خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جدل توییتری بر سر اشغال سفارت آمریکا و مستند هویت

احمد پورنجاتی و عباس عبدی در چند توییت کنایه آمیز به یکدیگر، درباره‌ی اشغال سفارت آمریکا در ابتدای انقلاب و پخش مستند هویت در دهه‌ی هفتاد، جدل کردند.

به گزارش انصاف نیوز، پورنجاتی که زمانی در دهه‌ی هفتاد در زمانی قائم مقام صداوسیما بود و در مجلس ششم ریاست کمیسیون فرهنگی را بر عهده داشت، در واکنش به دفاع عبدی از اشغال سفارت در مصاحبه با بی‌بی‌سی، در توییتر نوشت:

«یک غلطی کرده‌اید، من و ما هم در عالم خلسه و نفرت از مستبد فراری، در حال و هوای ضد امپریالیستی، برای آن کار خلاف عرف‌تان هورا کشیده‌ایم. حالا بعد از چهل سال از اشغال سفارت، که طشت فاجعه‌اش بر زمین افتاده، همچنان زور می‌زنید که با حرافی، ماست مالی‌اش کنید؟! پیشنهاد: سکوت شرمگینانه!»

عباس عبدی، فعال اصلاح طلب هم در پاسخ به او توییت کرد:

«آن بخش که اقرار علیه دائم‌الخلسگی! خویش است را باید پذیرفت. ولی ای‌کاش سری هم به “هویت‌”سازی بزنند حتی اگر شرمنده نمی‌شدند عذرخواهی می‌کردند. ای‌کاش از روزی شرمنده شوند که بجای انجام وظیفه و دفاع از روزنامه‌نگاران، بازداشت آنان را تایید می‌کردند.

ای‌کاش از دورانی شرمنده باشند که حتی جرات بیانش را ندارند چه رسد به اظهار شرمندگی. عمری در خلسه هورا کشیدن، شرمندگی هم دارد. البته نفرت و شیفتگی برخی‌ها چنان عمیق و ریشه‌دار است که هیچگاه از میان نمی‌رود.

نفرت و‌ شیفتگی آنان تغییر موضع یا منش نیست، بلکه همان شخصیت است که هر بار به شکلی متفا‌‌وت خود را نشان می‌دهد. مدعی عبور از نفرت هستند ولی ادبیاتشان سراسر هتاکی و نفرت‌پراکنی است. هنگامی که پس از ۴۰ سال منطق و ادبیات‌مان سقوط می‌کند بهتر از متن مذکور را شاهد نخواهیم بود».

پورنجاتی هم در پاسخ نوشت:

«هم مغالطه، هم دروغ؟ آن هم در پاسخ به یک انتقاد! «شخصی سازی و تخریب شخصیت» به جای منطق، جعل به جای واقعیت؟ این را به آقای «همیشه حق به جانب» در همه‌ی ادوار تطور سیاسی‌اش می‌گویم: تنها کسی که با پخش برنامه‌ی «هویت» مخالفت کرد من بودم. در باره‌ی دفاع از روزنامه‌نگاران هم، متاسفم از آلزایمر.

به اندازه‌ی کافی «حاشیه سازی» برای انحراف افکار عمومی از موضوعات و چالش‌های اصلی ملت و دولت داریم که دستکم من در دام بگومگو و تیشه دادن و اره گرفتن نیفتم. وقتی کسی به جای پاسخ به نقد، پرونده سازی می‌کند، سکوت روادارانه، به صواب نزدیک‌تر است».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا