خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“حصر به شورای عالی امنیت ملی ربط دارد نه روحانی”

حجت الاسلام سید رضا اکرمی، با تاکید براینکه ۹ دی ۸۸ بی شک یک روز ویژه، مهم و قابل توجه است، گفت:  این حماسه در واکنش به حوادث زشتی که در روز عاشورای سالار شهیدان توسط برخی افراد و جریانات صورت گرفت رخ داد.
به گزارش مهر، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه در روز ۹ دی یک پالایش در جامعه نسبت به اتفاقات آن زمان انجام گرفت، یادآور شد: حوادثی بعد از انتخابات ۸۸ در خیابان رخ داد، مسجد آتش گرفت، عده ای کشته شدند،  در دانشگاه عکس امام (ره) پاره شد و در روز عاشورا شعارهای خلافی داده شد؛ این حوادث روی هم دست به دست هم داد تا مردم از حادثه سازان و حادثه آفرینان در روز ۹ دی  تبری جویند.
وی همچنین در واکنش به مطالبات جریانی خاص از دولت مبنی بر رفع حصر موسوی و کروبی، گفت: حصر آنها حکم شورای عالی امنیت ملی است. جمع بندی در شورای عالی امنیت این شد که این افراد در حصر قرار بگیرند لذا این موضوع  یک مسئله فردی، شخصی و جناحی نیست و رفع حصر جزو وظایف و اختیارت رئیس جمهوری قرار نمی گیرد.
اکرمی با بیان اینکه در جامعه ما آزادی بیان وجود دارد، گفت: اینکه این مطالبه غیرقانونی از رئیس جمهور در برخی از محافل صورت می گیرد به دلیل این است که در جامعه ما آزادی بیان وجود دارد و ما نیز نمی توانیم در برابر آنان موضع بگیریم و به مقابله با آنها بپردازیم.
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: راه حل این است که همه مسئولان و مطبوعات تلاش کنند که مردم را متوجه به مسائل اساسی کشور کنند. بالاخره ما مذاکرات هسته ای داریم و هر چه در جامعه انسجام و وحدت بیشتر باشد، قدرت ما در این مذاکرات بالاتر خواهد رفت.
وی همچنین با تاکید بر لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: ما باید در شرایط تحریم ها و پایین آمدن قیمت نفت، از وابستگی خود به خارج بکاهیم؛ بنابراین با بسیج همه مردم از قشرهای مختلف باید سعی در تحقق اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» که مطالبه رهبر انقلاب است، داشته باشیم.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا