خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی

 نمایندگان ایران و آژانس بین المللی انرژی پس از سه دور مذاکرات فشرده و فنی با یکدیگر، امروز (یکشنبه) با انتشار بیانیه مشترکی برای هفت اقدام عملی دیگر توافق کردند
به گزارش ایرنا، نمایندگان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی از روز گذشته تاکنون سه دور در چارچوب بیانیه 20 آبان ماه مذاکره کردند که این مذاکرات لحظاتی پیش پایان یافت.
در این مذاکرات، ریاست هیات مذاکره کننده ایرانی را «رضا نجفی» سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی و ریاست هیات مذاکره کننده آژانس را «ترو واریورانتا» معاون امور پادمان های این نهاد بین المللی برعهده داشتند.
بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی شب گذشته پس از پایان دومین دور مذاکرات ایران و آژانس این مذاکرات را «خوب، سازنده و رو به پیشرفت» توصیف کرد.
بر اساس توافق ایران و آژانس به نام چارچوب همکاری به همراه ضمیمه 6 صفحه ای که در 20 آبان سال جاری به امضای علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران و یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی رسید، ایران تا سه ماه بعد از این تاریخ دسترسی و اطلاعات لازم را به آژانس ارایه کرده است. آژانس نیز در زمینه پیشرفت در اجرای این اقدامات به شورای حکام گزارش خواهد داد. 
بر همین اساس، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی 16 آذر وارد تهران شدند و این گروه دو نفره 17 آذر از تاسیسات آب سنگین اراک بازدید کردند. این سومین بازدید، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات آب سنگین اراک بود. همچنین بازرسان آ‍ژانس 9 بهمن (29 ‍ژانویه) از معدن اورانیوم گچین بندرعباس بازدید کردند. 
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا