خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر ترامپ درباره‌ی بریگزیت

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا با بیان این که «خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (بریگزیت) باید تحقق یابد» از نخست وزیر انگلیس و رهبر حزب بریگزیت خواست برای تضمین دورنمای توسعه روابط تجاری میان واشنگتن و لندن، پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با یکدیگر متحد شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و نایجل فاراژ، رهبر حزب بریگزیت هر دو از دوستان من هستند اما به نظر من برای این دوران جانسون “فرد مناسبی” است.

فاراژ روز یکشنبه اعلام کرد که برای به دست آوردن یک کرسی پارلمان در انتخابات زودهنگام ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) نامزد نخواهد شد و در عوض بر مبارزه با توافق جانسون برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تمرکز خواهد کرد.

این انتخابات به خاطر بن‌بست موجود در پارلمان حول محور بریگزیت آن هم با گذشت بیش از سه سال پس از آنکه رای‌دهندگان به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رای دادند، اعلام شد.

ترامپ در پاسخ به اینکه از کدام رهبر انگلیسی حمایت می‌کند، گفت: من هر دوی آنها را دوست دارم. به نظر من بوریس جانسون درست پیش می‌رود. آنها هر دو دوستان من هستند. چیزی که می‌خواهم شاهد آن باشم این است که نایجل و بوریس با یکدیگر متحد شوند. به نظر من احتمال این مساله وجود دارد.

وی افزود: خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا باید تحقق یابد تا راه برای ادامه همکاری تجاری میان این کشور و آمریکا هموار شود.

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: ما با اختلاف، اقتصاد اول جهان هستیم و اگر بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج نشود این مساله مانع همکاری تجاری ما با لندن خواهد شد. این برای بریتانیا “خیلی بد” خواهد شد چراکه ما نسبت به اتحادیه اروپا اقدامات تجاری بیشتری می‌توانیم انجام دهیم.

ترامپ ابتدا هفته گذشته از کمپین انتخابات انگلیس انتقاد کرده و در مصاحبه‌ای رادیویی به فاراژ گفت که اگر جرمی کوربین، رهبر حزب اپوزیسیون کارگر در انتخابات قریب الوقوع پیروز شود، پیامدهای بدی برای انگلیس به همراه خواهد داشت.

وی همچنین در ادامه گفت: متحد شدن جانسون و فاراژ بسیار فوق‌العاده خواهد بود. اگر آنها با یکدیگر متحد شوند به نیرویی تبدیل خواهند شد که هیچ چیز نمی تواند آن را متوقف کند و مانع آن شود.

ترامپ همچنین تاکید کرده که اگر بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شود می‌تواند همکاری تجاری خود با آمریکا را چهار یا پنج برابر کند اما شروط روابط تجاری پس از بریگزیت که لندن و بروکسل آنها را تعیین کرده‌اند، احتمالا مانع تحقق یک توافق تجاری دوجانبه میان واشنگتن و لندن خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا