خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آقای افروغ! ما رو چی فرض کردید؟

سجاد ابولقاسمی در یادداشتی با عنوان آقای افروغ ما رو چی فرض کردید؟! نوشت:

دکتر افروغ را خیلی‌ها می‌شناسند چون جامعه شناس است و تازگی‌ها هم گویا ترک وطن کرده و برای پژوهش و استراحت به شمال کوچ کرده. اما ناگهان پجنشنبه شب در بیست و سی ظاهر شد تا درباره خانه پدری سخن بگوید اما نه از باب جامعه شناسی بلکه بخاطر مسوولیتی که قبلا داشته و حالا ندارد.

قطعا با این زاویه، از فیلم حرف نمی‌زند تا کسی انگ طرفداری و یا تفسیر نگاه جامعه شناختی فیلم به او نزند که خب همیشه محافظه کاری از ارکان بقا محسوب می‌شود.

وقتی ایشان لب به سخن گشودند بر خلاف انتظار شنیدیم که فقط سوال داشتند و گفتند ما چند سال پیش که عضو شورای پروانه نمایش بودیم این فیلم را برای هنر و تجربه و نمایش‌های خاص مجوز دادیم و الان سوال من این است که چه شده که به نمایش عمومی درآمده؟

تاکید هم داشتند که واقعا سوال دارند.

اما معلوم بود که شاید دلشان کمی هم برای بودن در رسانه تنگ شده و حالا که رسانه که ایشان خیلی هم دوستش ندارد به سراغ ایشان آمده به جای تلفن به همکاران سابقشان بد هم نیست سوالشان را که می‌تواند مورد سوء استفاده رسانه هم واقع شود از طریق رسانه بپرسند!

هم فال است و هم تماشا.

آقای افروغ! مگر نه این است که در همان زمان عضویت شما در شورای نمایش این فیلم با طی مراحل قانونی و اخذ مجوز و پروانه نمایش و عقد قرارداد اکران و ثبت در شورای صنفی و دریافت حواله اکران به اکران عمومی درآمد و بعد از یک روز توسط وزیر وقت از اکرانش جلوگیری شد؛ چرا آن زمان سوالی برای شما پیش نیامد؟!

شما که یادتان هست و همه‌ی اهالی سینما هم به خاطر دارند، علت ادامه‌دار نشدن اکران این فیلم در آن زمان نظر شما نبود بلکه تصمیم وزیر وقت بود. وگرنه فیلم هم آن زمان پروانه نمایش داشت و هم این زمان پروانه نمایش دارد.

و مگر می‌شود پخش کننده‌ای جرات کند فیلمی بی‌پروانه‌ی نمایش پخش کند و مدیری بی تایید شورا برای فیلمی پروانه نمایش صادر کند و مدیرکلی بی پروانه نمایش حواله اکران صادر کند؟

جناب آقای افروغ! لطفا آدرس غلط ندهید! آقای دکتر! ما را چی فرض کردید؟! سوال دارید؟ به همکاران سابق‌تان در شورای نمایش زنگ بزنید. استفاده از تلفن همراه اینقدر سخت است یا حضور در بیست و سی و طرح پرسش مزه دیگری دارد؟!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا