خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برای ایران نیز، مانند عراق و لبنان، برنامه دارند

عبدالله شهباری، تحلیلگر و تاریخ پژوه، در یادداشتی تلگرامی به مناسبت حوادث این روزهای عراق و لبنان نوشت:

وضعیت منطقه حساس است. بنظر می‌رسد برای ایران نیز، مانند عراق و لبنان، برنامه دارند. نمی‌خواهند بگذارند پیروزی جبهه مقاومت در منطقه به آن نتایجی برسد که آرزو می‌کنیم یعنی ظهور خاورمیانه جدید و مستقل و امن و شکوفا.

تمام حوادثی را که در گوشه و کنار ایران می‌گذرد، و اعتراضات مقطعی مردم را برمی‌انگیزاند، در این راستا می‌بینم. سال‌هاست بر این طبل می‌کوبند ولی هنوز به نتیجه دلخواه نرسیده‌اند. ولی نباید خوش‌خیال بود. باید به شدت هشیار بود و برای تمامیت ارضی و ثبات ایران دل سوزانید و چاره‌اندیشی کرد. تراکم فساد و ناراضی‌تراشی‌ها، که در مواردی عمدی است و در مواردی از سر جهالت، ناگهان به جایی می‌رسد که قابل کنترل نیست.

مثلاً به جای فشار سنگین و جنجالی قضایی بر چند فعال سیاسی کم‌اهمیت، مانند خانم سپیده قلیان، و تبدیل آنان به «چهره روز»، یا دستگیری چند بهائی معمولی و تبدیل آن به جنجال، دستگاه قضایی باید به فکر مبارزه جدی و سازمان‌یافته با فساد اقتصادی باشد. این حرکت فقط کار دستگاه قضایی نیست. باید گروه‌های کارشناسی تشکیل شود با حضور افراد خبره و متخصص و البته سالم. دستگاه قضایی بر اساس راهکارها و طرح‌های این تیم‌های تخصصی عمل کند نه گتره‌ای و سرخود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام-مگس روی زخم می نشیند مثلا مواضعی که فرهنگستان فارسی و انصاف نیوز ومشرق نیوز و….در مورد اصل پانزده قانون اساسی دارند یا نادیده گرفتن توازن سرمایه گذاری در سطح کشور یا عدم ساز وکار شایسته سالاری در کشور زخمها را نادیده گرفتن و سرپوش گذاشتن است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا