خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شبهات دو حکم: به بهانه‌ی آنچه خانواده‌ی عجمیان می‌گویند

امید کاجیان، روزنامه‌نگار در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده‌است، نوشت:

اظهارات عجیب خانواده عجمیان همچنان ادامه دارد، اظهاراتی که می توان معانی متفاوتی را از آن برداشت کرد. نخستین بار پدر این خانواده در یک برنامه زنده تلویزیونی ادعاهایی را مطرح کرد مبنی بر دخالت برخی در پرونده قتل فرزند خود و در حالی که تا پیش از این محمدمهدی کرمی و محمد حسینی به عنوان کسانی که بارها در رسانه ها و ازسوی مقامات گفته شد در این قتل دست داشتند اعدام شده بودند، ادعاهای او اگرچه از دید بعضی به این معنا بود که شاید پدر خانواده به دنبال اعدام های دیگر و بیشتری باشد اما این معنا را هم تلقی می کرد که پس آن دو نفر چه؟

آن  اعدام ها مگر با رضایت و یا اطلاع خانواده صورت نگرفتند و اگر این خانواده معتقد بود که قاتلین کسان دیگری هستند چرا آن موقع واکنشی نداشته اند؟ از طرفی در یک پرونده قتل مگر قرار است چند نفر اعدام شوند؟

این‌بار اما با اظهارات برادر این خانواده در گفتگویش با روزنامه اعتماد، شبهات جدیدتری مطرح می شود جایی که وی ادعا کرده اعدام این دونفر به دلیل محاربه بوده و ارتباطی با قتل برادرش نداشته است. ادعایی که اساسا این پرسش را مطرح میسازد پس چرا قبل از اعدام این دو فرد چنین ادعایی از سوی خانواده عجمیان مطرح نشد وآنها سکوت کرده بودند و امروز لب به سخن گشودند.

این ادعا در حالی مطرح می شود که پیشتر اعلام شده  که در ارتباط با قتل سیدروح‌الله عجمیان این دو نفر اعدام و چند نفر دیگر به حبس های چندین و چند ساله محکوم شده اند.

ادعاهای خانواده عجمیان را از هر زاویه ای که نگاه کنید؛ اینکه خواهان اعدام یا مجازات افراد بیشتر و دیگری باشند یا نه اما ماهیت اعدام این دو نفر را زیر سوال می‌برد. از همین رو باید از سوی مقامات در این باره شفاف سازی شود که آیا کرمی و حسینی به واسطه قتل شخصی اعدام شدند و یا صرفا به واسطه حکم محاربه؟ و مگر اعدام برای محاربه بدون ارتکاب قتل را می شود به نام دیگری جاری و ساری کرد؟ مگر تا قبل از این بارها گفته نشد کسانی که به اعدام رسیدند در قتل فرد مشارکت داشتند؟

اظهارات خانواده عجمیان این روزها بسیار خطرناک است. به نظر می‌آید درشرایط امروز هم خانواده عجمیان باید پاسخگوی ادعاهایشان باشند و هم مسئولینی که از اجرای احکام به این دلیل، خبر دادند. خانواده عجمیان باید بگوید اگر اعدام آن دو نفر به خاطر قتل شهید عجمیان نبوده، چرا جلوی آن را نگرفتند؟ اگر آنچه که آنها می‌گویند راست است بر چه اساسی مقامات اعدام کرمی و حسینی را به قتل عجمیان نسبت دادند؟ و مگر نباید در زمان اعدام، اولیای دم خواستار قصاص باشند؟ و یعنی در اعدام این دو نفر که در ارتباط با قتل عجمیان صورت گرفته نظر و رضایت این خانواده در نظر گرفته نشده و اولیای دم نقشی در ماجرای اعدام نداشته اند؟ و اگر اعدام این دو فرد با رضایت خانواده عجمیان بوده پس ادعاهای امروز و تلاششان برای اعدام بقیه برچه اساس و قانون و دلیلی است؟

این ها پرسش های مهمی هستند که به این سادگی نمی توان از آن گذشت.

 انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آقای ولایتی و بعضی دیگر از هم صنفی هاشون دلیلی برای ورود به قضیه خارج روال قانونی ن اشتند لطفا سفسفطه نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا