خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دعوت حزب الله از معترضان لبنانی برای تشکیل کمیته مرکزی

نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان از معترضان خواست تا کمیته‌ای مرکزی به نام “جنبش مردمی” را تشکیل و خواسته‌های خود و حد و مرز آن را مشخص کرده و نگذارند دست‌هایی پشت پرده، این تظاهرات را از مسیر خود منحرف کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی النشره، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: ما هم  جزو مردمی هستیم که رنج می‌برند و طبیعی است که به جنبش مردمی ایمان داشته باشیم و آن را تشویق کنیم و بخواهیم که در میدان بمانند تا مقامات نیز متوجه باشند.

وی گفت: ما خود را بخشی جدایی‌ناپذیر از این مردم و خواسته‌های این مردم و جنبش مردمی می‌دانیم. تظاهرات حقی “مشروع” است و یکی از ابزارهای  فشاری است که باید از آن استفاده کرد تا مسئولین بشنوند. ما بارها در زمان بررسی بودجه ۲۰۱۹ تهدید کردیم که اگر مالیات سه درصدی برای تمامی واردات تصویب شود ما به خیابان‌ها خواهیم آمد. اگر همان موقع دولت عقب‌نشینی می‌کرد و پارلمان تنها مالیات را بر واردات غیرضروری و غیر مواد غذایی و بنزین اعمال می‌کرد ما نیز از فکر تظاهرات کوتاه می‌آمدیم.

نعیم قاسم گفت: ما خواسته‌های مردمی را قبول داریم. ما بخشی از این جنبش مردمی با اهداف اجتماعی و اقتصادی آن هستیم اما باید توجه کرد سارقان جنبش مردمی، سفارت آمریکا و برخی از احزاب طایفه‌گرایی هستند که می‌خواهند جنبش مردمی را به مسیر دیگری بکشانند. ما دیدیم که مسیرها بسته شد.

وی گفت: چرا امروز کمیته مرکزی به نام جنبش مردمی وجود ندارد. اگر کمیته مرکزی مشخص شود کسی نمی‌تواند پنهانی بر روی تظاهرات سرمایه‌گذاری کند اما اگر بدون رهبری واضح بابرنامه کاری و مواضع مشخص باقی بماند کسانی که روی این تظاهرات‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند مخفی می‌مانند و مسیر تظاهرات را به هر سمتی که می‌خواهند می‌کشانند.

نعیم قاسم از جنبش اصیل مردمی خواست رهبری واضحی را مشخص کند که مردم را مورد خطاب قرار داده و خواسته‌های آن‌ها و حد و مرز آن‌ را مشخص کند و دولت را مورد بازخواست قرار داده و تمامی تحولات را پیگیری کند و با مردم در زمان‌بندی برای تحرکات مناسب و چگونگی آن برای تحقق خواسته‌های اجتماعی و اقتصادی همراه شود.

وی درباره طرح اصلاحی گفت: این یک گام است و پایان موضوع نیست. مادامی که نخست‌وزیر استعفای دولت وی را اعلام کرده مشکلی در این باره وجود ندارد و به مرحله دوم منتقل می‌شویم و آن تلاش برای تشکیل دولت است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا