خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در نوار غزه چه خبر است؟

تشدید اوضاع بین نوار غزه و رژِیم اسرائیل پس از آن بالا گرفت که ارتش این رژیم «بهاء ابوالعطاء» از رهبران برجسته جنبش جهاد اسلامی فلسطین را ترور کرد.

به گزارش شفقنا، در پی ترور این رهبر برجسته فلسطینی، گروههای مقاومت غزه در پاسخ به ترور ابوالعظاء، سرزمین های اشغالی را به موشک بستندو مناطق مختلفی از فلسطین اشغالی را بمباران کردند.

از سوی دیگر رژِیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که قصد تشدید اوضاع با غزه را ندارد اما برای آنچه دفاع از خود خوانده، به هر کاری متوسل خواهد شد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی با اشاره به این موضوع گفت که ترور ابوالعطاء با اجماع در کمیته وزارتی کوچک این رژیم اتخاذ شده بود.

از سوی دیگر منایع فلسطینی اعلام کرده اند که در تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی هفت نفر به شهادت رسیده اند و شمار زیادی نیز مجروح شده اند.

با این حال منابع خبری از شلیک بیش از ۱۶۰ موشک از نوار غزه به سرزمین های اشغالی خبر داده اند که منابع اسرائیلی می گویند شماری از آن موشک ها را گنبد آهنین این رژیم رهگبری و منهدم کرده است.

هنوز از تلفات موشک باراران فلسطین اشغالی توسط نیروهای مقاومت گزارشی مخابره نشده است.

واکنش آمریکا به تحولات غزه؛ حمایت از حملات صهیونیست‌ها، محکومیت دفاع مقاومت

نماینده آمریکا در امور مذاکرات سازش از حملات تروریستی آمریکا به نوار غزه و دمشق حمایت کرد و پاسخ نیروهای مقاومت به این حملات را محکوم کرد.

به گزارش فارس، «آوی برکوویتز» نماینده آمریکا در امور مذاکرات سازش روز سه‌شنبه از حملات تروریستی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و دمشق پایتخت سوریه حمایت کرد.

واکنش آمریکا به تحولات غزه؛ حمایت از حملات صهیونیست‌ها، محکومیت دفاع مقاومت

وی در توییتر نوشت: «ایالات متحده کاملا از شریک و متحد ما، اسرائیل، در مبارزه‌اش با تروریسم و گروه تروریستی جهاد اسلامی فلسطین حمایت می‌کند.»

وی در عین حال پاسخ موشکی نیروهای مقاومت فلسطین به حملات رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و مدعی شده است که جهاد اسلامی و جنبش حماس مانع آرامش در نوار غزه هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز با حمله به نوار غزه، «بها ابوالعطا» از فرماندهان ارشد جهاد اسلامی را ترور کرد. در این حمله، همسر این فرمانده فلسطینی هم شهید شد. صهیونیست‌ها در حمله‌ای دیگر، محل استقرار «اکرم العجوری» از فرماندهان جهان اسلامی را هدف قرار دادند. در این حمله، العجوری زخمی شد و فرزند وی به شهادت رسید.

در پاسخ به این حملات، نیروهای مقاومت فلسطینی نزدیک به ۲۰۰ راکت و موشک به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک کرده‌اند. وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اذعان کرده است که در پی این حملات، یک میلیون صهیونیست به پناهگاه رفته‌اند.

تعداد کشته‌های تجاوز صهیونیستی به نوار غزه به ۷ نفر رسید/ واکنش حزب‌الله

تعداد کشته های حمله رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه به ۷ نفر افزایش پیدا کرده است و تعداد زخمی ها هم هر لحظه در حال افزایش است.

به گزارش شفقنا به نقل از اسکای نیوز، از صبح امروز رژیم اشغالگر قدس حملات زمینی و هوایی به نواز غزه داشته است.

در این حملات هوایی و زمینی خسارت مالی و جانی زیادی به مردم وارد شده است.

اسکای نیوز اعلام کرد که تعداد کشته های حملات صهیونیستی به ۷ نفر رسیده است. این بار کانون حملات بیت حانون در شمال نواز غزه است.

تعداد کشته های حمله رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه به ۷ نفر افزایش پیدا کرده است و تعداد زخمی ها هم هر لحظه در حال افزایش است.
اسکای نیوز نوشت که ۸ نفر هم در خان یونس بر اثر حملات هوایی جنگندهای رژیم اشغالگر زخمی شده اند.

با وجود آنکه بعضی از کشورها نسبت به ادامه این حملات هشدار داده اند اما ارتش رژیم اشغالگر قدس اعلام کرده است که همچنان اهدافی دارد که می خواهد به آنها دست پیدا کند و به همین خاطر حملات ادامه خواهد داشت.

حزب الله لبنان هم این حملات را محکوم کرد و نوشت: تجاوز ظالمانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و دمشق را محکوم می کنیم.

انصارالله: اسرائیل پشت تمامی مشکلات منطقه است

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در سخنانی در واکنش به حمله امروز رژیم صهیونیستی به غزه گفت که اسرائیل پشت تمامی مشکلات منطقه است و باید نابود شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، علی القحوم، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن و از رهبران این جنبش در سخنانی نسبت به حملات امروز رژیم صهیونیستی به غزه و ترور بهاء أبو العطا، فرمانده بارز گردان‌های القدس واکنش نشان داد.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در سخنانی در واکنش به حمله امروز رژیم صهیونیستی به غزه گفت که اسرائیل پشت تمامی مشکلات منطقه است و باید نابود شود.

وی در این باره اظهار کرد: اسرائیل پشت تمامی مشکلات منطقه قرار دارد و ملت‌های عربی و اسلامی می‌دانند که باید نابود شود.

این مقام یمنی تصریح کرد: موضع ما نسبت به مسأله فلسطین واضح و ثابت است، این امکان وجود ندارد که عادی‌سازی روابط و یا فروش مسأله فلسطین را بپذیریم؛ این قطب نمای ماست.

القحوم افزود: رژیم صهیونیستی باید از این امت برکنده شود و ملت‌های عربی و اسلامی باید متوجه خطر اسرائیل باشند. این رژیم می‌خواهد عرب‌ها را از مسیر قطب نمایشان منحرف کند اما نخستین دشمنان ما اسرائیل و آمریکا هستند.

وی در ادامه ضمن ابراز همبستگی با مجاهدان فلسطینی، جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها را محکوم کرد.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن همچنین تأکید کرد که ترور أبو العطا در راستای سیاست حذف نیروهای مقاومت از سوی رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

حمله تانک های اسرائیلی به نوار غزه

تانک های اسرائیلی سه مقر نظامی جهاد اسلامی فلسطین را در نوار غزه بمباران کردند.

به گزارش شفقنا به نقل از اسکای نیوز، حملات زمینی و هوایی رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه همچنان ادامه دارد.

تانک های اسرائیلی سه مقر نظامی جهاد اسلامی فلسطین را در نوار غزه بمباران کردند.

ارتش اسرائیل در سکوت جامعه بین الملل اعلام کرده که به این حملات ادامه می دهد.

سخنگوی رسمی دولت فلسطین: حمله اسرائیل برای لاپوشانی بحران داخلی آنها است

سخنگوی رسمی دولت وفاق ملی فلسطین به حمله امروز اسرائیل به نوار غزه واکنش نشان داد.

به گزارش شفقنا به نقل از اسکای نیوز،رژیم صهیونیستی امروز دور جدید حملات خود را بر نوار غزه آغاز کرده است.

یوسف محمود سخنگوی رسمی دولت وفاق فلسطین در واکنش به این حمله گفت:تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تلاش از نتنیاهو و رهبران نظامی اسرائیل با این شعله ور کردن این جنگ می خواهند که بحران های داخلی خود را صادر و لاپوشانی کنند.

حملات جنگندهای صهیونیستی به نوار غزه همچنان ادامه دارد این درحالی است که جهاد اسلامی فلسطین هم بیش از ۱۰۰ موشک را به طرف شهرک های صهیونیستی نشانه گرفته است و آژیر خطر در بسیاری از این مناطق به صدا در آمده است.

کشته شدن سه فلسطینی بر اثر بمباران صهیونیستی

ارتش اسرائیل اعلام کرد که در حملات هوایی آنها به نوار غزه سه فلسطینی کشته و دو نفر زخمی شده اند.

به گزارش شفقنا به نقل از RT، حملات صهیونیستی به نوار غزه همچنان ادامه دارد.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که دو شخص را که سوار بر موتور بودند در شمال نوار غزه هدف قرار دادند و آنها را به قتل رساندند. طبق اعلام ارتش اسرائیل این دو نفر از فعالان جهاد اسلامی فلسطین بودند که می خواستند خود را به مقر شلیک موشک به سوی شهرک های صهیونیستی برسانند که به هدف خود نرسیدند.

وزارت بهداشت غزه هم از کشته شدن یک نفر دیگر خبر داد و اعلام کرد که چند نفر هم به بیمارستان منتقل شده اند.

ظهر امروز سه شنبه پیکر بهاء ابو العطا از فرماندهان نظامی جهاد اسلامی فلسطین که توسط رژیم صهیونیستی ترور شد توسط هزاران فلسطینی تشییع شد.

در بیانیه ارتش اسرایئل همچنین آماده است که شاخه نظامی جهاد اسلامی بیش از ۱۰۰ موشک به طرف شهرک های اسرائیل شلیک کرده است.

شبکه ۱۳  عبری زبان هم تاکید کرد که یک موشک در حیاط منزلی در سدیروت اصابت کرده بدون آنکه خسارت جانی به دنبال آورد این درحالی است که آژیر خطر در چند مناطق دیگر مثل تل آویو و حولون و لیتسیون به صدا درآمده است.
علمای یمن حمله رژیم اشغالگر قدس به غزه را محکوم  کردند/ابراز تاسف از سکوت جامعه بین الملل

علمای یمن در بیانیه ای حمله امروز رژیم اشغالگر قدس را به نوار غزه که ویرانی زیادی داشته محکوم کردند.

به گزارش شفقنا به نقل از المیادین، در پیام علمای یمن در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه آمده است:جنایت های رژیم صهیونیستی و سکوت شرم آور و همیشگی نظام های دست پرورده را محکوم می کنیم. همدردی و حمایت کامل خود را از مردم فلسطین و مقاومت اعلام می داریم.

در ادامه آمده است: دشمن صهیونیستی به جز زبان زور چیز دیگری را نمی فهمد و تنها راه ترساندن آنها مقاومت و وارد کردن ضربات شدید و دردناک به عمق خاک آنها است.

سخنگوی جهاد اسلامی: پاسخ این جنایت را می دهیم

سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین حمله رژیم اشغالگر قدس را به نوار غزه جنایت دانست و تهدید به انتقام کرد.

به گزارش شفقنا به نقل از المیادین، رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا نوار غزه را آماج حملات خود قرار داده است.

صهیونیست ها ابو العطا از رهبران برجسته جهاد اسلامی فلسطین را هم ترور کردند.

مصعب البریم سخنگوی جهاد اسلامی حمله صهیونیست ها را جنایت دانست و آنها را تهدید کرد.

او گفت: آنچه که اتفاق افتاد جنایت است. دشمن به دنبال حمله به مقاومت و ضعیف کردن آن است. ملت ما می دانند که این جنگ علیه همه آنها است و پاسخ به آنها حق قانونی ما است و این کار هم انجام خواهیم داد.

البریم ادامه داد: پاسخ ما متناسب با حمله دشمن است و این پیشرفت قدرت ما را نشان می دهد.آرامش گران بها تر از خون مردم فلسطین نیست. مقاومت کاری خواهد کرد که صهیونیست ها تاوان این تجاوز خود را بدهند.

المیادین نوشت که اژیر های خطر در شهرک های مختلف صهیونیستی مثل عسقلان، اسدود و ناحل عوز به صدا درآمدند و موشک های زیادی از نوار غزه به سوی این مناطق پرتاب شده اند که هنوز آماری از خسارات آن در دست نیست.

رئیس ستاد ارتش اسرائیل: آماده ادامه جنگ هستیم/ابو العطا بمب ساعتی بود

رئیس ستاد رژیم اشغالگر قدس ابو العطا را بمب ساعتی توصیف کرد و از آمادگی آنها برای ادامه جنگ نوشت.

به گزارش شفقنا به نقل از الجزیره، ارتش رژیم اشغالگر قدس «ابوالعطا» از رهبران جهاد اسلامی فلسطین را ترور کرد.

آویو کوخاوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل تاکید کرد که حملات آنها به نوار غزه ادامه خواهد داشت.

او درباره ترور ابو العلا گفت:ابو العلا مسئول بیشتر موشک های بود که از نوار غزه به سوی ما شلیک می شد. او می خواست که آتش بسی را با حماس داشتیم از بین ببرد. او یک بمب زمانی بود که ترور شد.به هر طریقی تلاش کردیم تا ابو العطا را از عملیات های که پی ریزی می کرد دور کنیم اما موفق نشدیم تا اینکه او را ترور کردیم.

او ادامه داد: با همکاری با سران سیاسی به این جمع بندی رسیدیم که ابو العلا را ترور کنیم. از همه اسرائیلی ها می خواهیم که گوش به فرمان ارتش باشند و راهنمایی و پیام ها را رعایت کنند. به دنبال بیشتر شدن بحران و درگیری نیستیم اما آماده هر احتمالی هم هستیم. آماده ایم که از زمین، هوا و خشکی این جنگ را ادامه دهیم.اگر لازم باشد بازهم به روند ترورها بازخواهیم گشت.

شلیک بیش از ۱۶۰ موشک از نوار غزه به سوی اسرائیل

نیروهای مقاومت بیش از ۱۵۰ موشک به سوی اسرائیل شلیک کردند که حدود ۶۰ موشک آنها در هوا منفجر شدند.

به گزارش شفقنا به نقل از المیادین، درگیری در نوار غزه همچنان ادامه دارد.

جنگندهای رژیم اشغالگر قدس در حال بمباران کردن این منطقه هستند و نیروهای مقاومت هم واکنش نشان می دهد.

نیروهای مقاومت بیش از ۱۵۰ موشک به سوی اسرائیل شلیک کردند که حدود ۶۰ موشک آنها در هوا منهدم شدند.

نتانیاهو: علاقه ای به تشدید اوضاع با غزه ندارم/ تصمیم ترور رهبر جهاد اسلامی با اجماع صورت گرفت

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که اسرائیل علاقه ای به تشدید اوضاع با نوار غزه ندارد.

به گزارش شفقنا به نقل از اسکای نیوز عربی، نتانیاهو افزود: ما علاقه ای به تشدید اوضاع با غزه نداریم اما هرچه را لازم باشد برای دفاع از خود در پیش خواهیم گرفت.

وی در ادامه گفت: تصمیم ترور «ابوالعطا» از رهبران جهاد اسلامی فلسطین با اجماع در جلسه مجلس وزارتی کوچک اسرائیل در هفته گذشته اتخاذ شد.

اتحادیه اروپا خواستار توقف ناآرامی در نوار غزه شد؛ آژیر خطر در اسرائیل به صدا درآمد

اتحادیه اروپا به حملات رژیم اشغالگر قدس به غزه واکنش نشان داد این در حالی است که ارتش اسرائیل اعلام کرد که حملات ادامه دارد و جنگندهای این رژیم همچنان در حال بمباران هستند.

به گزارش شفقنا به نقل از المیادین، اتحادیه اروپا در بیانیه ای که صادر کرد خواستار پایان درگیری در نوار غزه شد.

اتحادیه اروپا در این بیانیه درخواست کرد که درگیری در نوار غزه هر چه سریعتر و به صورت کامل پایان داده شود.

این بیانیه اتحادیه اروپا در حالی است که سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر قدس به صراحت اعلام کرد که این کشور اهدافی در غزه دارد و به بمباران و حمله خود ادامه خواهد داد.

المیادین نوشت که منطقه خان یونس بار دیگر بمباران شده است و صدای انفجار بزرگی شهر رفح را تکان داده است.

الجزیره هم نوشت که جنگنده های رژیم اشغالگر قدس مقر مقاومت فلسطین را در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه بمباران کرده اند.

الجزیره همچنین نوشت که ارتش اسرائیل اجازه صید ماهی را به صورت کامل در نوار غزه لغو کرده است تا صیادان را تحت فشار قرار دهد.

المیادین به نقل از رسانه های اسرائیلی نوشت که آژیر خطر در ناحل عوز به صدا در آمده است و تا الان ۱۰۰ موشک از غزه به سوی شهرک های پرتاب شده است.

ارتش اسرائیل می گوید حدود ۵۰ موشک از غزه به سمت سرزمین های اشغالی شلیک شده است

ارتش اسرائیل روز سه شنبه اعلام کرد که حدود ۵۰ موشک از نوار غزه به سمت این رژیم شلیک شده است.

به گزارش شفقنا به نقل از اسکای نیوز عربی، ارتش اسرائیل همچنین مدعی شده است که سازمان گنبد اهنین این رژیم توانسته حدود ۲۰ موشک از ۵۰ موشکی که به سمت این رژیم شلیک شده را رهگیری کرده است.

«جاناتان کانریکوس» سخنگوی ارتش اسرایئل روز سه شنبه به خبقرنگاران گفت: آتش سنگینی وجود داشت.

ارتش اسرائیل پس از آن اعلام کرد که گروههای فلسطینی در نوار غزه حدود ۵۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک کردند که گنبد اهنین توانسته ۲۰ موشک را رهگیری کند.

خبرگزاری فرانسه نیز در این باره اعلام کرد: موشک هایی در جنوب اسرائیل فرود آمد و صداهای آژیر در تل اویو به صدا درآمد اما گزارش های فوری درباره تلفات ناشی از این موشک ها وارد نشده است.

چند روز نبرد پیش رو دارم

از سوی دیگر کانریکوس سخنگوی ارتش اسرائیل پس از شلیک موشک های مقاومت، افزود که ما برای چند روز نبرد آماده می شویم.

ارتش از کارکنان غیر ضروری در تل آویو ومرکز سرزمین های اشغالی و همینطور افراد مقیم منطقه مرزی با نوار غزه خواست در منازل خود بمانند.علاوه بر این از مدارس و دانشگاهها نیز خواسته شده است تعطیل شوند و هرگونه تجمع عمومی نیز ممنوع شده است.

رادیو سراسری اسرائیل اعلام کرد که بیش از یک میلیون دانش آموز و دانشجو روز سه شنبه سر کلاس حاضر نشدند.

ترور یکی از برجسته ترین فرماندهان جنبش جهاد اسلامی به دست رژیم صهیونیستی

ارتش رژیم صهیونیستی بهاء ابوالعطا از فرماندهان برجسته جنبش جهاد اسلامی فلسطین را ترور کرد که به دنبال آن گردان سرایا القدس تهدید کرد که انتقام خواهد گرفت و کیان رژیم را به لرزه درخواهد آورد.

به گزارش شفقنا به نقل از المیادین، کمیته مقاومت شهید ابوالعطا نیز با تأیید خبر شهادت این فرمانده تأکید کرد که دشمن صهیونیستی با این جنایت مرتکب حماقت بزرگی شده است و به زودی بهای جنایاتش در حق ملت فلسطین را خواهد پرداخت.

ارتش رژیم صهیونیستی بهاء ابوالعطا از فرماندهان برجسته جنبش جهاد اسلامی فلسطین را ترور کرد که به دنبال آن گردان سرایا القدس تهدید کرد که انتقام خواهد گرفت و کیان رژیم را به لرزه درخواهد آورد.

بنابر اعلام رسانه های صهیونیستی عملیات ترور این فرمانده فلسطینی به دستور رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس شاباک و با تصویب نخست وزیر و وزیر امنیت رژیم صهیونیستی انجام شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا