خرید تور تابستان ایران بوم گردی

محمدحسین رستمی: همکاری من با آمدنیوز کذب محض است

روزنامه شرق نوشت: این جوابیه را محمدحسین رستمی از داخل زندان و روی کاغذهای “فرم ویژه مکاتبات مددجویان” فرستاده و در واقع پاسخ او به گزارش روزنامه شرق درباره اعترافات روح الله زم درباره اوست که یک روز پیش از آن، یعنی روز سه‌شنبه منتشر شده بود.

چند روز پس از اعلام بازداشت جنجالی روح‌الله زم، مدیر آمدنیوز، سیمای جمهوری اسلامی  بخش‌هایی از صحبت‌های او را پخش کرد که در آن  زم، محمدحسین رستمی را یکی از منابع اطلاعاتی خود در ایران معرفی کرد. در فیلم اعترافات زم از رستمی چند فایل صوتی نیز پخش شد که در آن از او طلب پول می‌کرد.

در جوابیه رستمی آمده که موضوع همکاری او با آمدنیوز “مطلقا کذب محض” بوده است و “ادعاهای” زم در هیچ محکمه‌ای بررسی و اثبات نشده است و نمی‌‍تواند مورد استناد قرار گیرد.

او همچنین درباره سفر خود به سوریه نوشته: “سال ۹۴ به سوریه رفتم و سال ۹۵ به اتهام منتسبه (و نه جرم) حمل سلاح گرم بازداشت شده‌ام و سال ۹۶ هم در زندان بوده‌ام.” و افزود: من هیچگاه منبع آمدنیوز نبوده‌ام و اوج‌گیری آمدنیوز وقتی بوده است که من محبوس بوده‌ام.”

بنا بر روایت سپاه، که از صداوسیما پخش شد، محمدحسین رستمی از نیروهای نظامی ایرانی  در سوریه بوده و در آنجا شروع به جاسوسی برای اسرائیل کرده و همچنین اطلاعاتی برای آمدنیوز می‌فرستاده است.

رستمی در جوابیه خود همچنین گفته است که “ماجرای پول‌های ادعایی مأموریتی اطلاعاتی و محرمانه است که در زمان مناسب اطلاع‌رسانی خواهد شد.”

او در جوابیه خود تاکید کرده است که فدایی رهبر و اسلام و خدمتگزار ملت ایران است.

رستمی مدیر سایت عماریون بود که مطالب آن گرایشی “حزب اللهی” داشت. او در جوابیه‌ای هم که برای روزنامه شرق فرستاده است در بخش نوع جرم در “فرم ویژه مکاتبات مددجویان” نوشته: “حزب‌الهی ‌بودن.”

خبر محکومیت محمدحسین رستمی با اتهام جاسوسی برای اسرائیل سه سال پیش منتشر شد.

در آنچه صداوسیما از زبان روح‌الله زم درباره محمدحسین رستمی پخش کرد، زم می‌گوید که “دو سه بار” رستمی را دیده است.

زم می‌گوید متوجه شده که رستمی “سطح دسترسی بالا” به اطلاعات و اخبار امنیتی دارد و “دو سه بار” از طریق صرافی برای او پول فرستاده است.

زم می‌گوید از رستمی پرسیده بوده که آیا دسترسی‌اش به اطلاعات نظامی ایران در سوریه “اینقدری هست که بتوانی مختصات عملیات را بدهی؟ دو روز سه روز چهار روز قبل از یک عملیات خبرش را بدهی که ما کار کنیم؟”

همچنین صدای ضبط‌ شده‌ای، به عنوان صدای رستمی، برای زم پخش می‌شود که در آن شخصی می‌گوید: “حالا تو هم همه چی را اینجا بگو، من هم که زیر رصد هستم. پول نرسید دستم دیگر، برسد همه چیز می‌زنیم.”

درباره محمدحسین رستمی
صداوسیما می‌گوید محمدحسین رستمی در سال ۱۳۹۴ بازداشت شده است، البته سایت عماریون و حساب اینستاگرام منتسب به رستمی تا پاییز ۱۳۹۵ به روز می‌شدند.

در پخش اتهامات صداوسیما علیه محمدحسین رستمی تصویری مشابه برگه کیفرخواست رستمی نشان داده می‌شود که در آن تاریخ بازداشت او مهر ۱۳۹۵ است. در همین تصویر کیفرخواست مقابل مشخصات محمدحسین رستمی داخل پرانتز نوشته شده “دارای سابقه محکومیت به اتهام جاسوسی”.

در این تصویر چهار اتهام برای محمدحسین رستمی فهرست شده است: جاسوسی برای اسرائیل، همکاری با اسرائیل، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت، و همین طور نگهداری و حمل سلاح.

اتهام جاسوسی برای اسرائیل و اتهام همکاری با آمدنیوز پیش از این هم به طور عمومی علیه محمدحسین رستمی بیان شده‌اند.

او متولد ۱۳۶۴ و اهل شهر ری است و سابقه عضویت در بسیج را دارد.
محمدحسین رستمی تحصیلات دانشگاهی ندارد، اما می‌گوید چند بار وارد دانشگاه شده و از جمله به دانشگاه سپاه رفته اما تحصیل را نیمه‌کاره رها کرده است.

رستمی به گفته خودش فعالیت سیاسی‌اش را از ستاد انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد و در سال ۱۳۸۴ آغاز کرد.

البته او بعدتر، مثل بسیاری دیگر از طرفداران اصولگرای احمدی‌نژاد، به منتقد او و اسفندیار رحیم مشایی تبدیل شد.

محمدحسین رستمی سال‌ها قبل از بازداشتش در مصاحبه با روزنامه شرق گفته بود که در وزارت رفاه کار می‌کرده و هزینه‌های راه‌اندازی وبسایت عماریون را هم از “مدیرکل بازرسی یکی از وزارتخانه‌ها” گرفته است.

رستمی گفته بود که بعدتر در حراست سازمان شهرداری‌ها مشغول به کار شد و پس از آن به وزارت رفاه رفت و سایت عماریون را در سال ۱۳۸۹ راه انداخت.

وبسایت و کانال تلگرامی آمدنیوز یکی از اولین رسانه‌هایی بودند که خبر بازداشت محمدحسین رستمی را منتشر کردند.

آمدنیوز نوشت یکی از فرماندهان … به دلیل “اختلافات نزدیک خانوادگی با وی و بروز برخی مشکلات، برای محمدحسین رستمی پرونده سازی کرده و وی را به زندان افکنده است”.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا