خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ربیعی: همه درآمد حاصل از اصلاح قیمت بنزین به ۱۸میلیون خانوار تعلق می‌گیرد

«علی ربیعی»، سخنگوی دولت گفت: یک ریال از درآمد حاصل از اصلاح قیمت بنزین به بودجه جاری کشور یا تملک دارایی تعلق نمی‌گیرد بلکه به طرح حمایت معیشتی از ۱۸ میلیون خانوار کم درآمد اختصاص می‌یابد.

به گزارش ایرنا «علی ربیعی» عصر جمعه در حاشیه بازی خیریه ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران درباره اجرای طرح اصلاح قیمت و سهمیه بندی بنزین و بسته حمایت دولت از خانوارهای کم درآمد، اظهارداشت: قرار شد از تمام درآمدهای حاصل از طرح اصلاح قیمت بنزین به ۱۸ میلیون خانوار کمک کنیم.

وی افزود: در دولت تصمیم گرفتیم این درآمد حتی اگر یک ریال هم باشد به بودجه جاری کشور یا تملک دارایی نرود که یک تصمیم درست برای اصلاح ساختار بودجه است.

آثار اصلاح قیمت بنزین در میان مدت مشخص می‌شود

سخنگوی دولت تصریح کرد: سال‌ها اقتصاددان‌ها در مورد یارانه‌های پنهان صحبت می کردند، البته برخی در مورد زمان اجرای آن نظرهایی دارند، بالاخره اصلاح ساختار سخت و دردناک است، اما آثار مثبت آن در میان مدت مشخص می‌شود.

ربیعی خاطرنشان کرد: تلاش کردیم با تصمیم گیری درست، این اصلاحات در زندگی مردم اثر منفی نگذارد و با اجرای این طرح هم اصلاح ساختار انجام شود و هم درآمد حاصله از آن به معیشت ۶۰میلیون نفر از طبقات متوسط رو به پایین جامعه کمک شود.

وضعیت خانوارهایی که شامل حمایت معیشتی نشدند را بازبینی می کنیم

سخنگوی دولت همچنین گفت: دولت همچنین وضعیت افراد و خانواده‌هایی که از پوشش طرح حمایت دولت بیرون ماندند را بررسی و تلاش می کند به مجموعه طرح حمایت اضافه شوند؛ جای هیچ نگرانی نیست تمام کسانی که حتی از همین امروز اضافه شوند پول آنها ذخیره می شود.

ربیعی افزود: با اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین از طرفی تلاش کردیم هم اصلاح ساختار انجام دهیم و هم از قاچاق سوخت جلوگیری کرده و در مصرف سوخت نیز صرفه‌جویی شود و از طرف دیگر پول حاصل از آن را به طرح حمایت معیشتی از مردم سوق دادیم تا در دوران ترحیم از اقشار کم درآمد حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: در کنار اجرای این طرح‌ها، تورم را نیز کنترل می کنیم، پیش بینی های لازم انجام شده است، افزایش قیمت حمل و نقل و کرایه تاکسی و تاکسی اینترنتی نخواهیم داشت و بخش‌هایی که نگرانی افزایش قیمت در آن وجود دارد را کنترل خواهیم کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. تکرار ِ تّکرار ما ، تکرار دولت احمدی نژاد شد، از نوع صد پله بدتر گفت:

    کمک وعده داده شده هم که ندیدیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا