خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گریه و خنده بر ماجرای آیت الله صدیقی

بشیر معتمدی، پژوهشگر مطالعات فرهنگی، در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

در روزهای اخیر اقامه نماز جمعه توسط آقای صدیقی روح و روانی برای دغدغه مندان دین و ملت باقی نگذاشته است. این یادداشت تنها فریادها و واگویه‌های نفسانی است از آنچه در این روزها از ذهن و دلم می گذرد:

تصویر اول: در روزهای گذشته سخنی از رسول خدا (ص) در مورد حضرت علی (ع) توسط یک سخنران در تلویزیون نقل شد که: «انه خشن فی ذات الله». بعد آن سخنران تعابیر زشت و نادرستی درباره آن دو بزرگوار به کاربرد. وقتی پیگیر اصل ماجرا می‌شوی، متوجه می شوی که اصل داستان مربوط می شد به حساسیت حضرت علی (ع) بر روی بیت المال و لذا پیامبر (ص) چنین تعبیری به کار بردند. آنگاه تصویر دیگری در ذهن شکل می‌گیرد: مجلسی در سطح عالی و حضور آقای صدیقی در صف اول حاضران. چه نسبتی این دو تصویر دارند؟ پوستین وارونه!

تصویر دوم: آقای صدیقی در سخنان خود در نماز جمعه گفته‌اند: «مردم ما را می دیدند گریه می‌کردند». با خود اندیشیدم که اکنون نیز با دیدن شما در مقام امام جمعه تهران باید گریست. باید به حال دین و دنیای مردم گریست که شما در جایگاه امام جماعت قرار می گیرید.

تصویر سوم: تصویر حدیثی از پیامبر (ص) بر ذهنم نقش می بندد: «هلاک پیشینیان شما از آنجا بود که دزد معتبر را رها می کردند و دزد ضعیف را مجازات می کردند» (نهج الفصاحه/ ج1/ ص 345) تصویر دوم خبری است که در 24 فروردین بر روی خبرگزاری ها می آید: «صدیقی امامت جمعه این هفته را بر عهده دارد». تصویر سوم هم خبری است که از سوی پلیس منتشر شد: «پلیس از 25 فروردین با ناقضان قانون حجاب و عفاف برخورد قانونی می‌کند» اگر چه حجاب و عفاف اساساً نسبتی با دزدی ندارد، ولی خنده دار نیست که موارد بزرگ خلاف قانون را رها کردیم و موارد کوچک خلاف قانون را تنها مدنظر قرار می دهیم؟ خنده دارتر اینکه همان خطیب کذایی مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم هست و در خطبه های خود هم خواستار اجرای قانون حجاب می شود!

در این اوضاع و احوال باید همگی فریاد برآوریم که: «اللهم انا نشکو الیک فقد نبینا، صلواتک علیه و اله، و غیبه ولینا، و کثره عدونا، و قله عددنا و شده الفتن بنا، و تظاهر الزمان علینا» « بارالها ما به درگاه تو شکایت می کنیم از فقدان پیغمبرت و از غیبت امام ما و بسیاری دشمن ما و کمی عدد ما و فتنه های سخت بر ما و غلبه محیط روزگار بر ما!»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا