خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایت عجیب از بازداشت وحید گلبوستانی در هندوستان

/ گفت‌وگو با برادر وحید گلبوستانی /

روز گذشته زینب اسماعیلی خبرنگار روزنامه شرق در توییتی نوشت: «وحید گلبوستانی هنرمند و نوازنده تنبک به همراه همسرش بعد از یک سال حبس در زندان بنگلور هندوستان، نیمه شب گذشته به کشور بازگردانده شدند. این زوج که مبتلا به بیماری ام اس هستند در مدت حبس، وضعیت بیماریشان تشدید شد. همسر گلبوستانی هنگام دستگیری باردار بوده و هم اکنون یک بچه دارند».

همچنین این خبرنگار نوشت این زوج قصد داشتند از هندوستان به انگلیس مهاجرت کنند اما در آنجا گرفتار باندهای قاچاق شدند و پاسپورت جعلی به آنها داده شد بود. هند به دلیل داشتن پاسپورت جعلی به مقصد بعدی آنها را زندانی کرده بود.

محمد گلبوستانی برادر وحید گلبوستانی در این باره به خبرنگار انصاف نیوز گفت: برادر من با توجه به اینکه هیچ علاقه‌ای برای خروج از کشور نداشت برای درمان خود به هندوستان رفت. وحید و خانمش بیماری ام اس دارند و به علت ارزان بودن هزینه‌ی داروها، به این کشور رفتند. و علت رفتن به انگلیس این بود که یکی از بستگان همسرش به آنها گفت که هزینه‌ی درمان و دارو در انگلیس مجانی و رایگان است به همین علت قصد مهاجرت به این کشور را دارند.

همچنین محمد گلبوستانی گفت با توجه به اینکه من چندین سال در خارج از ایران زندگی کردم و تازه به کشور برگشتم، این حرکت بدون مشورت با من انجام شد.

برادر گلبوستانی در ادامه به داستان دستگیری در هند پرداخت و گفت: یک نفر در هندوستان که اسپانیایی بوده و برای وحید گلبوستانی و همسرش پاسپورت قانونی اسپانیایی که شماره گذاری بوده و اصلا جعلی نبوده تهیه کرده و وقتی دو سفر به خارج از هندوستان رفتند و بازگشتند و فهمیدند پاسپورت مشکلی ندارد برای رفتن به انگلیس اقدام می‌کنند.

طبق ادعای محمد گلبوستانی، در موقع دستگیری گویا یکی از بستگان نزدیک برادرش این زن و شوهر را به علت مسائل مالی یا هر مساله‌ی دیگری به ماموران هندی لو داده و باعث دستگیری آنها در هند شده است و به محض دستگیری فوری به من زنگ زد و مقامات هندوستان گفتند که در ارتباط با پاسپورت اسپانیایی بازداشت شدند؛ وقتی با برادرم صحبت کردم گفت بعدا توضیح می‌دهم. وقتی بعد از مدت کوتاهی که گذشت با برادرم صحبت کردم گویا در فرودگاه هندوستان منتظر آن‌ها بودند تا دستگیر شوند. بعد از فرودگاه به داخل هندوستان انتقال دادند و نزدیک به 14 الی 15 ماه در آنجا بازداشت بودند.

او ادامه داد دادگاه هندوستان برای آنها 4 سال حبس در زندان صادر می‌کنند. قاچاقچیان با توجه به وعده‌هایی برای گرفتن وکیل، آزادی از زندان و یکی از اقوام که می‌توانست اما به آنها کمکی نکردند و به نوعی پشتشان را خالی کردند. بعد از 15 ماه تلاش رایزنی با استفاده از وزیر، سفارت و وزارت امور خارجه توانستند وحید و همسرش را به ایران بازگردانند.

همچنین گلبوستانی گفت هنگام دستگیری همسرش باردار بوده و بچه در همان زندان هندوستان به دنیا می‌آید. آنها روز گذشته به ایران برگشتند.

او همچنین گفت حالا نمی‌دانم باید ادامه‌ی محکومیت را در کشور سپری کنند یا خیر. با توجه به اینکه اگر فردی در خارج از کشور یک سال زندان باشد برابر با 2 سال حبس در ایران است. آنها با توجه به اینکه 15 ماه حبس بودند معادل دو سال و نیم حبس در ایران هست و فقط چندین ماه از حکم باقی مانده است. به علت اینکه بیماری ام اس دارند هم احتمالا باید ادامه حکم آنها بخشیده شود.

او در ادامه گفت برادر من به همراه همسرش با پاسورت ایرانی به صورت قانونی از فرودگاه امام خارج شده و حالا کیف آنها به سرقت رفته و مجبور شدند که پاسپورت خارجی تهیه کنند و حالا این حوادث اتفاق افتاده است. دولت ایران معلوم نیست به چه علتی آنها را بازداشت کرده است.

گلبوستانی گفت: دادگاهی برگزار نشده و وقتی وارد فرودگاه امام شدند چهار مامور به سراغ آنها رفته و برای پرسیدن چند سوال آن دو را بردند و بعد گفتند بعد از اتمام بازجویی بازمی‌گردند تا به وضع خود برسند.

گلبوستانی گفت در آن مدتی که هندوستان بودند امکانات رفاهی و بهداشتی مناسبی نداشتند.

همچنین گلبوستانی ادامه داد: حدود سه ساعت بازجویی و بعد به دادسرای فرودگاه امام تحویل شدند. روز شنبه وقت دادگاه است. همسر و فرزندش به قید ضمانت آزاد هستند اما برادرم بازداشت است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا