خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دستور دادستان کل به دادستان‌ها: روحانیون با سواد حرف دستگیرشده‌ها را بشنوند

حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور گفت: به تمامی دادستان‌ها اعلام شد که حتما از روحانیون، افراد باسواد و مطلع استفاده شود تا با افراد دستگیر شده صحبت شده و حرف‌های آنها را بشنوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم تکریم و معارفه دادستان سابق و جدید مرکز استان کرمان با حضور حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، علی اکبر بختیاری رئیس دفتر دادستان کل، خرم آبادی معاون نظارت بر امور دادسراها و مقامات و مسئولان ارشد استان کرمان برگزار شد.

حجت الاسلام منتظری در این مراسم با اشاره به اینکه در کنار برخوردهای قاطع قضایی به اقدامات فرهنگی معتقد هستیم، افزود: به تمامی دادستان‌ها اعلام شد که حتما از روحانیون، افراد باسواد و مطلع استفاده شود تا با افراد دستگیر شده صحبت شده و حرف‌های آنها را بشنوند. قطعا یکی از مصادیق جهاد تبیین این است که مسائل را برای افرادی که مرتکب خلافی شده اند اما منجر به جرم و جنایتی نشده اند، تبیین کنیم.

وی با تاکید بر این که دستگاه قضایی مصمم است با عناصر و عاملان اصلی حوادث اخیر قاطعانه برخورد کند، گفت: با افرادی که به دام افتاده و معلوم شود که فریب خورده‌اند و دستشان به خون و جنایت آلوده نیست با رافت اسلامی برخورد می‌شود و اکنون هم تعداد زیادی از این افراد متناسب با وضعیتی که داشتند، آزاد شده اند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه همه ما به شهدای بزرگوار خود مدیون هستیم، تاکید کرد: همانگونه که اگر قیام اباعبدالله (ع) نبود از اسلام و قرآن یاد و نامی باقی نمی ماند، عزت، شرف، سربلندی، اقتدار و استقلال خود را پس از مدیون بودن به اسلام، امام راحل و رهبر معظم خود به شهدا بدهکاریم و دین ما به شهدا، خانواده شهدا و پویندگان راه شهدا بسیار بزرگ است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری اظهار داشت: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نماد مقاومت و مبارزه با تکفیر و جانیان و گرگ صفتانی است که امنیت این منطقه را از بین برده بودند و او توانست با حضور خود در صحنه و مدیریت خود، شمشیری چون شمشیر عدالت امام علی (ع) بر فرق عمرو بن عبدود باشد.

وی بیان کرد: امروز شاهد آن جنگ تاریخی اسلام هستیم که راس آن استکبار، صهیونیست و استعمارگران هستند که با تمام توان و قدرت به جنگ اسلام آمده اند که محورش ایران عزیز است.

دادستان کل کشور تاکید کرد: باید درباره حوادث اخیر مطالعه و تحلیل دقیق داشته باشیم و به جوانان و نوجوانان نه تنها در منزل بلکه در محافل عمومی، دبیرستان و دانشگاه ها تحلیل صحیح را ارائه دهیم.

حجت الاسلام منتظری یادآور شد: تعداد قابل توجهی از کسانی که به این دام گرفتار شده اند و به این حلقه شیطانی ورود کرده اند، فریب خوردگان و ناآگاهان از عمق مساله هستند و توده ملت ایران در برابر این حرکات شیطانی خوب ایستادگی می‌کنند و آفرین بر این ملت هوشیار، بیدار، بصیر و همیشه در صحنه که هیچ یک از مشکلات و فشارهای زندگی در حوزه معیشت و زندگی و کسب و کار در بزنگاه‌های اصلی مانع حضور و حرکت آنان نبوده و نیست.

وی ادامه داد: عمق توطئه‌هایی که دشمنان علیه اسلام و ایران عزیز داشته و دارند، برای مردم روشن است و آنها به فکر شیطانی خود و با محاسبات غلط اندر غلط خود تصور می‌کردند و با یک بهانه و مرگ یک خانم جوان و کشته سازی این طرف و آن طرف می‌توانند عامه مردم را تحریک و تهییج کنند و نزدیک به یک ماه است که این ملت شریف، عزیز، بزرگوار و بصیر آنچنان مشت به دهان استکبار زد که آن اهداف شیطانی خودشان را فقط نقشی بر آب دیدند و می بینند.

دادستان کل کشور ادامه داد: باید برای عده قلیلی که نادانسته و با غفلت و با محاسبات غلط ممکن است فریب بخورند بر اساس جهاد تبیین روشنگری کرده و مسائل را برای آنها روشن کرد.

حجت الاسلام منتظری تاکید کرد: برخی از ما مسئولان در ایجاد زمینه‌هایی که موجب بهانه شود هم مقصر هستیم، آن فردی که اختلاس می‌کند، آنکه در مراجعه مردمی با مردم بد برخورد می‌کند، آن فردی که حقوق عامه مردم را زیر پا می‌گذارد و یا آن فردی که در هر جایی که وابسته به نظام است به گونه ای برخورد می‌کند که موجب آزرده خاطر شدن یک شهروند عزیز می شود در این گناه شریک هستند.

وی افزود: از افرادی که کار خطیر دستگاه قضایی را دارند، می‌خواهیم دین خود به شهدا را در قالب صداقت با مردم، صدور احکام عادلانه و اجرای عدالت به منصه ظهور و بروز برسانند. اگر حاج قاسم ها و شهدای گرانقدر دیگر رفتند و این راه را گشوده اند مبادا ما با رفتار ناپسند خود به این خون‌های عزیز و ارزشمند بی تفاوت بوده و یا کوچکترین خیانت را داشته باشیم.

دادستان کل کشور با اشاره به این که امنیت نخستین نیاز همه مردم است، تاکید کرد: نقش امنیت در جامعه بی بدیل است و ما هرچه در زندگی به دنبال موفقیت، پیشرفت، سعادت و گشایش کارها، رفاه، آسایش و زندگی بی دغدغه باشیم، تمام اینها در زیر سایه امنیت محقق خواهد شد و اگر امنیت نباشد؛ نه کارگر به کار، نه تاجر به تجارت، نه کارخانه دار به تولید، نه استاد به کلاس، نه شاگرد به تعلیم، نه جوان به دنبال پیشرفت و نه پیر به دنبال آسایش و آرامش خواهد رسید. همه اینها در سایه امنیت وجود خواهد داشت.

حجت الاسلام منتظری یادآور شد: امنیت عنصری است که با حضور ترکیبی از مقامات مسئولان و مجریان و همه مردم قابل تحقق است اما بخش قابل توجهی از آن به دستگاه‌هایی بر می‌گردد که در این زمینه مسئولیت مستقیم را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی نقش بسیار مهمی در ایجاد و استمرار امنیت داشته و خواهد داشت و البته که دستگاه قضایی برای این امر به دو بال اطلاعاتی و امنیتی نیاز دارد و عزیزان ما در دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی در آنچه در قانون به عنوان ضابط تعیین شده اند در کنار دستگاه قضایی برای اجرای عدالت هستند.

دادستان کل کشور گفت: در حوادث اخیر، شاهدیم که عزیزان ما در فراجا، سپاه پاسداران، اطلاعات و بخش‌های دیگر خوش درخشیدند و با همه توطئه های دشمنان توانستند موضوع را جمع کنند و اکنون شاهدیم جامعه و شهرها در امنیت بیشتری به سر می برند.

حجت الاسلام منتظری با تاکید بر این که هیچگاه نباید از دشمن غافل بود، تاکید کرد: دشمنان کور خوانده اند و این ملت بیدار است و این نظام به یاری خداوند و به پشتوانه جوانانی که سینه سپر می کنند همچنان در دفاع از امنیت کشور پای کار هستند، پیش می روند و متاسفیم که کسانی که مسئول امنیت هستند، مظلومانه به دست دژخیمان گرگ صفتی که تربیت یافته داعش و صهیونیست ها هستند با روش های نابخردانه و با بدترین شرایط به شهادت می رسند. این در حالی است که با توصیه و تاکیدی که به نیروها شده است، سلاح جنگی به میدان نمی برند و مسالمت آمیز برخورد می‌کنند اما افراد خشن مرتکب این جنایات می‌شوند.

وی تاکید کرد: کسانی که در این حوادث مرتکب جنایت شده اند و مستند به دلایل است باید بدانند هرگز نخواهند توانست از دم شمشیر عدالت جان سالم به در برند و کسانی که سرمایه ملت را آتش زده و بی رحمانه به مردم حمله می‌کنند و آنهایی که ناامنی ایجاد می‌کنند باید بدانند مجازات ناامنی، مجازات سبکی نیست.

دادستان کل کشور بیان کرد: ایجاد امنیت جز تکالیف همه است و آقای بخشی که عهده دار سمت دادستانی مرکز استان کرمان می شوند، قسمتی از امنیت استان بر عهده ایشان خواهد بود. دادستان شمشیر نظام و عدالت است و ساعت کار نباید داشته باشد و همواره باید آماده حضور در صحنه باشد.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به این که یکی از دیگر از وظایف مهم دادستان در حوزه حقوق عامه است، تاکید کرد: حقوق عامه حقوقی است که متعلق به عامه مردم است و مدافع خاصی ندارد و از این رو دادستان باید در حقوق عامه جدی باشد و یک معاون ویژه و خاص برای رصد این مسائل داشته باشد و نظارت بر دادسراها و زیرمجموعه را نیز همواره مدنظر قرار دهد.

دادستان کل کشور تاکید کرد: آقای سالاری، دادستان سابق کرمان از دادستان‌های خوب ما بودند و از زحمات ایشان تشکر می کنم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری بیان کرد: آقای بخشی، دادستان جدید کرمان نیز شخصیت قضایی توانمندی برای این کار است و از امروز سکاندار دادستانی مرکز استان کرمان خواهند بود.

وی با اشاره به این مطلب که بیش از هزار وظیفه و تکلیف متوجه شخص دادستان است، تاکید کرد: مشکلات استان کرمان در حوزه حقوق عامه، مبارزه با قاچاقچیان و … زیاد است و باید به دادستان در این حوزه ها کمک گردد.

در ادامه این مراسم مهدی بخشی دادستان جدید کرمان با اشاره به این مطلب که حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی خط قرمز ماست، گفت: قوه قضاییه بر اساس منویات مقام معظم رهبری و برنامه محوری خود، کار را برای تمام قضات و دادستان ها تسهیل کرده است چرا که راه و مسیر و هدف مشخص است.

وی افزود: از مهمترین مواردی که مدنظر است و بر آن تاکید می شود و مقام معظم رهبری نیز در توصیه به پرسنل دستگاه قضایی بر آن تاکید دارند جلب رضایت مردم و مردمی بودن است که انشاالله مدنظر اینجانب و مجموعه دادستانی استان خواهد بود.

وی تاکید کرد: با همکاری همکاران خدوم و پاکدست دادستانی و نهادهای نظارتی و امنیتی برخورد قاطع با مفسدان را در برنامه کاری دادستانی کرمان خواهیم داشت.

دادستان جدید کرمان با تاکید بر این که حمایت از شان و جایگاه همکاران قضایی و ضابطان دستگاه قضایی از اولویت‌های مدعی العموم خواهد بود، ادامه داد: حمایت از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان نیز یک اولویت دیگر در دادسرای کرمان تعیین شده است، زیرا استان کرمان در بسیاری از شاخص‌ها رتبه‌های برتر را در کشور و دنیا به خود اختصاص داده و این ظرفیت‌ها باید بالفعل گردد.

بخشی تصریح کرد: سعی می‌کنیم صددرصد انقلابی باشیم که البته به تعبیر فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، انقلابی عمل کردن به معنای تندروی نیست و به معنای دلسوزانه، قاطعانه و بدون رودربایستی عمل کردن است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا