خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نمکی: اجازه نمی‌دهم آقازاده‌ای با سرمایه پدرش بر صندلی دانشگاه بنشیند

«سعید نمکی»، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: اجازه نخواهم داد سازمان غذا و دارو با رانت بازی درگیر شود و آقازاده‌ای با سرمایه بادآورده پدرش بر صندلی دانشگاه بنشیند.

به گزارش مهر، سعید نمکی ظهر امروز در مراسم تقدیر از بهورزان نمونه کشور که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: من هر جا که لازم باشد برای دفاع از بهورزها می‌ایستم، لذا نیامدم با مصلحت‌اندیشی و عدول از حق، وزیر بمانم  پس شما تنها نیستید هر جا به شما ظلمی شود من کنارتان هستم.

وی با بیان اینکه از استیضاح نمی‌ترسم بلکه از افتضاح می‌ترسم، افزود: اجازه نخواهم داد آقازاده‌ای با سرمایه بادآورده پدرش بر صندلی دانشگاه بنشیند.

نمکی با بیان اینکه اجازه نخواهم داد که سازمان غذا و دارو به رانت‌خوارها واگذار شود، افزود: بنده به‌عنوان نماینده‌ای از طرف ملت ایران تا جایی که جان داشته باشم برای خدمت به این کشور و دفاع از آرمان شهدا ایستادگی خواهم کرد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه سیاست ما اولویت پیشگیری بر درمان و اولویت درمان سرپایی بر بستری است، تصریح کرد: تحت هیچ فشاری منابع این مملکت را حرام نمی‌کنیم، قطعاً منابع را برای نقاط محرومی که نیازمند زیرساخت‌ها هستند استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: پرونده الکترونیک سلامت یکی از راه‌های عبور پزشک خانواده و سیستم ارجاع است که بهورزان محور اصلی این حرکت هستند.

نمکی با اشاره به طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت»، ابراز کرد: این طرحی است که مدت‌ها روی آن فکر و تحلیل‌شده، با این هدف که قبل از بهورز سطحی برای مراجعه بیماران تعریف کنیم که در واقع منجر به استقرار ۲۰ میلیون «سفیر سلامت» یا «سلامت یار» درون خانواده‌های ایرانی می‌شود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بابیان اینکه با این طرح نظام سلامت پایدار می‌شود، گفت: این طرح به کمک بهورزان، خدمت بزرگی به جمعیت یک‌میلیون و ۲۰۰ هزارنفری عشایر نیز است.

وی با بیان اینکه طرح «مدارس بدون پوسیدگی» نیز در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود با این طرح بیش از یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کلاس ششم دندان‌هایشان عاری از پوسیدگی ‌شود.

نمکی با تأکید بر اینکه سه واکسن «روتا ویروس»، «اچ پی و» و «پونوموکوک» را از سال آینده به واکسیناسیون کشور اضافه می‌کنیم، افزود: واکسن «پونوموکوک» و «روتاویروس» تولید داخل هستند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بابیان اینکه واکسن هپاتیت را زمانی که معاون وزیر بهداشت بودم به پروتکل واکسیناسیون کشور اضافه کردم، اظهار کرد: امروز شاهد کاهش آمار هپاتیت و سرطان‌های ناشی از هپاتیت در کشور هستیم.

وی ادامه داد: باید بازنگری در نظام ارائه خدمت از نظر قابلیت‌ها، نیروی انسانی و سطح‌بندی داشته باشیم. باید برای هر استان مدل ارائه خدمت تعریف شود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بااشاره به اینکه من همواره از نفاق و درویی نگران هستم، عنوان کرد: روزهای سختی داریم، امروزه هم از داخل و هم از خارج کشور ضربه می‌خوریم. زحمات دیگر کارکنان را نادیده نمی‌گیریم اما بهورزان اولویت بیشتری دارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا