خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«تعداد روزهای آلوده و ناسالم سال‌های ۹۵ و ۹۶ را به یاد بیاورید»

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک گفت: دوستان تعداد روزهای آلوده و ناسالم سال‌های ۹۵ و ۹۶ را به یادآورند که طرح ترافیک جدید اجرایی نشده بود، از مدیران و دست اندرکاران امر تقاضا دارم حداقل موضع‌گیری‌های شخصی و فنی خود را به‌جای مطرح کردن در تریبون‌های عمومی، به جلسات کارشناسی برگردانند.

به گزارش ایسنا، عمار سعیدیانفر با اشاره به روند تصویب طرح‌های ترافیکی دو سال اخیر گفت: شهرداری تهران با توجه به آخرین متدهای مدیریت تقاضای سفر در کشورهای پیشرفته، طرحی را برای مدیریت تردد در محدوده طرح ترافیک و محدوده آلودگی هوا(زوج یا فرد سابق) به تصویب شورای ترافیک شهر تهران و شورای اسلامی شهر رساند که به نظر بنده و بسیاری از کارشناسان یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران است.

وی تصریح کرد: این طرح به تایید پلیس راهنمایی و رانندگی و اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسیده است و به اذعان حتی منتقدین، در برقراری عدالت اجتماعی، هوشمندسازی، کاهش آلودگی هوا و مدیریت حجم تردد در محدوده‌های دوگانه و کل شهر تهران بسیار موثر بوده و حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی متخصصان امر است.

عمار سعیدیان فر افزود: در چند روز گذشته که در تهران و تمام کلان‌شهرهای کشور شاهد سکون نسبی هوا و پدیده وارونگی بوده‌ایم، متاسفانه جمعی از مخالفین طرح‌های دوگانه که مترصد فضایی برای تخریب بودند با موضع‌گیری‌هایی که بیشتر سیاسی و شخصی است به تخریب طرح کنترل آلودگی هوا و طرح ترافیک تهران پرداخته‌اند، طرحی که با بررسی آمار متقن در تابستان ۹۸، نمایانگر کاهش آلودگی هوا و ترافیک نسبت به سه‌ماهه مشابه سال ۹۷ بوده است.

وی با بیان این که در مورد آمار مقایسه‌ای و فنی به کفایت صحبت و اظهارنظر شده است، افزود: برخی افراد منتقد بدون در اختیار داشتن آمار و تحلیل‌ها یا بدون بررسی تحلیل‌های موجودی که در اختیارشان گذاشته‌شده است، فقط به تخریب طرح‌های دوگانه پرداخته و خیلی عجیب‌تر از آن فقط برخورد سلبی با موضوع می‌نمایند و در جواب این سوال که پیشنهاد مشخص شما برای جایگزینی طرح‌های موجود چیست؟ یا پاسخ مشخصی نمی‌دهند یا پاسخی بر اساس مطالعات و تحلیل‌های کارشناسی ارائه نمی‌دهند.

سعیدیان‌فر بیان کرد: بنده استدعا دارم، اولا دوستان تعداد روزهای آلوده و ناسالم سال‌های ۹۵ و ۹۶ را به یادآورند که طرح ترافیک جدید اجرایی نشده بود، ثانیا از مدیران و دست اندرکاران امر تقاضا دارم حداقل موضع‌گیری‌های شخصی و فنی خود را به‌جای مطرح کردن در تریبون‌های عمومی، به جلسات کارشناسی برگردانند. شهرداری تهران در تمام جلسات کارشناسی از طرح‌های فنی استقبال می‌کند و اصرار مدیران مبنی بر مخالف‌خوانی در فضای رسانه‌ای، درصورتی‌که در تمام مراحل تصویب طرح‌های دوگانه حضور فعال داشته‌اند، بسیار عجیب و قابل‌تأمل است. همه نهادها و افراد مسئول به قدر سهم امضایی که در تایید طرح‌های دوگانه انجام داده‌اند در موفقیت و نواقص احتمالی آن مسئول هستند. اگر واقعا طرح‌های بهتری مدنظر این گروه از منتقدین است مطرح نمایند، ولی خواهشمندم با مطرح کردن صحبت‌های فاقد مطالعات کارشناسی، مردم را سردرگم نکنند.

سعیدیانفر تاکید کرد: مردم در قبال مواضع چندگانه و شانتاژ خبری، تفکیکی بین مسئولین امر قائل نخواهند بود و مطرح کردن اختلاف‌نظرهای شخصی در فضای رسانه‌ای قطعا به ضرر مدیریت کلان‌شهری تمام خواهد شد و همه ما متضرر خواهیم بود.

وی افزود: همان‌گونه که شهردار و معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه پیشین شورای ترافیک شهر تهران مطرح کردند تمام طرح‌های کارشناسی با موضوع محدوده طرح ترافیک و آلودگی هوا پس از بررسی و تایید کارشناسی، اجرا خواهند شد.

بنا براعلام  روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سعیدیانفر تاکید کرد: شهرداری تهران قطعا از طرح‌های جدید کارشناسی استقبال خواهد کرد ولی اظهارنظر از تریبون‌های رسمی و رسانه‌ای قابل‌بررسی و اجرا نبوده و نخواهد بود. راه‌حل در بازگشت به جلسات کارشناسی است نه غبارآلود کردن فضای رسانه‌ای در روزهای آلوده.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا