خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین وضعیت هپکو و آذرآب

سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی گفت: وزارت صمت باید در ابتدا واگذاری آذرآب به مپنا را پیگیری کند و در صورتی که مپنا تمایل به این کار نداشت باید ظرف سه ماه آینده اقدامات واگذاری سهام بانک کشاورزی از طریق سازمان بورس انجام شود.

به گزارش ایسنا آقازاده شب گذشته در گفت‌و‌گو با صدای و سیمای استان مرکزی در خصوص وضعیت شرکت هپکو و آذرآب اظهار کرد: روز گذشته برای نخستین بار جلسه‌ای با حضور وزرای اقتصاد و دارایی، صنعت معدن و تجارت، تعاون کار و رفاه اجتماعی، معاونین وزرا، مدیران عامل بانک‌های کشاورزی و ملی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی و برخی کارشناسان بنا به پیگیری‌های استانداری و استان و سفر اخیر وزیر کار به استان مرکزی برگزار و مشکلات دو شرکت آذرآب و هپکو بررسی شد.

وی درخصوص آذرآب اظهار کرد: مقرر شد بانک کشاورزی تا 10 روز آینده 15 میلیارد تومان به منظور پرداخت حقوق، سرمایه در گردش و خرید مواد اولیه به آذرآب کمک کند، پرداخت حقوق شهریور و مهر کارکنان آذرآب نیز تا 10 روز آینده انجام می شود.

آقازاده گفت: در خصوص شرکت هپکو مقرر شد باقی مانده تسهیلات 50 میلیارد تومانی هپکو که 35 میلیارد تومان است به شرط تامین وثیقه معتبر از سوی این شرکت برای پرداخت حقوق، تامین سرمایه در گردش  و خرید مواد اولیه، از سوی بانک ملی در اختیار این واحد تولیدی قرار گیرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: همچنین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم مکلف شده که نسبت به تامین اعتبار قرارداد ساخت به منظور ساخت 400 دستگاه ماشین آلات راهسازی و غلطک برای سازمان راهداری کشور اقدامات لازم را انجام دهد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سهام عمده شرکت هپکو به صورت امانی در اختیار سازمان خصوصی سازی است، اما باید  مدیریت جدید هپکو نسبت به واگذاری این سهام 60 درصدی به سازمان خصوی سازی با بررسی و رعایت شروط لازم اقدام کند که البته قرار بود این اقدام 3 ماه پس از راه اندازی تولید در این واحد تولیدی انجام شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد سازمان شهرداری‌های کشور با کمک صندوق کارآفرینی امید، انعقاد قرارداد ساخت حدود 800 دستگاه بیل را با هپکو انجام دهد و امیدواریم با اجرای این مصوبات و انجام تعهداتی که سازمان های دولتی دارند بتوان در هپکو شاهد راه اندازی تولید باشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا