خرید تور تابستان ایران بوم گردی

صدیقی: مردم در مذاکره با آمریکا را برای همیشه بستند

«کاظم صدیقی»، امام جمعه موقت تهران گفت: مردم ایران با همه وجود روز ۱۳ آبان در بیش از هزار شهر حضور یافته و در مسئله مذاکره با آمریکا را برای همیشه بستند.

به گزارش ایسنا حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران، بیان کرد: یادخدا برای انسان سنگر است. خداوند متعال از بندگانش دعوت می کند تا او را زیاد یاد کنند. هیچ گاه خدا را از یاد نبرید. اگر این باور برای خانواده ها پیش بیاید همیشه بارضای خدا در خدمت همدیگر خواهند بود. زودرنجی، حاضر جوابی، پرخاشگری و لج بازی خلاف رضای خداوند است که ناظر بر ما بوده و در زندگی ما حضور دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: بزرگ‌ترین نیرویی که انسان را در برابر غضب کنترل می‌کند یاد خداست. بزرگ‌ترین نیروی بازدارنده در برابر شهوت جنسی و مالی یاد خدا و خداباوری است. اهل تقوا، پارسایان و پاکان زمانی که شیاطین آنان را به گناه دعوت می کنند به یاد خدا افتاده و خدا را بر خود حاضر و ناظر دانسته و خود را آلوده نمی‌کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه تصریح کرد: خداوند به بنده خود می‌گوید یادم کن که محبت دو طرفه است و من نیز تو را یاد خواهم کرد. دل دهید و با خدا آشتی کنید. خانه خدا دل ما است و او می خواهد در این خانه نور او باشد. هرچه داریم از اوست و ما مهمان او هستیم.

وی افزود:حکومتی ها و مسئولان و مدیران و خدمت گزاران مردم نباید خود را ارباب ببینید چراکه حقوق آنان از سفره مردم شهید داده شده است. اگر این ها خدا را یاد کنند، فاصله طبقاتی را تحمل نکرده و رنج رنجورها را برنمی‌تابند و برای رضای خدا قسط ، عدل و رعایت حقوق مردم را نصب العین خود قرار می دهند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه یاد خدا سازنده است، تاکید کرد: یاد خدا برای انسان آرامش آورده و انسان را آشنا به وظایف خود کرده و انسان را در برابر گناهان بیمه می کند. هر جا کم آوردید از صبر کمک گرفته و در کلاس مقاومت آموزش ببینید. به شهدای مقاومت دل دهید و از آنان الگو بگیرید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خداوند متعال نماز را به عنوان یک پناه و یک یاور به ما نشان داده است ، گفت: خداوند خودش از ما خواسته به نماز اقبال کنیم و گرفتاری ها و مشکلات خود را با نماز برطرف کنیم. در مقام استعانت به سنگر صلات پناه آورده ایم.آنچه در استعانت از خدا مهم ترین است، درخواست هدایت می باشد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید همیشه حواسمان به دشمن باشد و از دشمن غافل نباشیم ، گفت: در دایره جبهه هدایت از خداوند می خواهیم که مردانه زندگی کنیم و حماسه آفرین باشیم. از خداوند می خواهیم رستاخیز باشیم و در برابر دشمنان قائم باشیم. خداوند به انسان عقل، چشم و گوش داده تا راه درست را از غلط تشخیص دهند. همگان در راه رسیدن به خداوند متعال احتیاج به رهنما دارند. ما همیشه محتاجیم خداوند متعال توسط رهنما راه درست را به ما نشان دهند.

وی در ادامه اظهار کرد: هدایت دوم، از نوع خواص است. این‌ها آشنا به راه هستند و در خط قرار گرفته اند. کسی که پا در جاده نجات گذاشته است از خداوند می‌خواهد هر قدمی که برمی‌دارند به خداوند نزدیک‌تر شوند. هدایت و نماز خواص معنای خاص خود را دارند و نماز تکراری ندارند. گام سوم هدایت بالاتر از راهنمایی و بلد بودن است بلکه خداوند متعال بر دل افراد هدایت نازل می کند. اگر خواستیم خدا با ما سخن بگوید باید قرآن بخوانیم و اگر می خواهیم ما با خدا سخن بگوییم باید نماز بخوانیم.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: شما و خودم را به پرهیز از هرگناه و ظلمی دعوت می کنم و به آن چه که واجب بوده و وسیله جلب رضایت الهی است فرا می خوانم. تقوا با ملاحظه زندگی کردن و رفاقت با خداوند است. تقوا از خطرات نفس اماره ، احساس ناامنی کردن است. تقوا حرکت به سوی امان مطلق است. اهل تقوا در قبر و برزخ در امان هستند.انسانی که تقوا ندارد، عقل سلیم نداشته و گناه قلب را بیمار می کند. تقوا هم در زندگی دنیا برای انسان پناه است و هم در عالم قیامت پناهی برای انسان است.

وی در ادامه ضمن تبریک آغاز امامت حضرت مهدی (عج ) در روز نهم ربیع الاول، اظهار کرد: بشارت خداوند در این روز تحقق یافته و صاحب کار ظهور در عالم وجود کرده است. عالم از وجود امام حسن عسگری (ع ) و نرجس خاتون چنین سرمایه، خورشید و آب حیاتی را توانسته در دسترس داشته باشد. خداوند حکیم کاری را که نتیجه ندهد انجام نمی دهد و عالم را برای عبودیت خود خلق کرده است. شجره انسانیت باید این دوره را ببیند که جز بندگی خدا چیزی در زمین نخواهد بود.

وی در ادامه تاکید کرد: این وعده قرآن و بشارت وحی و نوید به فطرت ها تشنه محبت ، امنیت و عدالت است که او می آید. جهان تشنه امنیت ، وحدت، وفا ، ارزش‌های والای اخلاقی و تجلی خداوند در تمام شئون زندگی است. چنین روزی در پیش است و می بینید روز نهم ربیع چه غوغایی عاشقان می کنند. به همه منتظران و امیدواران و مهدی یاوران و مهدی باوران این روز را تبریک می گویم خداوند را قسم می دهم توفیق درک ظهور ایشان را به همه ما عنایت فرمایند.

صدیقی در ادامه با اشاره به روز ۱۳ آبان و حضور معنی دار ملت بزرگ ایران برای اعلام انزجار از استکبار غربی بیان کرد: این حضور نشانه عمق بصیرت مردم ما نسبت به خطری که از ناحیه آمریکا بشریت، صلح، امنیت و حقوق انسان را تهدید می‌کند، بود. ملت ایران خیانت آمریکا را از سال ۳۲ که دولت ملی را علیرغم اعتمادی که مصدق به آمریکا کرد برهم زدند، تجربه کرده است. امروز باید مسئولین ما از جریان مصدق درس بگیرند. مصدق مخالفتی با آمریکا نداشت . عده‌ای خیال می کنند اگر مرگ بر آمریکا نگوییم کاری به کار ما ندارند. دولت ملی برای نجات از انگلیس به آمریکا پناه برد ولی دیدید با چه وضعیتی او را برکنار کردند و در یک روستایی او را تبعید کردند. در نهایت یک رژیم منحوس سرکار گذاشتند و همه چیز مملکت را در دوران پهلوی به غارت بردند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه خاطر نشان کرد: از زمانی که انقلاب ما به پیروزی رسید آمریکا برای براندازی نظام اسلامی از هیچ چیز مضایقه نکرد. تسخیر لانه جاسوسی پاسخی به آمریکایی ها بود و نه تنها مورد تایید حضرت امام قرار گرفت بلکه امام فرمودند خوب جایی را گرفتید مواظب باشید آن را از دست ندهید. امام آن را انقلاب دوم نامیدند. انقلاب اول در برابر استبداد داخلی بود اما انقلاب دوم برای استقلال کشور و مقابله با استکبار بیرونی بود. ملت ایران مصمم است کشور را از وابستگی به قدرت های باطل وارسته کند و از کشور پادگانی بسازد که پایان این جبهه حصور حضرت مهدی باشد.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر حکیم و دلسوز انقلاب ، به عنوان سال رونق تولید تصریح کرد: حضرت آقا در دیدار با دانشجویان و دانش آموزان فرمودند هشت ماه از امسال گذشته است و آنچه ما را با مشکلات روبه رو کرد چشم امید به بیرون و منتظر بودن است. تا مدتی در انتظار برجام نشستند و گفتند بدون برجام آب خوردن هم گیر ما نمی آید و آنچه نباید گفته می شد، در شعار ها گفته شد.

وی در ادامه اظهار کرد: کاری انجام ندادند تا برجام عملیاتی شود. نتیجه برجام چه شد؟ مگر بنا نبود با برجام همه تحریم‌ها از بین برود مگر طرفداران مذاکره نمی‌گفتند دیوار بی‌اعتمادی فرو ریخت و در روز اجرا همه تحریم‌ها برداشته می‌شود. آیا یک تحریم برداشته شد؟ بلکه چندین تحریم اضافه شد. در زمان دولت قبلی آمریکا به امضای کری دل بستند اما حضرت آقا این همه اصرار کردند به آنان اعتماد نکنید ولی شدند تا برجام اجرایی شود بعدهم سه ماه به سه ماه انتظار بمانیم تا رئیس‌جمهور آمریکا چه تصمیمی می‌گیرد. حال هم در انتظار فرانسه نشسته ایم. مگر مومن از یک سوراخ چند بار باید گزیده شود.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های داخلی کشور و ظرفیت جوانان توانمند اظهار کرد: این ملت بزرگ، جوانان برومند ، استعدادهای درخشان و جوانانی که با ساخت موشک مایه عزت ما شدند و به جبهه مقاومت پیروزی تزریق کردند. این هایی که در نانو و قسمت های مختلف علمی شاهکار کردند، آیا اگر در جنگ اقتصادی به آنان میدان دهیم پیروز نمی شویم؟ آیا این جوانان نمی‌توانند ما را به پیش ببرند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما امید داریم انقلابمان به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل شود، گفت: ما باید در اقتصاد خودکفا شده و در فرهنگ آسیب ها را ریشه کن کنیم و در مسائل نظامی باید حرف اول را بزنیم. باید جوانان را در همه عرصه ها به کار ببندیم. انتظار می رود بیش از این مسئولان اقتصادی مردم را منتظر نگذارند چرا که این اقتصاد ثبات کشور را از بین می برد. امروز بازرگانان و فعالان اقتصادی در بلاتکلیفی هستند و معلوم نیست فرانسه کی با این ها کنار می آید.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ دیوانه ای به سراغ مذاکره مجدد با آمریکا نمی رود، گفت: چرا عده ای مجددا حرف مذاکره را می زنند. مردم ایران با همه وجود خود در روز ۱۳ آبان در بیش از هزار شهر به میدان آمدند و در مسئله مذاکره با آمریکا را برای همیشه بستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مایه تاسف است که عده ای هنوز مسئله FATF را به میان می کشند، گفت: عده ای گاهی دروغ می گویند که سران قوا در این زمینه توافق کردند و به بیت این ماجرا را مرتبط کردند اما در نهایت تکذیب شد. آیا مسئله برجام عبرت نیست و می خواهند تحریم ها را بیشتر کنند و مردم را در فشار بیشتر قرار دهند؟

وی در پایان تاکید کرد: حرف من این است که 《بس کنید 》و به ملت تکیه کرده و کمر ببندید جهاد گرانه از مردم کمک بگیرید تا مشکلات حل شود. نیازی به این ذلت ها نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. کی مردم گفتند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟رفراندومی برگذارشد؟؟؟…اقای صدیقی شما بعنوان مخالف برجام شخصا چه جایگزینی داشتید ودارید؟؟؟؟؟؟

  2. مردم ؟؟؟ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! این واژه معنیش چیه که 79 میلیون نفر رو شامل نمیشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ و فقط یک میلیون از ایرانی ها رو شامل میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا