خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فرشگرد دوشقه شد

صفحه‌ی اینستاگرام گروه تازه تاسیس فرشگرد که با محوریت رضا پهلوی به دنبال براندازی جمهوری اسلامی بودند اعلام کرد: «گروهی از اعضای شبکه فرشگرد بیانیه‌ای منتشر کرده و اعتراض خود را به کج‌روی‌ها و مشکلات داخلی زیر در فرشگرد با مردم در میان گذاشته‌اند».

به گزارش انصاف نیوز، آنها دلایل خود را در هفت موضوع اعلام کرده‌اند:

۱- حذف خودسرانه نام دو تن از اعضای فرشگرد از وبسایت
۲- حذف و به حاشیه راندن مشروطه‌خواهان در فرشگرد
۳- سنگ‌اندازی در همکاری و همبستگی با دیگر گروههای اپوزیسیون بویژه اپوزیسیون مشروطه‌خواه
۴- انحصاری کردن شبکه‌های اجتماعی فرشگرد
۵- رفتارها و بیانات زن‌ستیزانه برخی اعضا در جلسات داخلی و کاری فرشگرد
۶- جنجال و تهدید خبرنگاران از اکانت فرشگرد
۷- فراخوان‌ برای تجمعات غیرعملی و بی‌برنامه

در ابتدای این بیانیه آمده است: «همانگونه که احتمالا باخبر شده باشید، اخیرا از برخی اعضای معدود در فرشگرد کج‌روی‌هایی مشاهده شده است. ماه‌ها تلاش کردیم در داخل خود فرشگرد و با نامه نگاری‌ها و جلسات متعدد، مشکلات را حل کنیم ولی‌ اکنون متوجه شده‌ایم که این سکوت چند ماهه و تمرکز صرف بر حل مشکلات از راه‌های داخلی‌، به حل مشکلات هیچ کمکی‌ نکرده و حتی به آنها افزوده است. از این رو به عنوان گروهی از اعضای فرشگرد – که یک شبکه براندازی است در کنار دیگر شبکه‌های مردمی براندازی – بر آن شدیم که موضوع را با صراحت و شفافیت توضیح بدهیم. سکوت و لاپوشانی مشکلات به بهانه حفظ آبرو و حفظ وحدت جمعی را اخلاقی و جائز نمی‌دانیم».

در توضیح بند یک آمده است: حذف خودسرانه نام دو تن از اعضای فرشگرد از وبسایت: از آغاز تشکیل فرشگرد، هر عضوی که از فرشگرد جدا شده به صورت اختیاری و بنا به میل و اراده خود بوده است. فرایندی به نام حذف در فرشگرد سابقه ندارد. متاسفانه اخیرا کسانی که بدون توافق جمعی یا فرایندی دموکراتیک، دامنه … را به صورتی‌ ناگهانی و کودتا وار، در انحصار خود گرفته‌اند، نام دو تن از اعضای موسس فرشگرد – آقایان کاوه گلان (مهر) و سعید حسین‌پور – را از فهرست اعضای شبکه حذف کرده‌اند. این کار به صورت کاملا خودسرانه و بدون استناد به هیچ ضابطه یا قانون یا رای‌گیری یا توافق جمعی صورت گرفته است، حتی توضیح و دلیلی هم به صورت مکتوب به این دو عضو داده نشده است. حذف مخفیانه اعضا به هیچ وجه قابل توجیه نیست و یادآور روشهای «برادر بزرگ» و «تبخیر» و ناپدید کردن مخالفان در حکومت‌های توتالیتر و رمان ۱۹۸۴ است.

در بخشی از توضیح بند «حذف و به حاشیه راندن مشروطه‌خواهان در فرشگرد»، آمده است: این تلاش سیستماتیک برای به حاشیه راندن مشروطه‌خواهان عمدتا از سوی برخی اعضا صورت گرفته است که سابقه فعالیت در گروههای همچون «دفتر تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه» را در کارنامه خود دارند و به آن می‌بالند.

نویسندگان این بیانیه در بند «سنگ‌اندازی در همکاری و همبستگی با دیگر گروههای اپوزیسیون بویژه اپوزیسیون مشروطه‌خواه» نوشته‌اند که «خام‌اندیشی است که گمان کنیم ده یا بیست یا سی یا چهل نفر به تنهایی و بدون همکاری با بقیه اپوزیسیون می‌توانند [جمهوری اسلامی] را براندازند.

در باره‌ی موضوع «انحصاری کردن شبکه‌های اجتماعی فرشگرد» هم در بخشی از این بیانیه آمده است: «متاسفانه نزدیک به دو ماه پیش، به صورت ناگهانی و بدون تصمیم گروهی یا در جریان گذاشتن دیگر ادمین‌ها، پسوردهای ایمیل و شبکه‌های اجتماعی فرشگرد به طرز مشکوکی عوض شد و آخرین هشداری که ادمین‌ها دریافت کردند نشان می‌داد که تنظیمات امنیتی اکانت‌ها از شهر تورنتوی کانادا عوض شده است. این در حالی بود که هیچیک از اعضای فرشگرد که ساکن تورنتو هستند، ادمین نبوده و امکان تغییر پسورد را نداشتند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که به احتمال بالا این تغییر ناگهانی پسوردها از سوی آقای امیرحسین اعتمادی انجام گرفته است.

در بند بعدی این بیانیه آمده است: رفتارها و بیانات زن‌ستیزانه برخی اعضا در جلسات داخلی و کاری فرشگرد: یکی از اهداف فرشگرد از آغاز فراهم آوردن فضا برای فعالیت سیاسی زنان در راستای براندازی بود. اما متاسفانه بارها و بارها از سوی برخی اعضای معدود، در جلسات داخلی فرشگرد رفتارهای ناشایستی همچون لحن خشن و نامناسب بویژه خطاب به خانمهای عضو دیده شده است. همچنین سخنان و توهین‌های جنسیت‌زده (سکسیستی) و زن‌ستیزانه خطاب به خانمها مشاهده شده است که موجب دلسردی یا ترک فرشگرد از سوی خانمها شده است.

در بخشی با عنوان «جنجال و تهدید خبرنگاران از اکانت فرشگرد»، به برخی رفتارهای عجیب اعضای این گروه اشاره شده است: «یکی از اصول فرشگرد احترام به آزادی بیان است که آزادی رسانه‌ها هم بخش مهمی از آن است. همچنین وظیفه فرشگرد مبارزه با جمهوری اسلامی و تلاش برای براندازی است، نه درگیری با خبرنگاران و رسانه‌ها یا تهدید به شکایت حقوقی از آنان هرچه هم که اختلاف نظر وجود داشته باشد. بدیهیست که هر یک از اعضای فرشگرد در اظهارنظر از اکانتهای شخصی خود آزاد هستند، اما استفاده از اکانت فرشگرد برای چنین مسائلی مورد تایید بسیاری از اعضای شبکه فرشگرد نیست».

نویسندگان این بیانیه‌ی فرشگرد در بند آخر به سرخوردگی از تجمعاتی که فراخوان آن را داده‌اند اشاره کرده‌اند: «فراخوان‌ برای تجمعات غیرعملی و بی‌برنامه: آشکار است که دادن فراخوان‌های بیهوده هم امنیت براندازان را به خطر می‌اندازد و هم پتانسیل توده‌ها را برای براندازی هدر می‌دهد. برای مثال فراخوان دادن در ساعت ۱۰ شب برای یک تجمع بی‌برنامه روبروی مجلس (به مناسبت اعتراض به معاهده خزر) در ساعت ۱۰ صبح روز بعدش، حرکتی است که بیگمان محکوم به شکست است. چنین فراخوان‌هایی اصولا به قصد شکست خوردن صادر شده است».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا