خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«ایران و عربستان در شرایط فعلی به مفاهمه‌ی بزرگ نمی‌رسند»

حسن لاسجردی، کارشناس مسائل بین الملل می‌گوید: پیش بینی من این است که ما با عربستان فعلی نمی توانیم گفتگویی فراگیر و همه جانبه که کشورهای منطقه بتوانند از منافع آن استفاده کنند، داشته باشیم. چنین گفتگوهایی در شرایط فعلی به نظر بسیار بعید می رسد.

لاسجردی در گفت وگو با خبرنگار شفقنا آینده اظهار داشت: بحران ایران و عربستان با توجه به تجربه ای که در یکی دو سال اخیر از هیات حاکمه عربستان داشتیم نشان می دهد که شاید نشود با این عربستان به مفاهمه ای بزرگ رسید. به این معنا که اگر به یاد داشته باشید در زمان امیر عبدالله گفتگو و روابطی که بین او و آقای هاشمی بود توانست دوره ای مناسب در مدیریت بحث نفت و مسائل جهان اسلام و روابط فی مابین را فراهم کند و ایران و عربستان در آن دوره بحث های خوبی را مدیریت کردند.

به نظر نمی رسد بتوان با این تیم به قرارداد بلند مدتی رسید

وی افزود: با توجه به نوع نگاه بن سلمان ولیعهد به تحولات منطقه و خریدهای تسلیحاتی اش از آمریکا و نگاه های داخلی عربستان به نظر نمی رسد بتوان با این تیم به قرارداد بلند مدتی رسید.

ما باید در مذاکرات به دنبال قرارداد بزرگ باشیم و شروط بزرگی تعیین کنیم

لاسجردی تصریح کرد: در تحلیل های مختلف گفته می شود که عربستان در این زمان ناچار به مذاکره است و از سر اضطرار مذاکره می کند تا بتواند کمی خود را پیدا کند، در این شرایط فکر می کنم ما باید در مذاکرات به دنبال قرارداد بزرگ باشیم و شروط بزرگی تعیین کنیم و تلاش کنیم تا امتیازات بزرگی بگیریم و نگاهی داشته باشیم که آن نگاه بتواند تحولات منطقه را مدیریت و ساماندهی کند و بتوان شرایط عربستان را بروز کرد. اگر آنها بخواهند زمانی برای تنفس بگیرند و مشکلات خود را حل کنند و دوباره به همین رویکرد برگردند که بی نظمی و بی ثباتی و برهم زدن منطقه و شلوغ کردن است ما به نتیجه نخواهیم رسید.

ما با عربستان فعلی نمی توانیم گفتگویی فراگیر و همه جانبه داشته باشیم

این کارشناس بین الملل گفت: پیش بینی من این است که ما با عربستان فعلی نمی توانیم گفتگویی فراگیر و همه جانبه که کشورهای منطقه بتوانند از منافع آن استفاده کنند، داشته باشیم. چنین گفتگوهایی در شرایط فعلی به نظر بسیار بعید می رسد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا