خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عمران خان وقایع کشمیر را «نسل کشی» خواند

«عمران خان»، نخست وزیر پاکستان با ادامه تنش‌ها میان این کشور با هند بر سر کشمیر از جامعه بین‌المللی خواست تا به وضعیت منطقه کشمیر تحت کنترل هند رسیدگی کرده و جلوی وقوع آنچه که او “نسل‌کشی در کشمیر” خواند را بگیرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، عمران خان نخست وزیر پاکستان بعد از آنکه هند، خودمختاری منطقه جامو و کشمیر را لغو و تدابیر امنیتی شدیدی را در آنجا وضع کرد متعهد به برخوردهای دیپلماتیک با این موضوع شد.

عمران خان بر اساس یک توئیت منتشر شده از سوی اکانت توئیتری دولت پاکستان، از جامعه بین‌المللی تقاضا کرده تا به نقشش در رسیدگی به اوضاع منطقه “کشمیر اشغال شده توسط هند” عمل کند و “به جلوگیری از وقوع نسل‌کشی کشمیری‌ها” نیز کمک کند.

در عین حال عمران خان در حساب توئیتری شخصی‌اش نیز نوشت: “کل دنیا در انتظار این است که ببیند چه اتفاقی به سر کشمیری‌ها در منطقه کشمیر تحت اشغال هند در زمان برداشته شدن حکومت نظامی می‌افتد. آیا دولت حزب بهاراتیا جاناتا فکر می‌کند با استفاده از قوای نظامی بیشتر علیه کشمیری‌ها، جلوی جنبش آزادیخواهانه آنها را می‌گیرد؟ احتمال قوی‌تر جان پیدا کردن بیشتر این جنبش است.”

در عین حال دولت پاکستان در جدیدترین اقدام تلافی جویانه‌اش علیه تصمیمات هند در کشمیر اعلام کرد که دومین خط راه آهن مهم مابین دو کشور را نیز تعطیل می‌کند.

رشید احمد وزیر راه آهن دولت فدرال پاکستان امروز جمعه اعلام کرد که بعد از متوقف کردن یک خط راه آهن مهم میان پاکستان و هند اکنون این دولت تصمیم گرفته دومین خط راه آهن را نیز بین دو کشور تعطیل سازد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا