خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازتاب رژه اقتدار در رسانه‌های جهان

رسانه های منطقه‌ای و بین‌المللی ضمن پوشش گسترده مراسم رژه 31 شهریور، به قدرت موشکی و توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران اذعان کردند.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از روزنامه ی کیهان، در اولین روز هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح در مرقد مطهر امام(ره) در حضور رئیس جمهور با شکوه خاصی برگزار شد. پس از رژه یگان‌های مسلح ارتش و سپاه و نیروی انتظامی، انواع ادوات و تجهیزات دفاعی همچون تانک، توپ، موشک‌های دریایی و سامانه‌های راداری به نمایش گذاشته شد. در این میان حضور «موشک‌های بالستیک زمین به زمین» بیش از سایر جنگ‌افزارها جلب توجه می‌کرد.

در این مراسم آخرین توانمندی‌های موشکی از جمله 12 موشک زمین به زمین سوخت جامد سجیل (با برد 2 هزار کیلومتر) و 18 موشک «قدر-اف» و «قدر- اچ» از مقابل جایگاه عبور کردند. نمایش موشک‌های دور برد بلافاصله در رسانه‌های خارجی انعکاس یافت.

جروزالم پست، اسرائيل نشنال‌نیوز، دیلی استار، فاکس‌نیوز، گلف‌نیوز، یدیعوت آحارونوت، ایندایا تایمز، رادیو صدای روسیه، فرانس 24 از جمله سایت‌ها و شبکه‌های خبری بودند که موشک‌های به نمایش درآمده در این مراسم را پوشش دادند.

روزنامه صهیونیستی، جروزالم پست با اشاره به قدرت موشکی نیروهای مسلح ایران نوشت:‌«ایران در این رژه نظامی 30 موشک دوربرد با برد 2000 کیلومتر به نمایش گذاشت که می‌تواند اسرائیل را هدف قرار دهد.»

این روزنامه با اشاره به سخنرانی رئيس جمهور در این مراسم خاطر نشان کرد:‌ «رئيس جمهور ایران به آمادگی تهران برای مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای «بدون پیش‌شرط» تاکید کرد.»

سایت دیلی‌استار هم با اشاره به نمایش موشک‌های دوربرد در این مراسم نوشت:‌ «ایران در این مراسم 30 موشک دوربرد با برد 2000 کیلومتر به نمایش گذاشت. این اولین بار است که ایران این تعداد موشک را به صورت یکجا به نمایش گذاشته است، موشک‌هایی که می‌تواند سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهد.»

این سایت خبری تحلیلی در ادامه با اشاره به تعداد و نوع موشک‌ها نوشت:‌ «ایران در سالروز آغاز جنگ ایران و عراق در مراسم رژه نظامی 12 موشک سجیل و 18 موشک قدر به نمایش گذاشت.»

دیلی‌استار در ادامه به پایگاه‌های آمریکا در منطقه نیز اشاره کرده و می‌نویسد:‌«هر دو موشکی که در این مراسم به نمایش درآمد نه تنها قادر است اسرائیل را بلکه پایگاه‌های آمریکایی را نیز هدف قرار دهد.»

رادیو صدای روسیه هم به انعکاس موشک‌های به نمایش درآمده در رژه نیروهای مسلح پرداخت و در سایت خود نوشت:‌« در مراسم رژه نیروهای مسلح ایران موشک‌هایی که به نمایش درآمد می‌تواند اسرائیل و پایگاه‌های آمریکا در منطقه را هدف قرار دهد.»

سایت عربی زبان گلف‌نیوز هم نوشت:‌ «ایران 30 موشک با برد 2000 کیلومتری را در رژه روز یکشنبه به نمایش گذاشت. این اولین بار است که این تعداد موشک‌های دوربردی که می‌تواند سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهد به نمایش درآمده است.»

این سایت عربی اشاره ای هم به سخنان رئیس جمهور کشورمان کرده و به نقل از وی می‌نویسد:‌« ایران در 200 سال گذشته به هیچ کشوری حمله نظامی نکرده است؛ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی هیچ حمله تجاوزگرانه را آغاز نخواهند کرد، اما در مقابل متجاوزان تا رسیدن به پیروزی خواهند ایستاد.»
این سایت در ادامه می‌افزاید:‌«موشک سجیل» برای اولین بار در نوامبر 2008 و موشک قدر هم در سپتامبر سال بعد آزمایش شد. هر دو موشک دو مرحله‌ای هستند و استفاده از سوخت جامد باعث می‌شود مدت زمان پرتاب آن به حداقل برسد.»

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت هم ضمن اشاره به 30 موشک دوربرد که در این مراسم به نمایش درآمد به بخشی از سخنان رئیس جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح اشاره و نوشت:‌«دکتر روحانی با اشاره تلویحی به رژيم‌صهیونیستی گفت: رژیمی برای امنیت منطقه تهدید به حساب می‌آید که تمام معاهدات بین‌المللی در خصوص منع اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی را نقض کرده است.»

به گزارش باشگاه خبرنگاران بدون شک بازتاب توانمندی‌های موشکی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران در رسانه‌های جهان به خصوص در رسانه‌های رژيم‌صهیونیستی نشان از قدرت بازدارندگی و آمادگی نیروهای مسلح کشورمان دارد. در این میان اذعان رسانه‌های رژیم صهیونیستی به توان موشکی ایران بیش از سایر رسانه‌ها حائز اهمیت است و این رژیم نامشروع دیگر به یقین رسیده که قدرت بلامنازع موشکی ایران دیگر از چنان توانمندی‌هایی برخوردار شده است که در روز نبرد قادر خواهند بود تمام منافع و پایگاه های نظامی نظام سلطه در منطقه و البته وجب به وجب سرزمین‌های اشغالی را مورد هدف قرار دهند.

 انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا