خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«اکران نشدن «خرس» بهتر از سرنوشت «خانه‌ی پدری» است»

/ خسرو معصومی در گفت‌وگو با انصاف نیوز /

هشت سال از توقیف فیلم «خرس» ساخته‌ی خسرو معصومی می‌گذرد. این فیلم در سی‌امین جشنواره‌ی فیلم فجر موفق به دریافت دو سیمرغ بلورین شد. کارگردان این فیلم به انصاف نیوز گفت: «فیلم همچنان توقیف است و امید به اکران را باید آنها ایجاد کنند، پس از هشت سال قطع امید نمی‌کنم اما به آن فکر نمی‌کنم تا ببینم چه شرایطی برای فیلم پیش‌می‌آید.»

معصومی ادامه داد: «فیلم کیانوش [عیاری] بعد از چهار روز دوباره از سردر سینماها پایین کشیده شد و اگر قرار است چنین بلایی سر فیلم خرس بیاید، نظرم این است فیلم اصلا اکران نشود. زمانی که وزارت ارشاد به یک فیلم مجوز می‌دهد، باید پای آن بایستد. دادستانی نمی‌تواند خودسرانه عمل کند و اینطور بگوید که اکران «خانه‌ی پدری» از نظر ما اشکال دارد. به قول آقای انتظامی عده‌ای اهل کار و معتقد به نظام در شورای صدور پروانه‌ی نمایش خانه‌ی پدری را دیده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که با حذف یک یا دو پلان فیلم قابل نمایش است. وقتی به این نتیجه می‌رسند و ارزش‌گذاری می‌کنند که افراد زیر 15سال نباید این فیلم را ببینند، تمامی این ترفندها را در نظرمی‌گیرند و فیلم را اکران می‌کنند. من فکر می‌کنم استقبال مردم نباید آنها را بترساند ولی این  موضوع برعکس شده است، وقتی مردم برای دیدن فیلمی مثل خانه‌ی‌پدری به سینماها می‌روند و سالن‌ها هر شب پر است باعث شده تا آنها ترس برشان دارد.»

این کارگردان درباره‌ی فیلم توقیفی خود توضیح داد: «فیلم من در جشنواره دو سیمرغ  و به نوعی به آن جایزه داده‌اند [باخنده]. در این فیلم به رزمنده بسیار مثبت نگاه شده است. اکثر دوستانی که فیلم را دیده بودند به خصوص دوستان طلاب در مدرسه‌ی مفید، از شنیدن این موضوع که فیلم مشکل شرعی دارد، شاخ درمی‌آوردند. آنها اینطور می‌گفتند کسی بهتر از ما مساله‌ی شرع را نمی‌شناسد، چه کسی می‌گوید که این فیلم مشکل شرعی دارد. آنها می‌گفتند به نظر ما مشکل فیلم شرعی نیست و مشکل فیلم چیزی است که نمی‌خواهند به شما بگویند. من دیدم که نظر آنها درست است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا