهمترین تفاوت شکست عشقی دختر و پسر باشد.

5- کمک خواستن آنها متفاوت است

مشاوره روابط عاطفی آنلاین

دیگر تفاوت شکست عشقی در مردان و زنان این است که زنان برای غلبه بر درد حاضرند از نزدیکان و اطرافیان خود کمک بگیرند یا به سراغ درمان بروند.

به‌طور سنتی، زنان بیشتر از مردان مشکلات رابطه را شناسایی می‌کنند، به حل مسائل می‌پردازند و به دنبال درمان می‌روند. با این حال، وقتی انگ‌های اجتماعی سنتی را از مردان به دلیل کمک‌جویی و به اشتراک گذاشتن احساساتشان حذف می‌کنید، به نظر می‌رسد آن‌ها نیز به همان اندازه ممکن است به دنبال کمک باشند.

خیلی از مخاطبین جلسات مشاوره آنلاین روابط عاطفی ویکی روان خانمهایی که شکست عشقی را تجربه کردند هستند. پس فرق شکست عشقی دخترا با پسرا به میزان کمک گرفتن از دیگران مربوط میشود.

6- میزان تمایل به بازگشت دیگر تفاوت شکست عشقی دختر و پسر است

از آنجایی که مردان در مراحل اولیه از تصدیق احساسات خود امتناع می‌ورزند، اغلب پس از جدایی، احساس آرامش و آزادی تازه‌ای بر آنها حاکم می‌شود. 

با این حال، تمایل آنها برای آشتی با شریک سابق خود پس از فروکش کردن افزایش می‌یابد. همچنین این تمایل، به دلیل تحقق خلأ در زندگی آنها اتفاق می‌افتد. زنان نیز با احساس تنهایی می‌جنگند، با این حال در بیشتر موارد از سیستم پشتیبانی خود استفاده می‌کنند. با این حال، استثناها همیشه وجود دارند.

پیشنهاد میشود مقاله رابطه عشق و تنهایی را در سایت انصاف نیوز مطالعه کنید تا با دید مصطفی ملکیان درباره این موضوع آشنا شوید. چون تا حدودی ارتباط با موضوع تفاوت شکست عشقی در مردان و زنان در روانشناسی دارد.

7- درد ناشی از شکست عشقی

نتایج منتشر شده توسط ویکی روان سایت مشاوره روانشناسی آنلاین درباره مهم ترین تفاوت شکست عشقی دخترا و پسرا نشان می‌دهد که زنان در مقایسه با مردان درد ناشی از جدایی را شدیدتر تجربه می‌کنند. این احتمالاً می‌تواند به این دلیل باشد که زنان بیشتر از مردان درگیر رابطه هستند.

مردان همچنین می‌توانند برای سرکوب ارتباط با احساسات خود تلاش کنند و رفتارهای اجتنابی انجام دهند تا حواس خود را از احساسات‌شان منحرف کنند.

همانطور که میبینید، تفاوت شکست عشقی در مردان و زنان به رفتارشان با خود بیشتر مربوط میشود. اما ادامه این روند میتواند منجر به بروز اختلالاتی مانند افسردگی شود. برای درمان قطعی و شرکت در مشاوره روانشناسی برای افسردگی اینجا کلیک کنید.

8- فعالیت در فضای مجازی

رسانه های اجتماعی به طور قابل توجهی بر روابط مدرن تأثیر گذاشته است. الگوریتم‌های آن روند بهبود شکست عشقی را دشوارتر می‌کند، چراکه اغلب یادآورهای مجازی دائمی در مورد شریک سابق، مکان‌هایی که با هم بودید یا عکسی که در سالگردتان گرفته‌اید را ارائه می‌دهد. با این حال میزان استفاده از آن بعد جدایی دیگر تفاوت شکست عشقی دخترا و پسرا است.

یک مطالعه نشان می‌دهد که زنان بیشتر از مردان نسبت به شریک سابق خود نگرش منفی دارند.

بیشتر زنان ارتباط خود را با شریک سابق‌شان در شبکه های اجتماعی متوقف می‌کنند، عکس ها را حذف می‌کنند و حتی آنها را بلاک می‌کنند! در مقابل، مردان ممکن است در مواجهه با جدایی دچار دوگانگی شوند و از نظر عاطفی برای مدت طولانی تری به شریک سابق خود وابسته بمانند.

جمع‌بندی تفاوت شکست عشقی در مردان و زنان

در نهایت این را به یاد داشته باشید که موارد ذکر شده در مورد تفاوت شکست عشقی در مردان و زنان می‌تواند موارد استثناء نیز داشته باشد و همه ما به عنوان افراد منحصر به فرد، واکنش‌های متفاوتی از خود نشان می‌دهیم. علیرغم اینکه شکست عشقی ممکن است دشوار باشند، اگر با طرز فکر درست با آن برخورد شود، می‌تواند یک فرصت یادگیری عالی باشد.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا