خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پژوهای تقلبی که در ایران می‌رانند!

شبکه‌ی تلویزیونی BFM فرانسه در گزارشی به تولید خودرو پژو در ایران پرداخته که ترجمه‌ی آن توسط انصاف نیوز در ادامه می‌آید:

از زمان ترک ایران توسط سازندگان فرانسوی در پایان سال 2018 و به دنبال تحریم‌های آمریکا، شرکای ایرانی‌شان به تولید پژو بدون لیسانس فرانسه برای پاسخ به نیاز بازار ایران ادامه دادند.

موفقیت پژو در ایران پایان نمی‌یابد. حتی با وجود آنکه سازنده اصلی آن دیگر فروشی در ایران ندارد پژوهای 405 مشهور، 206های قدیمی و از سال گذشته، پژوهایی با برند تقلبی جدید در جاده‌های ایران مانند خیابان‌های تهران تکثیر می‌شوند.

به دنبال تحریم‌های آمریکا در اکتبر 2018، تولید خودروهای ایرانی دچار سقوط شد. از 120 هزار عدد در ماه، تولید به 60 هزار خودرو در ماه اوت کاهش پیدا کرد. بیشتر سازندگان غربی ایران را ترک کردند و قبل از همه، پژو. برند فرانسوی معادل 443 هزار فروش سالانه را به دنبال این مساله از دست داد ولی در عمل، پژوهای تقلبی به حضور خود ادامه دادند.

شرکای ایرانی پژو تصمیم به ادامه‌ی تولید با ساخت مدل‌های مشابه بدون لیسانس گرفتند. پژو اجازه چنین کاری را داد و همراه با آن تلاش کرد رابطه‌ی خوب خود با شرکای ایرانی‌اش را حفظ کند. زمانی که پژو برای نخستین بار در اوایل سال 2010 ایران را ترک کرد (آن زمان هم به دلیل تحریم‌های آمریکا) ایرانیان این مساله را به عنوان یک تجربه‌ی جدید در نظر گرفتند.

اما مشتریان از نتایج این مساله راضی نیستند. پژوهای ساخت ایران در مقایسه با تولیدات قبل از اواخر 2017 که با همراهی سازنده اصلی آن بود، کیسه هوا یا رادار دنده عقب ندارند.

یک دلال ماشین در تهران توضیح می‌دهد: “اینجا، نگاه کنید که دیگه خبری از رینگ آلومینیومی نیست. اینها پلاستیکی هستند”. خودروها زودتر خراب می‌شوند. یک تعمیرکار ماشین در تهران نتیجه می‌گیرد: “خیلی خوشحال می‌شم اگه ماشین‌های کره‌ای به طور کامل جای پژو را بگیرند.”

بر اساس گزارش Inovev، با وجود آنکه تولید کنندگان فرانسوی 40 درصد ظرفیت تولید ایران در سال 2017 را در اختیار داشتند، این سازندگان نتوانستند بیش از 26 درصد تولید در این سال را محقق سازند. برندهای چینی 20 درصد بازار را اشغال کرده‌اند. کره‌ای‌ها از زمان بازگشتشان در 2016، چهار درصد را به خود اختصاص داده‌اند. مجموعه PSA امید داشت بتواند یک میلیون خودرو را تا افق 2025 به فروش برساند. به لطف تولید در ایران در سال 2017، پژو 405 با وجود آغاز تولیدش در سال 1987، همچنان یکی از پرفروش‌ترین‌ها در ایران است.

[لینک اصل گزارش]

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا