خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«رهبری فرمودند حریری و عبدالمهدی باید به فعالیت خود ادامه دهند»

امام جمعه اهواز گفت: مقام معظم رهبری به هر دو دولت عادل عبدالمهدی و‌ سعد حریری فرمودند تا وقتی جایگزین مقبول، برای آن ها انتخاب نشود، باید به فعالیت خود ادامه دهند. مگر می‌شود انسان در سایه بی قانونی به دنبال احقاق حق خود باشد. حفظ قانون و امنیت به نفع همه طرف‌های درگیر است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد، امروز جمعه ۱۰ آبان در خطبه‌های نماز جمعه اهواز اظهار کرد: تمام کمالاتی که برای بشریت حاصل شود، محصول یک کمال است و آن عبودیت انسان است. اگر وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) به مقام رسالت و امامت رسیدند، در سایه بندگی و عبودیت است. انسان در سایه عبد محض بودن می‌تواند همراه انسان کامل شود.

وی با بیان اینکه دنیا و حب دنیا مانع انسان در این همراهی است، تصریح کرد: اهل بیت(ع) بسیار نسبت به موضوع دنیا هشدار می‌دهند. پرداختن به این موضوع با تعبیرات گوناگون و عناوین مختلف حکایت از این‌ نکته مهم دارد که دنیا و حب دنیا نقش بسیار بزرگی در تخریب یا سازندگی انسان دارد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان  در خطبه دوم با تصریح بر اینکه میزان بالای هدر رفت مواد غذایی یکی از معضلات ناگواری است که کشورهای جهان به ویژه کشور ما به آن مبتلا است، گفت: متاسفانه میزان بالایی از هدر رفت مواد غذایی را ما ایرانیان به خود اختصاص داده‌ایم. با وجود آموزه‌های دینی که داریم این اسراف ها شایسته مسلمانان نیست. از طرفی شرایط سخت تحریم اقتصادی نیز اقتضا می کند که این قدر هدررفت و دورریز مواد غذایی نداشته باشیم.

امام جمعه اهواز با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در ارتباط با اصلاح الگوی مصرف و برنامه ریزی برای آن، افزود: ۸۰۰ میلیون نفر در جهان با مشکلات تغذیه مواجه هستند. ایران اسلامی از میان ۱۳ قلم محصول کشاورزی در ۱۲ محصول، تولیدکننده است. ایران در فهرست ۴۰ کشور برتر دنیا به لحاظ محصولات کشاورزی است، اما از نظر ضایعات و هدر دادن منابع غذایی مقام اول را در دنیا کسب کرده است. در سال، ۱۵ میلیارد دلار به اندازه ۶۰ درصد از درآمد نفتی کشور از منابع غذایی ما هدر می رود.

موسوی فرد با اشاره به برخی از سوء مدیریت ها در حوزه بازار محصولات کشاورزی، تصریح کرد: در بحث گندم آنقدر برای مردم بی اعتمادی ایجاد کردیم که کشاورزان حاضر نشدند گندم خود را به دولت بفروشند. امسال با وجود مشکلاتی که به دلیل سیل در بحث کشاورزی داشتیم، کشاورزان ما هنوز گله‌مندند که خسارت های آن ها به طور کافی و وافی پرداخت نشده است. کشاورزان ما امسال با هزار امید برنج کاشتند، ولی با کمال تاسف گفته می‌شود برنج کاری فقط در شمال کشور انجام شود. در حالی که دور تا دور ما آب است و می‌توانیم آب شیرین‌کن بزنیم. خیلی از کشورهای حاشیه خلیج فارس الان باوجودقاینکه آب شیرین ندارند، کشاورزی می‌کنند.

امام جمعه اهواز با اشاره به فراوانی منابع آبی در خوزستان بر ضرورت برنامه‌ریزی در این عرصه تاکید کرد و ادامه داد: با وجود همه منابع آبی، فوراً نگوییم فقط شمال کشور حق برنجکاری دارد اما از آن طرف دروازه‌های خود را به روی برنج وارداتی باز کنیم. سال گذشته کشاورزان ما برای هر هکتار ۶۰۰ هزار تومان آب پرداخت کردند و امسال چند برابر آن را افزایش دادند. البته الحمدلله برخی از مسئولان ما در استان این مساله را تدبیر کردند.

وی با اشاره به عملکرد دلالان و متضررشدن کشاورزان، گفت: راهکار حل مشکل هدررفت مواد غذایی، فرهنگ سازی و تبلیغ آموزه‌های دینی است. همچنین نکته دیگر فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب در عرصه تولید مواد غذایی با کیفیت است تا مردم به سمت محصولات خارجی نروند. سرمایه‌گذاری در عرصه صادرات مواد غذایی به خارج از کشور خصوصا کشورهای منطقه، راهکار دیگر است. دولت اگر برنامه‌ ریزی داشته باشد می‌تواند بازار محصولات را ساماندهی کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، فراهم کردن صنایع تبدیلی برای محصولات کشاورزی و ایجاد انبارها و سردخانه‌های متعدد با کمک بخش خصوصی برای محصولات کشاورزی را اقدامات مهم دیگر در این زمینه دانست و درباره برنج نیز گفت: قیمت تضمینی برای برنج در برخی مواقع باید توافقی باشد. امسال در سطح گسترده در کشور برنج کاری داریم‌. باید در آغاز برداشت برنج، واردات برنج متوقف شود. نکته دیگر قطع دست دلالان و واسطه‌های زالوصفت است که یکی از رسالت‌های دستگاه قضا همین است و در خوزستان نیز در این زمینه باید ورود کند.

موسوی فرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع عراق و لبنان گفت: تقریبا به گفته قاطبه تحلیل گران عراقی ریشه شرایط کنونی کشور عراق به دوره اشغال گری آمریکا بر می‌گردد. دولت آمریکا در همان مدت اندک به گونه‌ای طراحی و برنامه ریزی کرد که هر دولتی سر کار بیاید باید همان روش را در پیش بگیرد. پارلمان عراق و گردان‌های حزب الله در بیانیه‌های خود بر این نکته تاکید کردند که «آمریکا سیستمی در عراق ایجاد کرد که این شرایط را به بار آورده است.» آن ها اقتصاد عراق را محدود کردند و از طرفی با دسته بندی‌های جدید و تفرقه افکنی در میان طوایف کاری کردند که هر دولتی بر سر کار بیاید، سد راه آن شوند. حتی گروه‌های شیعه متاسفانه یک مقدار درایت به خرج نمی‌دهند تا مشکلات عراق برطرف شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره شرایط عراق، گفت: مقام معظم رهبری توجهات را به مقوله امنیت و سازوکارهای قانونی جلب کردند. شعارها در عراق ابتدا فساد اقتصادی بود و این خواسته به حق است، اما باید توجه کنیم که چرا شعارها عوض شد و به دنبال به تعلیق در آمدن یک نظام سیاسی رفت؟ در حالیکه باید طرح جایگزین مقبول و عقلانی اتفاق بیفتد.

امام جمعه اهواز ادامه داد: تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ دولت و سازوکارهای قانونی در لبنان، عراق و سوریه است. به اندازه‌ای که عادل مهدی نخست وزیر عراق برای ایران نفع دارد و با کشور ما همراه است، نخست وزیر لبنان برای ایران نفع ندارد، یعنی همراه نیست، اما مقام معظم رهبری به هر دو دولت فرمودند تا وقتی جایگزین مقبول، برای آن ها انتخاب نشود، باید به فعالیت خود ادامه دهند. مگر می‌شود انسان در سایه بی قانونی به دنبال احقاق حق خود باشد. حفظ قانون و امنیت به نفع همه طرف‌های درگیر است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. آيا مسئولان کشوري ديگر ميتوانند در مورد فعاليت يا عدم فعاليت يا چگونگي فعاليت دولت جمهوري اسلامي اظهار نظر کنند؟ اگر کشورهاي ديگر حرفي زدند، مسئولان مملکت ما به آنها حمله نمي کنند!!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا