خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر صمت: خودروسازی نیاز به اصلاحات دارد

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از صنایعی که نیاز به اصلاحات دارد و فی‌نفسه پیشران است و باید اصلاح شود، صنعت خودروسازی است.

به گزارش ایسنا، رضا رحمانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اگر خواهان رشد صنعت هستیم باید از مسیر دانشگاه بگذریم و در این رابطه با وزارت علوم رابطه خوب وجود دارد. در گام نخست نیازهای خود را به مراکز علمی و دانشگاه‌ها اعلام کرده و خوشبختانه کارهای خوبی نیز انجام شده است.

وی افزود: در همین رابطه در بسیاری از موارد با تلاش جوانان نخبه شاهد خودکفایی محصولات استراتژیک بوده‌ایم و در برخی محصولات نیز که واردات داشتیم، تلاش شده است به خودکفایی برسیم و قطعا این راه ادامه دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این نهضت ادامه داشته و در گام بعد در حوزه خودروسازی وارد شده‌ایم، تصریح ‌کرد: یکی از صنایعی که نیاز به اصلاحات دارد و فی‌نفسه پیشران است و باید اصلاح شود، صنعت خودروسازی است و در این بخش ۱۰ محور اساسی برای خودروسازان و قطعه‌سازان تدوین شده است.

وی افزود: در گام نخست قطعه‌سازان ایرانی باید به تولیدکنندگان بزرگ قطعه در دنیا وصل شوند که کارهایی نیز در این رابطه انجام شده است. باید در صنعت خودروسازی به سمت تولید محصولات جدید رفته و مدل‌های قدیمی‌تر از رده خارج شود. البته این روند زمان‌بر است؛ چراکه طی سال‌ها، مشکلات انباشته شده و باید توان را افزایش داده و مشکلات را برطرف کنیم.

رحمانی در ادامه به وضعیت خصوصی‌سازی شرکت ایران‌ترانسفو اشاره کرد و گفت: این شرکت در اوج موفقیت و افتخارآفرینی قرار دارد و با این وضعیت نباید نگران باشیم و حتما هم مراقبت می‌شود که کارها به مشکل برنخورد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا