خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هاشمی: رهبری توسط منتخبان مردم انتخاب می شود

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار جمعی از اعضای شورای مرکزی حزب مردم سالاری با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به همه‌ی مردم ایران، گفت: نام امام حسین(ع) و قیام ایشان برای همیشه به عنوان مبارزه‌ی انسان علیه ظلم و ظالم جاودان خواهد بود.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه ی سخنانش، استقرار نظام حزبی را موجب ثبات در بدنه کارشناسی و استمرار سیاست‌گذاری‌ها و دسترسی سریع به اهداف دانست و گفت: شرط اساسی آن پذیرا بودن اصول اصلی اسلام، انقلاب، امام و رهبری و عمل در چارچوب و قالب سیاست‌های بلند مدت و کلان نظام است، تا تغییر دولت‌ها باعث تغییر در برنامه، روش‌ها، سیاست‌ها و استراتژی‌های نظام نشود.
وی همچنین افزود: در اسلام احزاب نه به معنی تفرق و تکثر در جامعه، عوام فریبی و انحصارطلبی بلکه برای بسترسازی به منظور رشد افراد، آموزش و جهت‌دهی به افکار عمومی، بازتاب نیازها با وجود ابزارهای اطلاع رسانی و حضور رسانه‌های قوی و سوق انسان‌ها به سمت فضایل اخلاقی است. 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تاکید کرد: انسانی که در قرآن کریم و منابع اسلامی به عنوان موجودی شناخته می‌شود که درون خود پیامبر عقل و در بیرون پیامبر ظاهر برای راهنمایی و ارشاد دارد. 
آیت الله هاشمی رفسنجانی، داشتن جهان بینی و جهان شناسی توسط شورا و اعضای مرکزی احزاب را از اصول مسلم فعالیت‌های حزبی در جوامع پیشرفته و به سوی توسعه دانست و گفت: اصول جهان بینی ما بر پایه اصول دین شکل گرفته و در همه‌ی بخش‌ها به دور از افراط و تفریط‌ها می‌باشد. 
وی به پایه‌گذاری و فعالیت بعضی از مبارزین مذهبی برای تشکیل حزب در دوران مبارزه و زندان اشاره کرد و گفت: اگر چه تا زمان پیروزی کار اساسی نکرده بودیم، اما اساس کار تشکیل حزب جمهوری اسلامی ایران قبلاً ریخته شده بود و پس از اینکه ضرورت و نیاز آن برای جامعه از جمله اینکه مردمی که انقلاب کردند، باید آن را اداره کرده و در همه‌ی بخش‌های آن سهیم باشند را خدمت حضرت امام(ره) ارائه کردیم که ایشان موافقت فرمودند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تشریح نحوه انتخابات در جمهوری اسلامی ایران از جمله مجلس، ریاست جمهوری و شوراها که به طور مستقیم توسط مردم و خبرگان رهبری که در دو مرحله ابتدا انتخاب اعضا توسط مردم و سپس انتخاب رهبری توسط منتخبین مردم صورت می‌گیرد، پرداخت و گفت: خبرگان رهبری پس از امام راحل مجتهدی بزرگ و آگاه به مسائل زمان را با مسؤولیت‌های بزرگی را که در قبل و بعد از انقلاب به عهده داشتند، انتخاب نمود که تبلور آن در جامعه‌ی مردم سالاری پاسداری از رأی مردم بود که فرمودند: «رأی مردم حق الناس است».
در ابتدای این دیدار دکتر مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری با اشاره به ثبت‌نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری که منجر به سونامی اجتماعی شد و پس از آن بود که میلیون‌ها نفر تصمیم گرفتند در انتخابات شرکت کنند از وی تقاضا کرد تا در این مقطع نیز کاندیدای انتخاب ریاست مجلس خبرگان گردند. همچنین در ادامه آقایان قنبری، طاهرخانی، اقبال محمدی، فلاح و جلالی به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خویش درباره احزاب و توسعه آن در کشور پرداختند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا